سایت خبری پیام ما آنلاین | برگزاری نخستین همایش تجلیل از پیشگامان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان

برگزاری نخستین همایش تجلیل از پیشگامان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶

برگزاری نخستین همایش تجلیل از پیشگامان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان
نخستین همایش تجلیل از پیشگامان، خادمان و تلاشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان صبح پنج شنبه 21 خرداد در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور سید طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور، ذاکر مشاور اجرایی دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد کشور، عباسعلی نورا دبیر شورای نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد، حجت الاسلام محمدرضا طباطبایی موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، بابک آل طه رئیس واحد کرمان و جمعی از مدیران اسبق دانشگاه های آزاد استان کرمان برگزار شد.
همایش تجلیل، از ارجمندترین جلسات برگزار شده در دانشگاه آزاد است
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمان گفت: یکی از ارجمندترین جلساتی که در دانشگاه آزاد برگزار شده است، همین همایش تجلیل است. بابک آل طه افزود: در این همایش بزرگوارانی را جمع کرده ایم که پایه گذار دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بودند. وی اظهار داشت: جا دارد یادی هم از خادمینی بکنم که زحمات زیادی برای دانشگاه آزاد کشیدند اما اکنون در بین ما نیستند. مثل مرحوم شیخ محمد هاشمیان، مرحوم علی سلطانی و مرحوم علی اکبر امین. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان ضمن تشکر از کسانی که در این همایش شرکت کردند گفت: از بنیانگذار دانشگاه آزاد کرمان، حجت الاسلام طباطبایی تشکر ویژه ای می کنم بابت حضورشان. من بارها شاهد بودم که وقتی ذکر خیر ایشان می شود در چشم برخی افراد اشک جمع می شود و این خیلی ارزشمند است که یک مدیر بتواند در طول خدمتش در قلب افراد جای گیرد.
ثبات مدیریتی، نقش مردم و حفظ منابع مالی دستاوردهای دانشگاه آزاد هستند
دبیر شورای نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد کشور در نخستین همایش تجلیل از پیشگامان، خادمان و تلاشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در تالار حافظ واحد کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق منابع انسانی خودش را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه افرادی خون دل خورده اند تا این دانشگاه به ثمر رسیده است افزود: حتی برخی از دوستان ما که امروز در راس مدیریت قرار دارند این دانشگاه را قبول نداشتند. نورا تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما در دانشگاه آزاد اسلامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که انتظار می رود آیت ا… هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده برای آن چاره اندیشی کنند. وی ادامه داد: به دلیل اینکه دولت گذشته با دکتر جاسبی مشکل داشت به دانشگاه آزاد اسلامی ضربه زد و این مصوبه را ایجاد کرد. وی بیان کرد: افتخار می کنم که در دانشگاهی کار می کنم که در آن آلودگی وجود ندارد و اگر هم باشد از بیرون به آن تزریق شده است. وی تصریح کرد: 34 دهه را می گذرانیم ولی کمتر کسانی را می بینیم که در زندان ها باشند در حالی که بعضی ها 4 سال کار کرده اند و زندان های ما را پر کرده اند. مشاور عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیشگام اصلی دانشگاه آزاد اسلامی امام راحل و آیت ا… هاشمی رفسنجانی و همچنین در کنار این عزیزان جاسبی ها بودند. وی بیان کرد: امروز سند افتخار انقلاب اسلامی این است که ما در زمان جنگ دانشگاه می ساختیم که نشان از بینش رهبران ماست.
نورا گفت: انقلاب اسلامی در جهت یادگیری از هیج امری کوتاهی نکرد و منابع انسانی ما در دانشکاه آزاد اسلامی توانست به توسعه این دانشگاه کمک کند. وی ادامه داد: تنها دانشگاهی که توانسته سرمایه اش را در همان استان هزینه کند همین دانشگاه آزاد اسلامی است و با افتخار بیان می کنیم 56 درصد تولید علم و 50 درصد تحصیلات تکمیلی کشورمربوط به آن است. نورا با بیان اینکه بهمنیار کرمانی از بنیانگذاران دانشگاه در ایران بوده است گفت: امروز اگر بخواهیم فقط مطالعات دانشمندان قرن ششم، هفتم و هشتم را انجام دهیم بیشتر به استان کرمان مربوط می شود.
همدلی و همزبانی دولت و ملت در دانشگاه آزاد تجلی داشته است
نخستین رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه خود را پیشکسوت و پیشگام نمی داند گفت: هر کاری که می کردیم در راه رضای خدا بود و با عشق و محبت کار می کردیم. سید حسین یحیوی اظهار داشت: حرفی ندارم و فقط توصیه می کنم با تقوا باشید.
سید جعفر حسین چی از روسای پیشین منطقه هفت دانشگاه آزاد با تاکید بر وجود عشق و انگیزه در کار گفت: برای موفقیت چهار کار را انجام دهید. اول محبت به خدا، دوم محبت به ائمه اطهار، سوم خدمت به خلق و چهارم خدمت به حیوانات. کریم زارع نیز ضمن گرامیداشت یاد امام راحل بعنوان حامی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: حمایتهای بی دریغ حضرت امام و پشتیبانی رهبری و عملکرد قوی آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی را به مرحله کنونی رسانده است. رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان عضویت ده هزار دانشجوی دانشگاههای دولتی در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی را از نشانه های کارنامه موفق این باشگاه دانست و گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت در دانشگاه آزاد اسلامی تجلی داشته و این دانشگاه دل ها را به هم نزدیک می کند. حسن احدی از روسای پیشین منطقه هفت دانشگاه آزاد نیز در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش تاکید کرد: کرمانی ها با برگزاری این همایش همدلی را معنا نمودند. حجت الاسلام محمدرضا طباطبایی موسس دانشگاه آزاد اسلامی در کرمان هم گفت: سلاطین و حکما، چوپان مردم هستند و اگر چوپان گرگ شود واویلاست.
توسعه تحصیلات تکمیلی بزرگترین خدمت دانشگاه آزاد اسلامی است
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور در نخستین همایش تجلیل از پیشگامان، خادمان و تلاشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت:امروز 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که می تواند پذیرای دانشجویان باشد. حجت الا سلام دکتر سیدطه هاشمی با اشاره به اینکه حرکت های نوینی در تکمیل اقدامات دانشگاه آغاز شده است گفت: توسعه کمی دانشگاه متوقف شده است و از 470 واحد دانشگاهی به 400 واحد رسیده ایم. وی ادمه داد: بزرگترین دست آورد بعد از انقلاب اسلامی، به ویژه در حوزه فرهنگی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و به همین دلیل باید این دانشگاه باید به فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشد. حجت الاسلام هاشمی گفت: در زمان جنگ برای اینکه جوانان ما از تحصیل محروم نباشند آیت الله هاشمی رفسنجانی پیشنهاد تاسیس این دانشگاه را به امام راحل دادند و این نشان از آینده نگری عمیق ایشان بود. وی با اشاره به اینکه امروز تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی را می بینیم افزود: از 10 میلیون فارغ التحصیل بعد از انقلاب اسلامی 5 میلیون نفر آنها از این دانشگاه بوده اند. وی ادامه داد: این دانشگاه اکنون یک میلیون 700 هزار دانشجو و 100 هزار عضو هیات علمی و کارمند دارد. وی با اشاره به اینکه در 20 ماه گذشته اقدامات مهمی در این دانشگاه صورت گرفته است بیان کرد: امروز این دانشگاه با یک خرد جمعی اداره می شود. وی تاکید کرد: در عرصه فرهنگ هم طرح های بزرگی را آغاز کرده ایم که یکی از آنها پرداختن به مشاهیر و بزرگان کشور است. وی بیان کرد: طرح های اخلاق حرفه ای و سبک زندگی اسلامی نیز از دیگر طرح های فرهنگی این دانشگاه است که آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه کسانی هستند که می خواهند به این دانشگاه ضربه بزنند گفت: تعبیر یکی از این افراد این بود که( دانشگاه آزاد اسلامی هرکجا که برود با خود فساد می برد) در حالی که این دانشگاه خود مروج فرهنگ است. وی ادامه داد: گروهی دیگر هم هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند و به این دانشگاه حمله می کنند. وی از اضافه شدن 20 هزار عضو هیات علمی و اضافه شدن رشته های تحصیلات تکمیلی به این دانشگاه خبر داد.
در این همایش همچنین از تمبر یادبود نخستین همایش تجلیل از پیشگامان، خادمان و تلاشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به همت اداره کل پست استان کرمان رونمایی شد. در پایان این مراسم هم از 53 مسئول اسبق دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان تجلیل شد.
گفتنی ست آقاجانی به عنوان رئیس همایش، منصورعالم زاده دبیر و بابک آل طه، حسین شهابی، حمدالله منظری توکلی، جلال ایرانمنش، یعقوب حاتمی و مجید غلامحسین پور به عنوان اعضای ستاد برگزاری این همایش از یک سال گذشته برنامه‌ریزی و مدیریت آن را برعهده داشتند.
اسامی تجلیل شدگان:
روسای پیشین منطقه هفت:سید حسین یحیوی، سید جعفر حسین چی، کریم زارع، حسن احدی، عباسعلی نورا، محمدرضا طباطبایی، مرحوم علی سلطانی
دبیر پیشین منطقه هفت: افلاطون امیری
مسئولان پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد: میثم طارم، سید حسن حسینی
روسای پیشین واحد کرمان: علیرضا انوری، محمد حسین متقی، حمید سعادت، یحیی طالبیان، دادخدا غضنفری،
روسای پیشین مرکز علوم و تحقیقات کرمان: علی فاریابی، علیرضا منظری توکلی (رئیس پیشین واحد کرمان)، امید طیاری
روسای پیشین واحد جیرفت: محمد شریعتی، ماشاا… آقایی پور، جلال ایران منش، رحمان مجازی
روسای پیشین واحد رفسنجان: مرحوم محمد هاشمیان، رضا مرعشی
روسای پیشین واحد سیرجان و علوم و تحقیقات سیرجان: احمد شهبا، غلامحسین اکبری فخرآبادی، ابوالفضل جعفر قلیخانی
رئیس پیشین واحد زرند: علیمردان آل طه
رئیس پیشین واحد شهربابک: حسن عباسی، افشین صالحی
روسای پیشین واحد بردسیر: مهدی ستوده نژاد، مجید زینعلی نژاد، حسین شریعت
روسای پیشین واحد بافت: مجید جعفری زاده، امان ا… علیمرادی
روسای پیشین واحد بم: عباس اکرامی، ناصر اماندادی، کریم سجادی زاده
روسای پیشین واحد کهنوج: محمد علی صفا، اسکندر عبدالهی
روسای پیشین واحد انار: منصور اسکندرزاده، محمدرضا ابرقویی، سید محمد مهدوی نیا، محسن پورنامداری، حسین عباسپور، محمد اناری عباسی نژاد، رضا قدیری اناری، حسین علایی، محسن صفریان
رئیس پیشین واحد عنبرآباد: اسماعیل اسلامی
روسای پیشین واحد منوجان: اصغر پوربهزادی، مرتضی خزایی

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار گرفت

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار گرفت

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *