پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳

جنگل‌های
جگ در جبالبارز جنوبی عنبرآباد طعمه حریق شد
در یک آتش‌سوزی بزرگ از بعدازظهر جمعه چندین هکتار از باغات، مراتع و جنگل‌های جگ روستای کلجگ در آتش سوخت. به گزارش فارس محمد سالاری بخشدار جبالبارز جنوبی اظهار داشت: نخستین گزارش آتش‌سوزی ظهر به ما اعلام شد و در کمترین زمان ممکن اکیپ‌های آتش‌نشانی به منطقه نرگسان و روستای کلجک ارسال شد. وی بیان داشت: میزان زیادی از باغات مرکبات و نخیلات روستای کلجک در کنار جنگل‌های سبز جگ کاملا نابود شده است. سالاری افزود‌: به دلیل دامنه گسترش آتش‌‌سوزی و احتمال از سر‌گیری آن یک ماشین آتش‌نشانی و سه مامور آتش‌نشان در روستای کلجک مستقر هستند و دیگر اکیپ‌های آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در این زمینه اظهار داشت: بیش 10 میلیارد تومان به جنگل روستا خسارت وارد شده است. رضا ناصری بیان کرد: با ابراز تأسف اصلی‌ترین مأمن درخت جگ آسیب‌های جبران‌ناپذیری به خود دیده است. وی با بیان اینکه در منطقه نرگسان وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی بسیار ضروری است، عنوان کرد: برای احیا دوباره این جنگل به همکاری مردم روستا نیاز داریم تا با کاشت بوته‌های جگ و مواظبت از درختان آسیب‌دیده جنگل جگ را احیا کنیم.

پیام مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به مناسب روز کارگر
تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همزمان با روز جهانی کار و کارگر و هفته بسیج کارگری در پیامی خطاب به کارگران پرتلاش منطقه، این روز را به این عزیزان تبریک گفت. متن این پیام به این شرح است:
دستانت که ایینه ی تلاش روزگارند، پربرکت باد…
کارگران پرچم داران عرصه ی کار و تلاش و سفیران لایق رشد و توسعه اقتصادی ایران اسلامی اند که برای سربلندی و پیروزی این مرز و بوم از هیچ کوششی دریغ نمیکنند و در این راستا رشد و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.
یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر و هفته بسیج کارگری فرصت مغتنمی است که از همه کارگران زحمت کش ایران عزیز و بالأخص فعالین در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر که با اعتقاد راسخ و همت والای خود چرخ های صنعت و معدن این دیار را به گردش در می آورند و کار را عبادت و آن را سرلوحه خود قرار داده اند تجلیل و قدردانی شود.
اینجانب به نوبه ی خود این روز را به همه این عزیزان کارگر تبریک و تهنیت گفته و با گرامیداشت هفته بسیج کارگری
از سعی و کوشش بی وقفه و شبانه روزی کارگران که با همت والای خود در مسیر سربلندی ایران عزیز گام برمی دارند و زمینه ساز شکوفایی بیش از پیش اقتصادی این کشور سربلند هستند قدر دانی مینمایم و سلامتی و توفیق روز افزون آنان را از خداوند متعال مسالت دارم.
ناصر تقی زاده
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رایزنی برای تامین سرمایه پارک علم و فناوری کرمان
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان: برای تامین سرمایه شرکت های مستقر در کرمان با پنج کشور همزمان در حال رایزنی هستیم. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان عباس قوام با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی مبادلات تجاری و فناوری در پارک علم و فناوری استان افزود: با هدف تامین سرمایه برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و پارک استان کرمان علاوه بر کشور امارات متحده عربی با چهار کشور افغانستان، عراق، اتریش و ایتالیا رایزنی هایی صورت گرفته است. وی بیان کرد: این کشورها تمایل دارند ارزش‌گذاری طرح‌ها را انجام دهند و طی مذاکراتی که با نمایندگان تجار ایرانی مقیم دبی انجام شد، توانستیم برگزاری جشنواره تجاری‌سازی فن‌آوری‌های برتر را در دبی استارت بزنیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: بیش از 110 شرکت درخواست حضور در جشنواره را داشتند که مجری آن شرکت الانجاز امارات است و با رایزنی‌هایی که با پارک‌های کل کشور صورت گرفت، مقرر شد شرکت‌های علاقمند در جشنواره حضور داشته و طرح‌های خود را ارائه کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *