پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۳۸

راه اندازی کاروان های تبلیغاتی صرفه جویی مصرف آب در کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خواستار راه اندازی کاروان های تبلیغاتی صرفه جویی در مصرف آب در این استان شد. به گزارش مهر، فرشید فلاح در جلسه شورای آب استان کرمان اظهار داشت: در تهیه پیوست فرهنگی صرفه جویی در مصرف آب و طرح همیاران آب ابتدا با جلسات کارشناسی که برگزار شد مدیران را درگیر بحث آب کردیم. وی ادامه داد: با دستگاه های تخصصی مانند آب منطقه ای و جهاد کشاورزی نیز در حوزه تبلیغات جلسه داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید براساس مخاطب شناسی این طرح را آماده کنیم. این مسئول ادامه داد: از آنجا که بیشترین مصرف آب در حوزه کشاورزی اتفاق می افتد طرح خود را بر این مسئله متمرکز کردیم. وی جمعیت هدف در طرح فرهنگ سازی صرفه جویی را کودکان و نوجوانان نام برد و گفت: کودکان و نوجوانان اثرپذیرترین قشر جامعه محسوب می شوند؛ چرا که تولید کنندگان، کشاورزان و سرمایه گذاران فردا هستند. فلاح گفت: در جمعیت نوجوانان برنامه هایی چون آموزش معلمان مدارس، تاکید بر مباحث دینی، طراحی دفترچه هایی که به عنوان ابزار کار استفاده می شود، فعالیت های ورزشی و پویا نمایی را می توان اجرا کرد.

احداث نیروگاه 50 مگاواتی مقیاس کوچک در رفسنجان
به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای کرمان، با حضور استاندار کرمان ، نماینده مردم شهرستان رفسنجان و انار ، امام جمعه رفسنجان و سایر مقامات استانی مراسم کلنگ زنی اولین نیروگاه مقیاس کوچک (DG) رفسنجان برگزار شد . این نیروگاه با ظرفیت 25×2 مگاوات از سوی بخش خصوصی شرکت مهندسی راهبران برق رفسنجان با اعتبار 900 میلیارد ریال که 30 درصد آن از سوی سرمایه گذار و 70 درصد از طریق وام ( قراردادهای منعقده با وزارت نیرو ) تأمین می شود. نصرالهی مدیرعامل برق منطقه ای کرمان گفت : رشد اقتصادی و صنعتی استان کرمان و شهرستانهای آن و نیاز متقاضیان صنایع به انرژی برق و رشد بار استان می طلبد که بخش خصوصی در زمینه احداث نیروگاه وارد عرصه شود و وزارت نیرو و به تبع آن شرکت توانیر و مجموعه برق استان آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستند . وی با اشاره به خصوصیات این نیروگاه گفت : با راه اندازی آن طی 18 ماه آینده برق شهرستان رفسنجان – انار و حومه آن تأمین می شود و صنایع متقاضی نباید نگران انرژی مورد نیاز خود باشند .

ساختمان اداری فرودگاه بم در حال احداث است
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: احداث ساختمان اداری فرودگاه بم و استاندارد سازی این فرودگاه در دست انجام است. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه ها محمد نخعی افزود: در این فرودگاه مکانی به عنوان ساختمان اداری وجود نداشت که با شکل گیری و تعدد پروازها چالشی جدی در ادامه فعالیت همکاران بود و با طرحی نو و هماهنگ احداث ساختمان اداری آغاز شد. وی پیشرفت فیزیکی بنای تازه احداث اداری فرودگاه بم را بالغ بر 380 متر مربع طی پنج ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور برای احداث این ساختمان هزینه شده است. وی زمان بهره برداری از این ساختمان اداری را به شرط تامین مانده اعتبار، یک سال دیگر عنوان کرد و افزود: سه میلیارد ریال هزینه دیگر برای ادامه روند ساخت این ساختمان برآورد شده است. وی گفت: این منبع با حجم 55 هزار لیتر و انجام امور زیرسازی با بتن مسلح با توجه به زلزله های مهیب در منطقه در محل از پیش جانمایی نصب شد. نخعی تصریح کرد: رویکرد استانداردسازی فرودگاه های استان در برنامه روزانه این اداره کل قرار دارد.

بازیافت سرد محور باغین -رفسنجان در دست انجام است
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، گفت: بازیافت سرد محور باغین- رفسنجان در دست انجام است. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خداداد مقبلی در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان ، گفت: این اداره کل در جهت بهسازی محور باغین به سمت رفسنجان طرح بازیافت سرد مسیر را در دستور کار دارد. وی با بیان این که مصالحی که برای زیرسازی این محور به کار رفته بود از کیفیت مناسب برخوردار نبوده است، گفت: برای این که مشکلات برای سطح رویه آسفالت ایجاد و آسفالت مجدد تخریب نشود ، به این نتیجه رسیدیم که بازیافت سرد در این محور انجام دهیم. مقبلی اظهار داشت: در طرح بازیافت 25 سانتیمتر ازآسفالت توسط آسفالت تراش برداشته می‌شود و برای ماندگاری و پایداری آن، مجدد طی مراحلی جوان کننده های آسفالت و مصالح بیس اضافه و لایه جدید پخش می شود. وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه باید ترافیک روی باند برگشت قرار گیرد و به این دلیل مسافتی از مسیر که در دست اجراست، دو طرفه می‌شود. مقبلی گفت: نصب علایم هشداردهنده در محور انجام وموارد ایمنی نیز توسط پیمانکار رعایت شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *