سایت خبری پیام ما آنلاین | با حضور مدیران شرکت رفاه و جمعی از مسئولان استان کرمان صورت گرفت/ افتتاح اولین فروشگاه نسل جدید رفاه کشور در کرمان

با حضور مدیران شرکت رفاه و جمعی از مسئولان استان کرمان صورت گرفت/ افتتاح اولین فروشگاه نسل جدید رفاه کشور در کرمان





۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۱۴

با حضور مدیران شرکت رفاه و جمعی از مسئولان استان کرمان صورت گرفت/ افتتاح اولین فروشگاه نسل جدید رفاه کشور در کرمان

در کیفیت ، قیمت و خدمات حرف اول را می زنیم
فرشید گل زاده مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه سال 1374 را نقطه آغاز کار این مجموعه دانست و گفت: فروشگاههای زنجیره ای رفاه به ابتکار ریاست جمهوری وقت در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و با مشارکت و سرمایه گذاری مردم کار خود را شروع کرد. وی گفت: فروشگاه های زنجیره ای رفاه در کل کشور و سال گذشته نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال فروش داشته اند و ما این رقم را در سال جاری بیش از این تصور می کنیم. مدیرعامل کرمانی شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه افزود: این شرکت با حدود سه هزار شرکت تولیدی و تامین کننده محصولات همکاری دارد و نزدیک به سه هزار و 300 نفر در فروشگاه های زنجیره ای رفاه مشغول به کار هستند. وی ادامه داد: شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه اکنون حدود 215 فروشگاه با 164 هزار متر مربع سطح فروش در کشور دارد.
گل زاده گفت: پنج بانک بزرگ کشور به علاوه موسسات مختلف و شهرداری ها و همچنین 25 هزار نفر از مردم از سهامداران این شرکت هستند. وی با بیان اینکه شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه 20 سال سابقه در صنعت خرده فروشی دارد افزود: تحول راهبردی را در بیستمین سالگرد آن شروع و در برنامه ای که برای این شرکت در افق 1404 تهیه کردیم شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه اولین انتخاب مشتری در بازار خرده فروشی خواهد بود. ایشان اظهار داشت: این شرکت علیرغم اینکه تحت فشارهای مختلف است اما همچنان کسب و کار شفافی دارد و مصمم هستیم در اقتصاد کشور به صورت شفاف عمل کنیم و فروشگاه های خود را گسترش دهیم اگرچه در برخی شهرها سود اقتصادی را برای تاسیس یک فروشگاه مبنا قرار نداده ایم.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: این شرکت چند نوبت توزیع سبد کالا را با بهترین کیفیت توزیع داشته است و اگرچه مشکلاتی را برای فروشگاه های رفاه به وجود آورد اما نگاه ما کمک به دولت می باشد. وی با اشاره به این که نسل جدید فروشگاه رفاه در کرمان تاسیس شده است افزود: پنج فروشگاه دیگر در آینده نزدیک و تا پایان سال 94 تعداد 10 فروشگاه از این نوع در کشور تاسیس خواهد شد. گل زاده بیان کرد: تا پایان برنامه درازمدت شرکت تعداد این فروشگاه های نسل جدید در کشور به 50 عدد می رسد. وی گفت: فراوانی و تنوع محصولات و پوشش سلایق مختلف و همچنین لذت بخش بودن خرید از زمان ورود به فروشگاه تا وقت خروج از اهداف راه اندازی نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای رفاه است. گل زاده که از زمان حضورش در رفاه درصدد پوست اندازی شکل سابق فروشگاههای رفاه بوده است در تشریح شکل تازه این فروشگاهها به خبرنگار «پیام ما» گفت:در مدل سابق رفاه یک واسط بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان بودیم. اما در مدل تازه بر روی بالا بردن ارزش خدمات بیشتر کار می کنیم. برای مثال در بخش «fresh market» تلاش می شود تا کالا بصورت تازه تر و بر اساس سلیقه مشتری به وی عرضه می شود. ویژگی دیگری که در نسل جدید فروشگاه رفاه مورد توجه هست ارزش سلامت غذایی کالا هاست . برای مثال «نان» بعنوان یکی از اصلی ترین کالاهای سفره خانواده ایرانی است و می تواند نقش تعیین کننده ای در سلامت هموطنان داشته باشد. لذا سعی می شود تا موارد کیفی در کالاهایی که عرضه می شود مطابق با استاندارد های سلامت بررسی شود.به نحوی که استفاده کنندگان از محصولات فروشگاههای رفاه از بابت سلامت کالاها هیچگونه نگرانی نداشته باشند. مدیرعامل رفاه کشور توضیح داد: اتفاقی که در بخش بازرسی استاندارد های کالا در رفاه می افتد باعث می شود تا مصرف کننده کالا از فروشگاههای رفاه خیالش از بابت سلامت کالا آسوده باشد. ویژگی دیگری که در نسل تازه فروشگاههای رفاه مدنظر قرار گرفته است موقعیت مکانی آنهاست. بدین صورت که شهروندان هنگام خرید از فضای فروشگاه و برخورد کارکنان مجموعه لذت می برند.
گلزاده در تشریح ویژگی دیگر فروشگاههای جدید رفاه افزود:سالهاست که در دنیا اینگونه جا افتاده که وقتی چیزی کیفیتش بالا می رود ، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. ما نشان می دهیم که علیرغم بالا رفتن کیفیت کالا و خدمات در مجموعه ی رفاه ، قیمت کالا ها را پایین نگه می داریم. یعنی تمام کالاها تقریبا زیر قیمت مصرف کننده هست و سعی خواهیم کرد هر ۱۵ روز یکبار یک سری از کالا ها را که مصرف بیشتری دارد را با تخفیف بالاتر عرضه کنیم. این قیمت پایین هم دلیل دارد. زیرا گستره و حجم خرید کالا در فروشگاههای رفاه بالاست و وجود ۲۱۵ فروشگاه بزرگ در کشور این امکان را به مدیریت رفاه می دهد که بر سر قیمت با تامین کنندگان کالا به شکلی مراوده داشته باشد که کالا را در فاصله های زمانی مشخص با قیمت پایین عرضه کنند.
مدیر عامل رفاه توجه به آموزش پرسنل در همه ی حوزه ها را از دیگر افق های پیشروی خود در مجموعه رفاه ذکر کرد و گفت:ارایه خدمات و رسیدن به هدف در آنچه در دستور کار داریم نیاز به آموزش و تمرین دارد لذا از شرکت های برتر دنیا در بحث آموزش استفاده می کنیم. و در حوزه های مختلف از تجربه کسانی که در دنیا پیشرو هستند بهره می بریم.
تولید ملی باید حمایت شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حمایت از تولید ملی و تولید داخلی را در راستای اجرای سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی مهم خواند و آن را یک وظیفه همگانی دانست. محمدرضا پورابراهیمی در آیین افتتاح اولین فروشگاه نسل جدید رفاه کشور در شهر کرمان افزود: از راهکارهای بسیار مهم و موثر که به تولید ملی کمک کند شبکه بزرگ بازاریابی، عمده فروشی و خرده فروشی است که می بایست آن را در اختیار بستر تولید قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود بسترهای مناسب در این بخش شاهد هستیم که بخش زیادی از تولید ملی به دلایل مختلف نتوانسته است مورد حمایت قرار گیرد.نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات مختلف فعالان اقتصادی به این موضوع اشاره می کنند که متاسفانه به دلیل نداشتن برند خاص تجاری یا استفاده نکردن از شبکه گسترده کشوری اماکن عرضه محصولات خود را نداریم. وی پیشنهاد کرد: در قالب کمک به تولیدکنندگان بین شرکت های منتخب تولید کننده و فروشگاه های رفاه در کرمان با حضور استاندار تفاهم نامه همکاری امضا شود.
پورابراهیمی افزود: صحبت های مقدماتی این کار صورت گرفته است. وی گفت: تفاوت بین بهای کالای تولید شده و قیمت فروش آن بسیار زیاد است که از حد متعارف آن در دنیا هم تجاوز کرده و از دو طرف به اقتصاد کشور صدمه وارد می کند. وی ادامه داد: بخش تولید و بخش مصرف کننده از ضررکنندگان آن هستند که وجود چنین شرکت هایی در این بخش کمک زیادی خواهد کرد.
گفتنی ست گروه رستاک از مطرح ترین گروه های موسیقی محلی در آیین افتتاح اولین فروشگاه نسل جدید رفاه کشور در کرمان به اجرا پرداخت که با استقبال مردم مواجه شد. این گروه به اجرای آثار معروف محلی از بوشهر، خطه شمال، آذربایجان، شیراز و کردستان پرداخت و فضای جالبی را در سالن رقم زد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *