سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲

اجرای طرح نان سالم
از مزرعه تا سفره در کرمان
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: طرح نان سالم از مزرعه تا سفره طی مدت پنج سال در این استان اجرا می شود. به گزارش ایرنا مجید نژاد بیگلری در نشست سند بخشی امنیت غذایی (سند نان) که به ریاست استاندار کرمان در استانداری برگزار شد افزود: هدف از اجرای طرح نان سالم از مزرعه تا سفره، تولید نان سالم است. وی اظهار کرد: بهینه سازی کاشت، داشت و برداشت در مناطق شمال و جنوب استان، استانداردسازی ناوگان حمل و نقل، حمایت از توسعه و بهبود سیلوهای گندم، ارتقای پروسه آردسازی و افزایش کیفیت آرد و ارتقای بهداشت و کیفیت نان پنج هدف اصلی از اجرای طرح سالم سازی نان است. وی گفت: هر کدام از اهداف این طرح چند استراتژی را در حوزه استانداردسازی صنعت نان دنبال می کنند.

خرید 80 هزار تن گندم
از کشاورزان جنوب کرمان
رئیس شرکت غله جیرفت گفت: 80 هزار تن گندم تا امروز از کشاورزان هفت شهرستان در جنوب کرمان خریداری شده است. به گزارش خبرگزاری فارس یدالله نخعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 80 هزار تن گندم تا امروز از کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان خریداری و 800 میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است. رئیس شرکت غله جیرفت با اشاره آغاز خرید تضمینی گندم از نیمه اول فروردین ماه از کشاورزان جنوب استان بیان کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت یک‌هزار و 155 تومان و گندم دروم یک‌هزار و 185 تومان از کشاورزان خریداری شده است. نخعی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار تن گندم دروم در سیلوی جیرفت ذخیره شده است از آغاز بارگیری این گندم به مرکز استان خبر داد و گفت: مابقی گندم که معمولی است در سیلوی شهید صدوقی جیرفت برای مصرف کارخانه‌های آرد جیرفت ذخیره می‌شود. وی با اشاره به حمل گندم خریداری شده در سه مرکز شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب به مرکز استان خاطرنشان کرد: با توجه به طی شدن روزهای پایانی خرید گندم وجه خرید گندم به کشاورزانی که محصول خود را تحویل داده‌اند به زودی پرداخت می‌شود.

اجرای 3 پروژه عمرانی
در آموزش و پرورش جیرفت
مدیر آموزش و پرورش جیرفت گفت: هم‌اکنون پروژه‌های عمرانی شرکت تعاونی فرهنگیان، کانون فرهنگی ـ تربیتی و اردوگاه دلفارد در دستور کار آموزش و پرورش جیرفت است. به گزارش خبرگزاری فارس احمد اسکندری‌نسب در آیین کلنگ‌زنی ساختمان جدید شرکت تعاونی فرهنگیان این شهرستان اظهار داشت: هم‌اکنون پروژه‌های عمرانی شرکت تعاونی فرهنگیان جیرفت، کانون فرهنگی ـ تربیتی و اردوگاه دلفارد در دستور کار آموزش و پرورش جیرفت قرار دارد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت بیان داشت: ساختمان شرکت تعاونی فرهنگیان در مساحتی به طول 800 مترمربع و با اعتبار اولیه 500 میلیون تومان طی شش ماه آینده احداث می‌شود که در آینده به دو طبقه افزایش می‌یابد. اسکندری‌نسب با اشاره به اهمیت توجه به رفاه حال فرهنگیان افزود: رضایت‌مندی همکاران فرهنگی جزو سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در ابعاد مختلف است که زیرساخت‌های فیزیکی برای ادامه خدمات‌رسانی از جمله خانه معلم و شرکت تعاونی فرهنگیان ضروری است.

اعدام عامل تجاوز به عنف
در جیرفت
با اقدام قاطع حوزه قضایی استان کرمان صبح امروز عامل تجاوز به عنف در جیرفت به دار مجازات آویخته شد. به گزارش خبرگزاری فارس با اقدام قاطع حوزه قضایی استان کرمان عامل تجاوز به عنف در جیرفت به دار مجازات آویخته شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بعد از تأیید تقاضای اعدام برای متجاوز به عنف توسط دیوان عالی کشور، این حکم صبح امروز در محل چهارراه کشت و صنعت شهر جیرفت اجرا شد. مجید رستمی با تشریح روند تشکیل این پرونده تجاوز به عنف بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی شهرستان جیرفت در اسرع وقت عامل تجاوز به عنف دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادگاه کیفری استان تحویل شد که جا دارد از دستگاه‌های فوق به دلیل سرعت عمل تقدیر شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *