پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تفاوت سفر روحانی و سفرهای احمدی نژاد به کرمان؛ تصویب پروژه با مطالعه قبلی

تفاوت سفر روحانی و سفرهای احمدی نژاد به کرمان؛ تصویب پروژه با مطالعه قبلی





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۸

تفاوت سفر روحانی و سفرهای احمدی نژاد به کرمان؛
تصویب پروژه با مطالعه قبلی

رییس جمهور قرار است به زودی به کرمان سفر کند. حسن روحانی که از سال گذشته چندین بار خبر سفرش به کرمان منتشر شده بود، بالاخره به کرمان می آید. اما اولین سفر استانی رییس دولت تدبیر و امید هیچ شباهتی به سفرهای رییس جمهور سابق در زمان ریاست جمهوری اش ندارد. احمدی نژاد معروف بود که در سفرهای استانی اش بیش از هرکار، پروژه تصویب می کند. به طوری که تعداد مصوبات دور نخست سفر احمدی نژاد به استان کرمان در سفر اول 256 مصوبه، در دور دوم سفر نیز در مجموع 235 مصوبه و در دور سوم نیز در مجموع 167 بود. بر اساس آماری که در 31 اردیبهشت 92 عنوان شده بود، 207 مصوبه از دور اول سفر، 115 مصوبه از دور دوم سفر و 52 مصوبه از دور سوم سفر احمدی نژاد به کرمان وارد فاز اجرایی شده بودند. در مجموع حاصل چهار سفر محمود احمدی نژاد به کرمان 658 بند مصوبه و تصویب 2 هزار و 878 پروژه بود. پروژه هایی که به گفته سرپرست معاونت بودجه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان کمتر از 35 درصد آن ها اجرا شده است.
این عملکرد احمدی نژاد موجب شده تا استان کرمان با داشتن بیش از سه هزار و 500 پروژه نیمه تمام، که 75 درصدش برجای مانده از دولت مهرورز احمدی نژادند، بیشترین پروژه نیمه تمام در کل کشور را داشته باشد. اجرایی شدن این مصوبات به معنای بهره برداری و به اتمام رسیدن آن ها نبوده و برخی پروژه ها فقط در حد کلنگ زنی باقی ماندند. روحانی اما روش متفاوتی با احمدی نژاد در سفرهای استانی در پیش گرفته است و قصد ندارد بدون مطالعه و کارشناسی طرح و پروژه ای را تصویب کند. به طوریکه به عنوان مثال حسن روحانی و کاروان تدبیر و امید در سفر به مازندران تنها به تصویب 45 طرح اکتفا کرد. رییس جمهور در سفر به کرمان هم همین سیاست را پیش خواهد گرفت. جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در این باره به ایسنا می گوید: تفاوت سفرهای ریاست جمهور به استان های کشور با سفرهای دولت های قبلی، در این است که عمده مصوبات و پروژه های در این سفرها به تصویب می رسند، که کاملا کارشناسی شده وعمدتا پروژ هایی که دارای ردیف و از پیشرفت فیزیکی مناسب برخوردار باشند، مورد ارزیابی، افتتاح یا تصویب خواهند رسید.
ضمن آنکه، اجرای این پروژه‌ها نیز به لحاظ کارشناسی، اولویت های توسعه استان و ضرورت های اجتماعی و در جایگاه خاصی قرار داشته باشند. رودری تصریح می کند: در سفرهای استانی دولت تدبیر و امید، پروژه هایی مدنظر هستند که در کوتاه مدت و با اختصاص اعتبار ویژه در مدت زمان معین به بهره برداری رسند، که بر این اساس به لحاظ اولویت گذاری، بخصوص در امور زیرساختی و توسعه ای استان مورد توجه قرار می گیرند به گونه ای که مردم در کوتاه مدت بتوانند از مزایای آن برخوردار گردند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *