پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معافیت کانون های تبلیغاتی کرمان از ارزش افزوده

معافیت کانون های تبلیغاتی کرمان از ارزش افزوده





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

معافیت کانون های تبلیغاتی کرمان از ارزش افزوده

با افزایش تعداد کانون های تبلیغاتی کرمان و همچنین با توجه به انقضاء دوره دوم انجمن صنفی تبلیغات و به جهت ایجاد نظم و سروسامان دادن هرچه بیشتر به فضای تبلیغاتی کرمان به پیشنهاد فلاح مدیرکل و پیگیری همکاران شان در اداره کل و اداره ارشاد شهرستان در خرداد ماه ۹۳ جلسه هم اندیشی به جهت راه اندازی مجدد انجمن برای دوره سوم تشکیل شد و مدیران محترم کانون های تبلیغاتی با حضور در این جلسه و بیان نظرات، اولین جرقه های تشکیل انجمن را به وجود آوردند
پس از ۵ ماه با پیگیری های مداوم از اداره کار و امور اجتماعی و وزارت ارشاد و گرفتن مجوزهای اولیه در تاریخ 15/۹/۹۳ مجمع عمومی تبلیغات استان با حضور مدیران ۵۲ کانون تبلیغاتی فعال و نمایندگان اداره کار و امور اجتماعی و مسئولین اداره کل ارشاد اسلامی برگزار گردید و در پایان پس از رای گیری ترکیب اعضا مشخص گردید.
هادی نخعی – رییس
منصور زندوکیلی – نایب رییس
هوشنگ شاهی مریدی – دبیر
محمد علیزاده – خزانه دار
محمد سلطانی – عضو اصلی هیئت مدیره
اکبر شجاعی – عضو علی البدل هیئت مدیره
محمدعلی حسینی مقدم – عضو علی البدل هیئت مدیره
رضا کازرانی – بازرس اصلی
علی اکبرزاده- بازرس علی البدل
پس از مجمع عمومی اولین جلسه در با حضور محمدی معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان و همکارانشان و هیئت مدیره جدید برگزار گردید و برای شروع برنامه ها مجمع ارائه شد و اهداف اصلی مشخص گردید . در ادامه جلسات منظم هیئت مدیره آغاز و در جلسه اول مسئولیتها و سمتها تقسیم و تمامی اعضا با وظایف خود با توجه به تعریف اساسنامه آشنا شدند و همچنین اهداف کوتاه و بلند مدت انجمن تعریف و در جلسات بعد برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی و حرکت به سمت آنها آغاز شد.
در طی این جلسات کمیته های ۵ گانه انجمن شکل و مسئولین آنها معرفی شد و این افراد نیز تعریف و راهکارهایی برای هرچه بهتر اداره کردن تبلیغات کرمان ارائه دادند.
عمده فعالیتهای انجمن در طی دو ماهه اول آغاز به کار:
اولین حرکت در رابطه با تهیه مکان و مکانی مناسب برای انجمن با همکاری اداره ارشاد شهرستان و تایید معاونت انجام شد و دفتری در محل مجتمع فرهنگی ارشاد به انجمن اختصاص یافت و با پیگیری های محمد سلطانی به سرعت تجهیز و آماده شد و خانم حسینی به عنوان مسئول دفتر استخدام شدند که از ابتدای اسفندماه هرروز از ساعت ۸:۳۰ صبح لغایت ۱۳ بعدازظهر در محل دفتر حضور دارند و کلیه امور مربوطه را انجام می دهند. یکی از مهمترین نکاتی که بعد از ایجاد انجمن به وجود آمد بحث ثبت انجمن و دریافت شناسه ملی برای آن بود ( تمامی ارگانهای دولتی و بانکها بدون داشتن شناسه ملی انجمنها را به رسمیت نمی شناسند) به همین جهت با پیگیری از اداره کار و امور اجتماعی کرمان کارهای مقدماتی انجام شد و سپس به جهت تکمیل کار هوشنگ شاهی مریدی به عنوان نماینده انجمن به تهران اعزام شدند و با پیگیری وی انجمن ثبت ملی شد و آگهی آن در روزنامه رسمی کشور ثبت گردید.
یکی از اهداف مهم این انجمن پیگیری معافیت مالیات کانون های تبلیغاتی بود که بدون توجه به قوانین موجود توسط اداره دارایی اعمال و به شکلی نابسامان برای هرکانون تعیین می شد. بعد از تشکیل انجمن مسعود منشی زاده طی نامه ای در مورخ 15/۱۰/93 به عنوان نماینده انجمن در بحث پیگیری مالیاتها مشخص و با پشتکاری کار خود را آغاز نمودند و پس از جلساتی که با سلمانی (معاونت درآمدهای مالیاتی کرمان) داشتند و استعلام از انجمن تبلیغات استان های اصفهان و خراسان رضوی مقرر گردید نتیجه این استعلامها و مستندات قانونی به تهران ارسال شود تا از وزارت نظرخواهی شود تا دقیقا مشخص گردد که کانون های تبلیغاتی جزو کدامیک از از بندهای الف ، ب یا ج هستند.
همچنین این مدارک به تاج نیا معاونت مالیات بر ارزش افزوده ارائه شد و وی به واحدهای تابعه دستور دادند کانون هایی که اظهارنامه تکلیفی بند ج را تسلیم کرده اند از مالیات بر ارزش افزوده معاف و پرونده آنان مختومه گردد. مورد دیگری که این انجمن پیگیر آن بود در زمینه برطرف کردن مشکلات همکاران با شرکتهای دولتی و قراردادها و همچنین ارتباط با شهرداری بود که با هماهنگی های به عمل آمده در ابتدای سال جاری علاوه بر جلسات مشترک با اداره اماکن و اصناف و شهرداری برنامه جلسه عمومی با حضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس را داریم که با قول مساعدی که از وی گرفته شده تمامی مشکلات موجود بین کانون ها و ادارات دولتی را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهند کرد.
در پایان اعضای انجمن از زحمات و تلاشهای فلاح مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ملانوری ریاست اداره ارشاد شهرستان کرمان و همکاران شان سرکار خانم کریمی و سرکارخانم قشمی و همچنین صافی زاده کارشناس تبلیغات که با همت و زحمات بی دریغ خود سنگ بنای این انجمن را گذاشتند تشکر و قدردانی نموده و از خداوند متعال برایشان عزت و سلامت طلب کنیم.
امیدواریم با همکاری همه دوستان و مدیران کانونهای تبلیغاتی عضو بتوانیم حرکتهای بزرگتر و مفیدتری برای ایجاد فضای سالم و محیط امن کاری برای تبلیغات کرمان انجام دهیم و سال آینده سالی بهتر و پررونق تر برای همه ما باشد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *