پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲

افتتاح یک خانه بهداشت
در قلعه گنج
خانه بهداشت روستای سلمانیه از توابع بخش چاه دادخدای شهرستان قلعه گنج با حضور محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افتتاح شد. به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین افتتاح این خانه بهداشت گفت: مرکز بهداشتی درمانی سلمانیه با اعتبار 500 میلیون ریال احداث شده است و شش هزار و 400 نفر از خدمات آن بهره مند می شوند. محمدرضا محمدی افزود: این مرکز بهداشتی درمانی در فاصله 80 کیلومتری قلعه گنج قرار دارد و خدمات این مرکز به مردم بخش چاه دادخدا تا روستای صولان ارایه می شود. وی خاطرنشان کرد: در کنار خانه های بهداشت روستایی ساخت بیمارستان قلعه گنج هم در دست انجام است که مراحل نهایی خود را سپری می کند و در صورت تحویل به دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز آن اقدام خواهیم کرد. بنیاد مستضعفان در قلعه گنج که به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده در راستای توانمند سازی مردم این منطقه و رفع محرومیت اقدام به اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در بخش های مختلف کرده است.

برگزاری دومین بزرگداشت
یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در کرمان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: دومین آیین بزرگداشت یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمان با محوریت استانداری کرمان برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا حمید ذکاء اسدی در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی حماسه بزرگ ملت ایران در یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، از برگزاری دومین آیین بزرگداشت یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمان خبر داد و افزود: این مراسم ساعت 17روز یکشنبه با سخنرانی محمد علی نجفی مشاور رئیس جمهور در خانه شهر کرمان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه این مراسم امسال با محوریت دولت در سراسر استان ها برگزار خواهد شد، یادآور شد: هدف از این مراسم بزرگداشت حماسه مردمی در انتخابات 24 خرداد که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی گردید و بازگو کردن اقدامات و فعالیت های دوساله دولت تدبیر و امید است لذا باید با هماهنگی اداره کل سیاسی انتخاباتی استانداری کرمان از کلیه احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم برای شرکت در این مراسم دعوت شود.

عدم مقاوم‌سازی تأسیسات زیربنایی در برابر بحران‌های طبیعی
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: بسیاری از تاسیسات حیاتی و زیربنایی کشور در برابر بحران‌های طبیعی مقاوم‌سازی ندارند و استانداردها در این زمینه رعایت نمی‌شود. به گزارش فارس علی‌اکبر حقدوست در همایش برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اثربخش مدیریت بحران واحدهای عملیاتی در بحران‌های طبیعی و انسان‌ساخت اظهار داشت: حوادث طبیعی هزاران انسان را به گام مرگ می‌کشاند. وی افزود: ایران کشور پرخطری نسبت به کشورهای منطقه است و باید این باور را داشته باشیم که همیشه در معرض انواع آسیب‌ها و خطرها هستیم و باید برنامه‌ریزی جزو سرلوحه کار ما باشد. حقدوست تصریح کرد: اکثر شهرهای اصلی کشور حادثه زلزله به شدت آنها را تهدید می‌کند و استان‌های محدودی مانند اصفهان خطر کمتری در زمینه زلزله دارند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: ما در زمینه مقاوم‌سازی سازه‌ای و غیرسازه‌ای در زمینه آماده‌سازی و مقابله با زلزله درست عمل نمی‌کنیم. وی بیان کرد: بسیاری از تاسیسات حیاتی و زیربنایی در کشور مقاوم‌سازی ندارند و استانداردها در این زمینه رعایت نمی‌شود و باید برنامه‌ریزی کنیم. حقدوست خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم تراکم جمعیتی در شهرهای پرخطری مانند تهران کم شود و استان کرمان به دلیل اینکه تراکم جمعیتی کمی دارد، خسارت کمتری می‌بیند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان افزود: در کشورهای اروپایی در زمینه پیشگیری از حوادثی مانند زلزله یک دلار سرمایه‌گذاری کنند و حدود هشت دلار از حوادث کوتاه و بلند‌مدت جلوگیری می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *