پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸

تحویل مجتمع فرهنگی قلعه‌گنج تا پایان سال
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تا پایان امسال مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای شهرستان قلعه‌گنج تحویل می‌شود. حجت ‌الاسلام سید احمد حسینی در آیین معرفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: در بحث جنگ نرم، دشمن با استفاده از آن به جنگ اندیشه و فکر جامعه ما آمده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: جنگ نرم یک بحث ساده و پیش پاافتاده نیست و دشمن برنامه‌ریزی کرد که چگونه با استفاده از تفرقه‌افکنی بتواند بین مردم و دولت جدایی بیندازد. وی گفت: دشمن با طراحی جنگ نرم در حوزه فکر و اندیشه جوانان ما می‌خواهد به اهداف شوم خود برسد، اما غافل از اینکه مردم و دولت پیوند ناگسستنی دارند. حسینی تصریح کرد: کار فرهنگی به‌تنهایی و بر دوش یک نهاد انجام نمی‌گیرد و باید همه به اهمیت کار فرهنگی واقف باشیم و فکر و اندیشه را در راستای تعالی شهر و منطقه و کشور به‌کار گیریم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: فرهنگ جنوب کرمان بکر و دست نخورده است و باید قدر ظرفیت و توانمندی مردم قلعه‌گنج را بدانیم و تشکیل بسیج فرهنگی بدهیم.

هیچ موردی از وبا در 2 سال گذشته در کرمان گزارش نشده است
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در 2 سال گذشته گزارشی از وجود وبا در استان ارائه نشده است. به گزارش ایسنا نوذر نخعی در جلسه سند بخشی امنیت غذایی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: بحث امنیت غذایی به این معنا است که مردم به مواد غذایی دسترسی داشته باشند که ایمنی غذا آن یعنی از مزرعه تا زمانی که در دست مصرف کننده قرار می گیرد تامین شده باشد. وی افزود: به علت خشکسالی های اخیر بوجود آمده در استان، کرمان جزو استان های ناامن غذایی تلقی می شود که امیدواریم با بحث مثلث توسعه اقتصادی که با امنیت غذایی نیز رابطه دارد این مشکل را تا حدی حل خواهیم کرد. معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ارتقای بهداشت محیط مراکز عرضه مواد غذایی اظهار کرد: برخی مراکز عرضه مواد غذایی در شان مردم کرمان نیستند و باید در برنامه های خود، برای ارتقای کمی و کیفی آنها و ایجاد رقابت این مراکز به سمت بهداشتی شدن حرکت کنیم. نخعی اظهار کرد: بابد به منظور ارتقای آگاهی متصدیان توزیع مواد غذایی آموزش های لازم را ارائه دهیم ضمن آنکه نمونه برداری کیفیت مواد غذایی و ساماندهی ظروف یکبار مصرف نیز باید در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

سوختن 100 اصله نخل خرما در آتش
به گزارش فارس گرمای شدید هوای ریگان موجب آتش‌سوزی در نخلستان شد و 100 اصله نخل خرما در روستای سعد‌آباد ریگان در آتش سوخت. مسئول خدمات ایمنی‌ شهرداری ریگان اظهار داشت: بر اثر آتش‌سوزی نخلستانی در روستای سعد‌آباد ریگان 100 اصله درخت خرما دار حریق شد. مراد پور‌سجادی اظهار داشت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و مهار آتش از سرایت حریق به نخلستان 2 هزار اصله‌ای روستای سعد‌آباد جلوگیری شد. وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی بیش از 5 میلیارد ریال به کشاورزان این روستا‌ خسارت وارد شد، گفت: نبود امکانات کافی آتش‌نشانی در ریگان، اطفای حریق در این شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده است. پورسجادی تصریح کرد: تنها ماشین آتش‌نشانی در این شهرستان جواب‌گوی منطقه نیست و درخواست اختصاص چند دستگاه ماشین آتش‌نشانی در این شهرستان را داریم. ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی و کویری استان کرمان است ‌که گرمای بی‌سابقه آن طی چند روز گذشته سبب آتش گرفتن بیش از یک هزار اصله درخت خرما شده و کشاورزان این منطقه را با آه و حسرت همراه کرده است.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی در کرمان
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رئیس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد. به گزارش مهر در این نشست علی منصوری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورا با اشاره به افزایش نرخ ۱۵ درصدی کرایه‌ تاکسی و آژانس‌ها در سال ۹۴ گفت: با توجه به حذف سهمیه‌بندی بنزینِ تاکسی‌ها، موضوع افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌های شهری و تاکسی‌تلفنی‌ها مجددا در کمیسیون حقوقی شورا بررسی و پنج درصد به نرخ قبلی اضافه شد. وی افزود: بنابراین، در مجموع نرخ کرایه‌ تاکسی‌های درون‌شهری و تاکسی‌تلفنی‌ها، امسال به نسبت سال قبل ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. منصوری ادامه داد: افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی، پس از تایید و ابلاغ فرمانداری قابل اجرا خواهد بود؛ ضمن اینکه راننده‌های تاکسی موظف هستند نرخ‌نامه را بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو نصب کنند. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورا در خصوص نرخ آژانس‌های تاکسی تلفنی گفت: نرخ تاکسی‌تلفنی‌ها به ازای هر پنج کیلومتر سه هزار تومان تعیین شده و بیش از پنج کیلومتر به ازای هر دقیقه ۱۱۰ تومان به این رقم افزوده خواهد شد. منصوری افزود: نرخ ساعتی آژانس‌ها و تاکسی‌تلفنی‌ها نیز به ازاء هر ساعت هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی مطرح شد

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

هنر مخمل‌بافی در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

نگهبان باستان‌شناسی ایران

مراسم بزرگداشت «حکمت‌الله ملاصالحی»، باستان‌شناس پیشکسوت برگزار شد

نگهبان باستان‌شناسی ایران

آب کپرهای «زرآباد» را برد

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، اما مردم می‌گویند کافی نیست

آب کپرهای «زرآباد» را برد

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

«گیتی آذرپی»، ایران‌شناس مقیم آمریکا درگذشت

«گیتی آذرپی»، ایران‌شناس مقیم آمریکا درگذشت

ریزش بخشی از دیوار مرمت‌شده شهر تاریخی «بلقیس»

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین خبر داد

ریزش بخشی از دیوار مرمت‌شده شهر تاریخی «بلقیس»

برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»

برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *