پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | همسویی عارف و روحانی در مناظره دوم

همسویی عارف و روحانی در مناظره دوم





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۴۴

همسویی عارف و روحانی در مناظره دوم

دو سال پیش در چنین روزهایی کشور ایران آماده می شد تا انتخاباتی دیگر برگزار کند. بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ این اولین دوره ریاست جمهوری بود. صفحه های تاریخ انتخابات 92 را در ورق می زنیم:
برگزاری سالگرد امام بدون سخنرانی احمدی نژاد
مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در حالی در سال 92 برگزار شد که احمدی‌نژاد از سخنرانان مراسم نبود. برخلاف روال سال های گذشته، برای اولین‌بار، رییس‌دولت از فهرست سخنرانان مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) حذف شد و فرصت ایراد سخنرانی پیدا نکرد. امسال پیش از برگزاری مراسم ۱۴‌خرداد، دبیر ستاد ارتحال امام با بیان اینکه مراسم امسال ارتحال امام به‌علت تعمیرات حرم فقط در شب سیزدهم و روز چهاردهم برگزار می‌شود، گفته بود: سخنرانان مراسم ۱۴‌خرداد رهبری و سیدحسن خمینی خواهند بود.
درخواست از هاشمی و رئیس دولت اصلاحات برای معرفی نامزد واحد
صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در نامه سرگشاده‌ای که خطاب به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات، خواستار دخالت این دو برای مشخص‌شدن نامزد واحد اصلاح‌طلبان شد. زیباکلام در نامه اش نوشته بود: بالطبع آقایان روحانی و عارف هرکدام واجد نقاط قوت و ضعف‌های متفاوتی هستند. محبوبیت آقای عارف یقینا در میان اقشار و لایه‌های تحصیلکرده، بالاخص دانشجویان بیشتر است. درعین حال این هم واقعیتی است که بسیاری از اصولگرایان معتدل‌تر و میانه‌رو‌تر ممکن است به آقای روحانی رای دهند. به علاوه مساله اساسی‌تر آن است که در صورت موفقیت، کدام‌یک از آنان بهتر و بیشتر می‌تواند با بدنه اصولگرایان درون حاکمیت کار کند. از این بابت هم شانس آقای روحانی خیلی بیشتر از آقای عارف است. به هر حال تصمیم دشواری فرا روی شما آقایان قرار گرفته است. یقینا هر تصمیمی که شما و مشاورین‌تان به آن برسید برای آقایان روحانی و عارف می‌بایستی واجب‌الاطاعه باشد.
همسویی روحانی و عارف در مناظره دوم
مناظره دوم هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شرایطی برگزار شد که اعتراض نامزدها و مردم به شیوه اجرای مناظره اول باعث عقب‌نشینی صداوسیما و حذف سوالات تستی و تصاویر حدسی شد. رویکرد این مناظره فرهنگی – اجتماعی بود. جمله کلیدی حرف های کاندیداها را در زیر می خوانیم:
رضایی: هزارتومانی امروز برابر ۳۰۰ تومان گذشته است.
روحانی: آنها که دم از مبارزه با فساد زدند ببینید فساد سه‌هزار‌میلیاردی از کجا آمد.
عارف: به جای کنارگذاشتن برجستگان فرهنگ و هنر بر اساس سلیقه باید سعی کنیم از اینها به عنوان سفرای فرهنگی برای رساندن پیام‌مان به دنیا استفاده کنیم.
ولایتی: هیچ راهی جز اعتماد به اهالی فرهنگ و هنر نداریم.
قالیباف: جامعه را مثل کودک لوس ساده‌لوح به آن نگاه می‌کنند.
حداد عادل: بانی برنامه چهارم که چاپ شده بود و بعدا به اندازه‌ای شور بود که آشپز هم فهمید

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *