پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶

خطر نابودی در کمین 234 هزار هکتار از جنگل های جیرفت
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت گفت: آفت لورانتوس موجب شده تا زنگ هشدار خطر نابودی 234 هزار هکتار از جنگل های این شهرستان به صدا درآید. به گزارش ایرنا رضا سنجری افزود: تاکنون آفت لورانتوس به حدود 20 درصد جنگل های شهرستان خسارت وارد کرده که اگر اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت دیده نشود در آینده باید شاهد نابودی این مقدار جنگل باشیم. وی ادامه داد: آفت لورانتوس یک بیماری نیمه انگلی است که درخت را میزبان خود قرار می دهد و پس از مدتی که از درخت میزبان تغذیه کرد موجب خشک شدن آن می شود. سنجری تصریح کرد: این آفت بیشتز از طریق پرندگان منتشر می شود و تنها راه مبارزه با آن هم مبارزه فیزیکی است و باید تمام درختان آلوده قطع و سوزانده شوند. وی با اشاره به حجم بالای درختان جنگلی و صعب العبور بودن این جنگل ها گفت: برای مبارزه با این آفت نیاز به اعتبار بالایی وجود دارد زیرا برای هر مبارزه با هر آلودگی در یک سال 200 هزار ریال اعتبار نیاز است که سر جمع آن اعتبار زیادی است.

65 درصد زندانیان کرمان مربوط به موادمخدر هستند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: 65 درصد زندانیان استان کرمان مربوط به مواد مخدر هستند. به گزارش ایرنا در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در حال حاضر چندین برابر ظرفیت زندان ها، مددجو در آنها نگهداری می کنیم. وی اضافه کرد: با تغییرات قوانین که در سنوات اخیر اتفاق افتاده برخورد با قاچاقچیان کند شده و با حذف موضوع مصادره اموال قاچاقچیان اشکال جدی در این حوزه ایجاد شده است. وی گفت: با قوانین جدید به نظر می آید که برخورد قضایی با جرایم مواد مخدر نظیر جرایم عمومی است و مشکل ساز می شود. رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: این موضوع در جلسات مختلفی مطرح شده اما اتفاقی رخ نداده است.

لزوم تدوین سند اجتماعی در پیوست سند توسعه اقتصادی استان
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تنظیم سند اجتماعی استان را از مهمترین اقدامات پیش روی در مسائل اجتماعی دانست و گفت : با تنظیم این سند و حساس نمودن مسئولین بدنبال کاهش آسیب های اجتماعی در استان هستیم. به گزارش ایسنا عباس صادق زاده در دیدار با فرماندار زرند و کوهبنان و رئیس شورای شهر زرند گفت: در همه جوامع در حال پیشرفت در کنار توسعه اقتصادی توجه به مسایل اجتماعی نیز مد نظر می باشد و بطور کلی سند اجتماعی باید در کنار همه اقدامات اقتصادی پیوست سند توسعه اقتصادی گردد. صادق زاده پیگیری بحثهای اجتماعی در هر منطقه را منوط به حساس نمودن مسائل اجتماعی از سوی مسئولین دانست و گفت : برای آنکه بتوانیم از همه ظرفیت های موجود ،توان جامعه و مسئولین برای حل مشکلات اجتماعی کمک بگیریم باید با انجام تحقیقات علمی جامعه را نسبت به مهمترین مسئله اجتماعی موجود حساس نمود.

آبرسانی به بیش از 30 روستا در شهرستان فاریاب
مهندس سلجوقی مدیرت آب و فاضلاب روستایی شهرستان فاریاب از آبرسانی به بیش از 30 روستا در خرداد ماه 1394 خبرداد وی افزود بیش از 9 کیلومتر خط لوله داخلی با اعتباری بالغ بر 300میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی استان تامین گردیده است .سلجوقی از پیشرفت 60درصدی مجتمع آبرسانی حرمه خبرداد و گفت این مجتمع بااعتباری بیش از 3000میلیون ریال درحال ساخت بوده که با افتتاح این مجتمع توان آبرسانی به روستاهای شهرستان افزایش خواهد یافت و به لطف خداوند متعال به زودی افتتاح خواهد شد تا برگ خدمتی باشد برای روستائیان عزیز شهرستان فاریاب./ ابراهیم تاجیک

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *