سایت خبری پیام ما آنلاین | استاندار کرمان: کارآفرینان جوان وارد صحنه شوند

استاندار کرمان: کارآفرینان جوان وارد صحنه شوند





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱

استاندار کرمان: کارآفرینان جوان وارد صحنه شوند
استاندار کرمان گفت: امروز اگر می خواهید کشور پیشرفت کند باید کارآفرینان جوان مانند مجاهدان اقتصادی وارد صحنه شوند.
علیرضا رزم حسینی در همایش گرامیداشت مقام جوان با حضور مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در استانداری با اشاره به اینکه سند کارآفرینی جوانان توسط آنان در حال تدوین است افزود: هدف گذاری خود را برای شناسایی کارآفرین جوان قرار داده ایم و البته باید بدانیم که کارآفرینی با خوداشتغالی تفاوت دارد.
وی با اشاره به نقش جوانان در مثلث توسعه اقتصادی و حوزه کارآفرینی گفت: تا جایی که امکان دارد تسهیلات ارزان قیمت را برای این کار توزیع می کنیم.
وی افزود: علاقمند هستم با دانشجویان نشست هایی را داشته باشیم که کارها را در معرض انتقاد شما قرار دهیم.
استاندار کرمان خطاب به جوانان تاکید کرد: جوانان خسته و ناامید نشوند و بدبین نباشند بلکه باید شما مجاهد اقتصادی باشید و جهاد اقتصادی کنید.
وی بیان کرد: نیت ما این است که در خدمت جوانان کار کنیم و قصد ما سر کار گذاشتن کسی نیست؛ جوانان ها مطالبه گری و نه گوشه گیری کنند.
رزم حسینی افزود: اراده دولت این است که در حوزه جوانان برای تعالی فرهنگی و اجتماعی کار کند.
وی اظهار کرد: کسی با موسیقی بی مساله و مجاز مشکلی ندارد و افراط در هیچ حوزه ای نباید وجود داشته باشد و باید اعتدال را رعایت کنیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید به سووالات جوانان پاسخ داد اظهار کرد: مطمئنم هر یک از شما استاندار می شدید متوجه می شدید باید با چه موانعی برای کسی که می خواهد استانی پیشرفته داشته باشد، مبارزه کرد.
خانه جوان راه اندازی می شود
استاندار کرمان در ادامه این نشست قول فراهم کردن مکانی مناسب را به عنوان خانه جوان به جوانان استان کرمان داد.
وی اظهار کرد: ما برای شما جوانان نتوانستیم کاری انجام دهیم و از شما می خواهم به این سووال پاسخ دهید که اگر شما استاندار بودید چه اقداماتی را انجام می دادید.
وی گفت: چگونه می توان با 300 میلیارد تومان اعتبار در سال استان را ساخت و به همین دلیل باید به سمت اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی کارآمد و کاربلد برویم.
وی افزود: فضای اقتصادی کشور خوب و رتبه کسب و کار ما بسیار بهبود پیدا کرده است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه استان کرمان در صادرات غیرنفتی رتبه اول را داراست گفت: در طرح همیاران آب که 95 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود رتبه اول جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار را بدست آوردیم.
وی خاطرنشان کرد: همکاری کشاورزان با دولت کرمان بویژه در خاموشی موتورپمپ ها بی سابقه بوده است. استاندار کرمان بیان کرد: مثلث توسعه خواست همه دستگاه ها در امر توسعه متمرکز شوند، البته حتما کاستی هایی دارد و ما راضی نیستیم اما اجرای سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی اتفاق خوبی در این زمینه بوده است.
وی تصریح کرد: کشور از آن شما جوانان است و ما از بد حادثه اینجا نشسته ایم، این پست ها هیچ منزلتی ندارد بله ممکن است عده ای از آنها سوء استفاده کنند.
وی گفت: مسیر سرمایه گذاری در اجرا مین های فراوان دارد و چون کار خنثی کردن مین را انجام داده ام و علمش را نیز دارم؛ می دانم چه کار سختی است.
رزم حسینی افزود: مسیر ناهموار بروکراسی، تحریم ها، شبکه بیمار بانکی و … دست به دست هم می دهند که توسعه محقق نشود.
جبهه امنیت ما به مرز اردن رسیده است
استاندار کرمان با اشاره به خلاصه ای از کارنامه انقلاب اسلامی، توجه جوانان را به نکاتی کلیدی جلب کرد و گفت: ما هزینه های بسیاری را برای استقلال آزادی و جمهوری اسلامی داده ایم و می دهیم.
وی افزود: همزمان با روی کارآمدن دولت در انقلاب جنگ های داخلی ترکمن، عرب و کرد و بمب گذاری ها و ترورها بوجود آمد و بسیاری از مسوولان بین مردم بودند و محافظ نداشتند.
رزم حسینی گفت: در دفاع مقدس نیز جوان ها گروه به گروه جوانانی در سپاه پاسداران و بسیج پیدا شدند و به جبهه ها رفتند و آموزش ها را یاد گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: متوسط سن جوانان در دوران دفاع مقدس 23 تا 24 و متوسط سن فرمناندهان 23 سال بود.
وی اظهار کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی خرابی های سراسری، خاموشی کشور به دلیل نبود برق، تعطیلی کارخانجات و غیره انجام شد که پس از جنگ دولت سازندگی اعتبار خارجی گرفت و تولید افزایش یافت و کارخانجات راه افتاد و خاموش ها رفت.
استاندار کرمان تصریح کرد: دولت اصلاحات روند را ادامه داد و رشد پنج درصدی اقتصاد را به 12 درصد رساند و در ادامه نیز دولت های نهم و دهم درآمد خوبی از فروش نفت داشتند اما با تحریم ها روبرو شدند.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با شعار حرکت بر مبنای اعتدال روی کار آمد گفت: دنبال آرامش، ثبات و توسعه سیاسی هستیم و باید در سطح بین المللی در زمینه انرژی هسته ای با مذاکره به حق خود برسیم.
رزم حسینی ادامه داد: سال گذشته شدت تورم به 15 تا 20 درصد کاهش یافت و پیش بینی می شود که رشد اقتصادی کشور در سال جاری به دو درصد برسد.
وی گفت: امروز جبهه امنیت ما به مرز اردن رسیده و کشورها در حوزه خاورمیانه باید بیایند با ما مذاکره کنند.
وی بیان کرد: امیدواریم از این گذر تحریم با درایت و حفظ خطوط قرمز عبور کنیم و دوران خوبی داشته باشیم.
همچنین در این همایش وبگاه شورای مشاوران جوان استانداری کرمان رونمایی و از 10 جوان برتر استان در زمینه های علمی و هنری و ورزشی تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *