پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۵

برگزاری محفل شعر نماز و نیایش بم
سکینه خدیش- خبرنگار پیام ما–/ بم: محفل شعرنماز و نیایش بم با حمایت ستاد اقامه و نماز با حضور دانشی امام جمعه، علی آبادی رئیس تبلیغات اسلامی، طاهریان معاون پرورشی اموزش و پرورش، سیف الدینی رئیس ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران برجسته بمی در سالن ارشاد شهر بم برگزار شد. در این محفل شاعرانی از جمله پور ابراهیم مسئول انجمن شعر و ادب بم، خراسانی ، محمود توحیدی، علی علویان و حسین علی آبادی شعر های خود را قرائت کردند و نیز دانش اموزانی که با اشعار خود پیرامون نماز و نیایش در این محفل شرکت کرده بودند نیز شعرخوانی کردند. لازم به ذکر است کوچکترین شرکت کننده در این محفل میلاد اسحاقی فرزند جانباز محمود اسحاقی از مدرسه دبستان شاهد شعر خود را که ییرامون نماز بود جلوی حاضرین در این محفل خواند و مورد تشویق حضار قرار گرفت. در آخر هدایای نفیسی که توسط ستاد اقامه نماز تدارک دیده شده بود جهت تقدیر و تشکر تقدیم شاعران شرکت کننده در این محفل شد.

افزایش اعتبارات ملی احداث محور جیرفت – بم
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از افتتاح باند دوم کرمان-بم در هفته دولت خبر داد و گفت:کار اتمام پروژه های راه سازی استان کرمان با جدیت دنبال می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان،مهندس امینی در سفر به شهرستانهای استان کرمان، به همراه دکتر بلوردی مدیر کل راه وشهرسازی از محور جیرفت-دهبکری نیز بازدید کرد. در جریان این بازدید مقرر شد با توجه به اینکه کار احداث محور بم -جیرفت مابین اداره کل راه و شهرسازی شمال وجنوب بطور مشترک انجام می گیرد، از طریق اورراق خزانه، اعتبارات ملی این طرح که در قسمت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان است افزایش و با پرداخت مطالبات پیمانکار این محور از تونل اسفند تا دهبکری تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از محور بم-زاهدان-میرجاوه بازدید و در مورد اتمام 55کیلومتر از این محور قول مساعد داد و مقرر شد برای محور بم-زاهدان-میرجاوه با پرداخت 15میلیارد تومان مطالبات پیمانکاراز طریق اسناد خزانه ،این محور تا هفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه سپتا در آبفارکرمان
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان گفت: وضعیت ورود اطلاعات در سامانه سپتا توسط کارکنان شهرستانها واقعی تر شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفار استان ، مجید جمالی زاده در نشست آموزشی سامانه سپتا که با حضور مدیران بهره برداری و کاربران سامانه از شهرستانهای استان برگزار شد، اظهار کرد:از این به بعد هر هفته وهر روز سامانه سپتا بررسی می شود گزارش های اعلام شده تاکنون تا حدودی دارای نواقصی بوده است. وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه اقتصاد مقاومتی مدیرعامل شرکت نیز برتشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی وعینی شدن مباحث آن تاکید ویژه دارند که این کمیته تاکنون چندین جلسه کاری داشته است. جمالی زاده گفت:آب تولیدی ،حوادث داخلی ووضعیت انشعابات همه در سامانه سپتا ثبت می شود در نتیجه باید این سامانه را جدی بگیریم چرا که توسط شرکت مهندسی مرتبا مورد ارزیابی قرار می گیرد ، تمام اطلاعاتی که در سامانه ثبت می شود ارزیابی شده و درارزیابی شرکت آبفار استان نیز از همین آمار واطلاعات سپتا استفاده می شود.

بم یک هزار و چهارصد جانباز بالای 50 درصد دارد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بم گفت: این شهرستان، یک‌هزار و 400 نفر جانباز از 50 تا 70 درصد دارد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری بم، احمد دانشی در جلسه برنامه‌ریزی یادواره روز جانباز و پاسدار شهرستان بم ضمن گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: در مجموع شهرستان بم یک‌هزار و 400 جانباز از 50 درصد تا 70 درصد دارد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بم بیان کرد: مراسم روز جانباز 22 اردیبهشت در منطقه گردشگری دهبکری با برنامه‌های متنوع از جمله غبارروبی گلزار شهدا، پیاده‌روی و مراسم جشن برگزار می‌شود. رضا اشک فرماندار بم گفت: به مناسبت سوم و چهارم شعبان جشن روز جانباز و پاسدار به همت تمام ارگان‌‌های دولتی در شهرستان بم برگزار می‌شود. وی افزود: جانبازان حق عظیمی به عهده ما مسئولان دارند و ما باید این جشن‌ها را به نحوه احسن برگزار کنیم. امام جمعه بم ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: یاد و خاطره معلمان جان‌باخته در زلزله پنجم دی ماه در شهرستان بم را گرامی می‌داریم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر