سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹

توضیح وزارت بهداشت درباره واردات مجدد برنج هندی
در پی انتشار اخباری مبنی بر واردات مجدد برنج هندی پس از ماه مبارک رمضان، معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که نظارت‌های این سازمان با جدیت ادامه دارد و واردات برنج‌های هندی با توجه به الزامات ایمنی، ثبت منبع اولیه و کد 16 رقمی خواهد بود. به گزارش ایسنا ‌ در پاسخ به برخی نگرانی‌ها در خصوص واردات مجدد برنج هندی به کشور پس از ماه مبارک رمضان با بیان اینکه هیچ مشکلی بابت صدور پروانه واردات ندارد،‌ گفت: در این زمینه پروانه‌ها به صورت روزانه صادر می‌شود و مشکلی بابت صدور پروانه وجود ندارد. وی با بیان اینکه ثبت و سفارش واردات برنج هندی از سوی وزارت بازرگانی بوده است، افزود: البته هدف اصلی حمایت از تولیدات داخل است؛ بنابراین به محض اینکه تولیدات داخل فروش رود و در صورتی که کمبودی در این زمینه ایجاد شد در رابطه با سفارشات ثبت شده، اقدام می‌شود. اسکندری مجددا تاکید کرد که واردات برنج هندی با توجه به الزامات ایمنی، ثبت منبع اولیه و کد 16 رقمی خواهد بود و نظارت‌های سازمان غذا و دارو جدی خواهد بود.

حذف اکانت امام خمینی توسط اینستاگرام
پرطرفدارترین حساب کاربری حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در آستانه ۱۴ خرداد توسط اینستاگرام حذف شد. اکانت جدیدی با عنوان @emamkhomeiny در اینستاگرام جایگزین شده است. از دو سال پیش ، صفحه‌ی امام خمینی در اینستاگرام با نام کاربری emamkhomeini راه اندازی شد که به انتشار روزانه تصاویر دیده نشده‌ای از حضرت امام خمینی اقدام میکرد. به گزارش مهر اینستاگرام از طریق ایمیل اعلام کرده که این حساب را حذف و همه‌ی حدود پانصد عکس‌ و نوشته‌ و صدهزار دنبال‌کننده این حساب را نیز به کلی پاک کرده است. مکاتبات صورت گرفته با اینستاگرام نیز نتوانست باعث جلوگیری از این اقدام تعجب آور و تامل برانگیز شود. مدیریت اینستاگرام در پاسخ به پیگیری های متعدد مدیران این صفحه تنها به ارسال متن تکراری و خودکاری که برای حذف صفحه های صفحات تبلیغاتی ارسال می کند، بسنده کرده است. گفتنی است صفحه جدید با نام کاربری emamkhomeiny در روزهای ابتدایی فعالیت خود از مرز ۱۰ هزار دنبال کننده گذشته و معرفی این صفحه جدید به یکی از پرتکرار ترین پست های کاربران ایرانی در اینستاگرام تبدیل شده است.

کاندیداها نباید تهدید شوند
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اقدامات تفرقه انداز در فضای انتخاباتی گفت: قطعا اینگونه رفتارها و توهین ها موجب می شود که افراد سرشناس و نخبه در عرصه انتخابات حضور پیدا نکنند. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به وضعیت کنونی کشور برای برگزاری انتخابات گفت: در شرایط کنونی فضای کشور بسیار امیدوار کننده بوده و قطعا مردم برای تعیین سرنوشت خودشان در انتخابات حضور گسترده ای خواهند داشت. رئیس مجلس با اشاره به اظهارات برخی افراد در رابطه با برخی موضوعات داخلی و سیاسی کشور افزود: به طور حتم در فضای سیاه نمایی و تلخ گویی رغبت برای حضور مردم در انتخابات کم می شود از این رو مسئولان باید در جهت طرح اقدامات صورت گرفته به ویژه موضوعات عمرانی اقدام کنند زیرا ایجاد فضای یأس آلود در جامعه بر امور سرنوشت ساز مانند انتخابات و همچنین رشد سرمایه گذاری در کشور آثار سوئی دارد از این رو در شرایط کنونی عمل انقلابی این نیست که شرایط سیاهی را از کشور ترسیم کنیم.

رد افزایش 15 درصدی قیمت خودرو
رییس شورای رقابت با رد افزایش 15 درصدی قیمت خودرو به عامل کیفیت در تعیین افزایش قیمت اشاره و گفت: در حال حاضر بازار خودرو کشش افزایش قیمت را ندارد. به گزارش ایسنا رضا شیوا در حاشیه همایش بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به این‌که قیمت خودرو و میزان افزایش آن براساس محاسبات ریاضی تعیین شده و سپس تعیین تکلیف می‌شود، اظهار کرد: عدم افزایش قیمت برای خودروسازان بهتر است چرا که بازار کشش لازم را ندارد. وی با اشاره به این‌که دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو تعیین شده است، تصریح کرد: شورای رقابت منتظر تصمیم‌گیری مجلس در مورد رقابتی‌ یا غیررقابتی بودن بازار خودرو در این مورد است. رییس شورای رقابت خاطرنشان کرد: در فرمول تعیین افزایش قیمت خودرو شورای رقابت اگر کیفیت خودرو پایین باشد تولید‌کننده جریمه خواهد شد و اگر کیفیت آن بهبود پیدا کند جایزه خواهد گرفت. وی افزود: در حال حاضر کیفیت خودرو رشد چندانی نداشته است و به همین جهت به خودروسازان توصیه می‌شود که در کنار افزایش تولید، کیفیت را نیز بهبود بخشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *