پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار آبفا

اخبار آبفا





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

فرماندار زرند در شورای حفاظت آب:
بحران آب در شهرستان زرند
جدی است
همایش مدیریت هماهنگی بار و شورای حفاظت آب شهرستان زرند با حضور حبیب الله خنجری فرماندار زرند ،مهندس افتخاری معاون امور مشترکین استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری زرند تشکیل شد .
در ابتدای این همایش حبیب الله خنجری فرماندار زرند خواستار همکاری همه مسئولین شهرستان در جهت رفع مشکلات شهروندان شد .
وی به بحران شدید آب در شهرستان زرند اشاره کرد و گفت: متاسفانه کاهش آب سفره های زیر زمینی و عدم برداشت بی رویه آب شهرستان زرند را با مشکل جدی کم آبی مواجه نموده است .
حبیب الله خنجری گفت: متاسفانه در طی چند روز گذشته ذخیره آب در منابع اب شهرستان به پائین ترین حد خود رسیده است و عملا هیچ گونه ذخیره سازی در بخش آب شهرستان وجود ندارد .
فرماندار زرند خواستار صرفه جوئی همه کشاورزان و شسهروندان در مصرف آب وبرق شده و تصریح کرد: باید با ارائه برنامه های مدون و مناسب سازی تجهیزات کشاورزان این بحران را پشت سر بگذاریم .
خنجری در ادامه افزود: انژی آب و برق از مهمترین انرژی های مورد نیاز برای شهروندان و زندگی امروز شهری است و همه باید با بهینه سازی الگوی مصرف در راستای کاهش این انرزی ها گام برداریم.
وی به میانگین بارندگی سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بارندگی در سال زراعی گذشته نسبت به سایر سالها بهتر بوده ولی با این امر هنوز با عدم تغذیه مناسب آب سفره های زیر زمینی مواجه هستیم .
وی در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: همه ما در قبال آیندگان مسئولیم و باید با همکاری و همراهی در جهت رفع همه مشکلات اقدام نمائیم .

بیش از 120 مورد نمونه آزمایش آب شرب در آزمایشگاه آبفای انجام شد
از تاریخ 10 لغایت 16خرداد ماه سال جاری 1121 مورد نمونه آزمایش کیفیت آب در آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان انجام شد.
از تاریخ 10 لغایت 16خرداد ماه سال جاری 1121 مورد نمونه آزمایش کیفیت آب در آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان انجام شد.
شاهسوار کارشناس آزمایشگاه با اعلام این خبر گفت:در مدت یک هفته نمونه میکروبی (70مورد)،نمونه شیمیایی (10مورد)، آزمون EC و tds (41) توسط کارشناسان مربوطه در آزمایشگاه انجام شده و شرایط کیفی آب آشامیدنی در حد مطلوب می باشد.

60 فقره انشعاب غیر مجاز در کرمان تبدیل به مجاز شد
در اردیبهشت ماه سال جاری 60 فقره انشعاب غیر مجاز در شهر کرمان تبدیل به مجاز شد.
غلامرضا زین الدینی مدیر امور آب شهرستان کرمان از شناسایی 60 فقره انشعاب غیر مجاز طی اردیبهشت ماه در شهر کرمان خبر داد که پس از برخورد با صاحبان آنها ، به مجاز تبدیل شدند.
مدیر امور آب شهرستان کرمان با اشاره به مضرات انشعابات غیرمجاز تأکید کرد: این مسئله به دلیل اتصالات غیراستاندارد و غیراصولی علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر، هدررفت و پرت آب شرب را نیز در پی دارد.
زین الدینی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و کاهش منابع زیرزمینی از مشترکین خواست صرفه جویی و مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند تا در تابستان با کمبود آب مواجه نشوند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *