پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یادداشت اختصاصی ناصر شجاعی مدعی کاشف سایه نگاره‌ها تمدنی کهن و ناشناخته در دامنه شیوشگان درباره‌ی جشن تندرستان

یادداشت اختصاصی ناصر شجاعی مدعی کاشف سایه نگاره‌ها تمدنی کهن و ناشناخته در دامنه شیوشگان درباره‌ی جشن تندرستان





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۵

یادداشت اختصاصی ناصر شجاعی مدعی کاشف سایه نگاره‌ها تمدنی کهن و ناشناخته در دامنه شیوشگان درباره‌ی
جشن تندرستان
براساس 10 سال تلاش شبانه روزی در مورد دامنه و کوه های شیوشگان، و کشف یادمان های بی مانند باستانی، و به ویژه دیدن سایه نگاره ها در تاق علی و . . . سایر آثار باستانی و دیگر نوشتارها و اسامی گوناگون، و دگرگونی روان آدمی در جایگاه شیوشگان، پی بردم که شیوشگان همان البرزکوه نامدار است، و این را براساس پژوهش های دکتر حسین کریمیان و دکتر باستانی پاریزی و . . . سایر مستندات بدست آوردم که با مشخصات و مختصات البرزکوه هم خوانی دارد. از جمله که اکنون در زادروز حضرت شاه نعمت الله ولی هستیم، این چکامه بیش از هر زمان دیگری خود نمایی می کند ؛ / کرمان دل عالمست و ما اهل دلیم /. در مورد البرزکوه نیز باید یادآوری کنم که پایه اغلب تاریخ، تمدن، فرهنگ، ادبیات و . . . استوره های ایران به البرزکوه ختم می شود. و سپندینه ترین(مقدس ترین) جایگاه مینویی(معنوی) ایران باستان محسوب می گردد. جشن تندرستون(تندرستان)، براساس اکتساب نیروهای ماورایی برنامه ریزی شده است. با بررسی همه آیین ها، رسم ها و جشن های کهن ایران باستان پی می بریم که همگی پیوندی ناگسستنی با نجوم دارند، و در هر دوره زمانی که وابسته به یکی از ایزدان بوده است، پیوند دارد، و هر ایزد نیز ماه و یا روزی از سال را به خود وابسته داشته است. مانند بهمن؛ مهر و . . . ، هم چنین نیز به برخی از نام ها بر می خوریم که وابسته به ایزدان دیگری است که خود آفریننده این ایزدان هستند، که نام هایشان را با کمی دیگرگونی می توان مشاهده کرد، از جمله ایزد زروان و خدای بی زمان و بی مکان شهرت دارد، که خود آفریننده اهورا مزدا است و با الله برابر است.
می بینیم با یک بازه زمانی بر روی شهری باستانی به نام زرند گذاشته اند و زرند ربطی به زرآوند ندارد و ریشه اصلی اش زروان است. زیرا این خود دلیل دیگر ی است بر بوجود آمدن زمان، زیرا از البرزکوه زمان آغازیدن یافته است، باز با نام هایی برمی خوریم همانند سی ریز، که همان تقسیم بندی هر ماه از سال است و به چم(معنای)، سی روز است. همانا تقسیم بندی زمان دیگری نیز داریم که عدد 40 می باشد، 40 روز پیش ازنورز جشن باشکوه سده سوزی را در کرمان داریم، و در بازه زمانی 40 روز پس از نوروز جشن باشکوه و زایشگر تندرستی و گشایش گره های ناگشوده زندگی و دگرگونی نگون بختی به نیک بختی می باشد، و مانند نوری است که بایست در آن جایگاه ویژه بود تا از نیروهای ایزدی برخوردار شد. نبشته ها حاکی از آن است حتی افرادی که پندار و کردار نیکی ندارند نیز برای گشایش کار خود به این جایگاه سپندینه شتابان در همه دوره تاریخ می شتافتند. در تندرستان نیروهایی پخش می شود که در سراسر گیتی تنها وابسته به این زیست بوم می باشد.
پس از اینکه جوانان دختر و پسر فهمیدند که برای گشایش بخت می تواند این جشن کارگشایی بهره ببرند، تماس های زیادی گرفتند و گله کردند چرا زودنر آگاه رسانی نشده است و خواستار آن شدند که در سال های آینده در تندرستان باشنده(حضور) باشند. این مراسم ویژه می تواند سبب گردشگری و گشایش کار و کسب را در سال های دیگر اجرا نماید، پس در پاسداشت و شناخت این جشن به مردمان سرزمینمان باید بکوشیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *