پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲

از رسانه های مجازی تا فیزیکی به هرکس می خواهند توهین می کنند
رئیس قوه قضائیه گفت: حوزه‌های علمیه مانند پادگان‌هایی شده‌اند که دور آن حصار است و جامعه از درون حوزه‌ها و دستاوردهای آن بی‌اطلاع هستند. آیت‌الله لاریجانی تاکید کرد: اولین خطوط اعلامیه حقوق بشر می‌گوید انسان کرامت ذاتی دارد، آیا کرامت انسانی همین 20 الی 30 ماده حقوق بشر است. وی یادآور شد: همچنین امروز در بحث حقوق زن علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند مبنی بر اینکه ما حقوق زنان را پایمال می‌کنیم اما آیا واقعا اینگونه است و در اسلام حقوق زن پایمال شده است؟ اینگونه مسائل و پاسخ دادن به آنها نیازمند به کار زیاد است. رئیس قوه قضائیه افزود: در باب رسانه یک بزرگواری مدعی بود آزادی رسانه به آزادی کشور کمک می‌کند و این مساله منافاتی با توهین ندارد و متعرض بود که چرا با توهین در رسانه‌ها برخورد می‌شود. آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: امروز از رسانه‌های مجازی گرفته تا رسانه‌های فیزیکی به هر کس می‌خواهند افترا و توهین می‌کنند، در حالی که ما باید به ساحت رسانه، فقه رسانه و شناخت رسانه توجه داشته باشیم.

هیچ سایت همسریابی مجوز ندارد
سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا در حاشیه نشست جرایم سایبری در دنیای بهم پیوسته در پاسخ در خصوص برخورد با سایت‌های همسریابی توضیح داد: هیچ سایت همسریابی مجوز ندارد. پلیس فتا سایت‌های همسریابی را مسدود و با آنها برخورد می‌کند. تاکنون جلساتی با وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است و در این بخش، متولی اصلی، وزارت ورزش و جوانان است و هیچ سایتی در این رابطه مجوز ندارد. وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از سایت‌های همسریابی منجر به فعالیت کلاهبرداری و انحراف اخلاقی می‌شود، افزود: اخیرا پرونده بزرگی در این رابطه شناسایی شد که فردی 23 سرور مجازی را در اختیار گرفته و 70 ایمیل ایجاد کرده بود. متهم 2000 شماره حساب را از طریق این سایت به دست آورده بود و به آنها دسترسی پیدا کرده و همچنین 4 هزار اطلاعات کاربران را سرقت کرده بودسردار هادیانفر در رابطه با فعالیت‌ برخی سایت‌ها در حوزه مواد مخدر گفت: 656 سایت در رابطه با فروش موادمخدر شناسایی شد که 257 مورد از آنها فعال بوده و تعداد زیادی کلاهبرداری از این طریق انجام شده بود.

جرایم سایبری در ایران کم است
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های فنی در ایران باعث شده که علیرغم وجود بیش از ۴۶ میلیون کاربر اینترنت جرائم نسبتاً پایینی را در این حوزه شاهد باشیم و نباید از تبعات مخرب ناشی از بروز جرائم سازمان یافته غافل بود. و ادامه داد : امروز توسعه روزافزون فضای سایبر واستفاده از تکنولوژی نوین سبب وابستگی فراگیر زندگی مردم به این فضا شده‌اند و در هزاره سوم عصر تکنولوژی و اطلاعات برخی از تعاملاً در حوزه اقتصادی، تجارتی، حاکمیتی و غیره در کلیه سطوح اعم از افراد، مؤسسات، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در فضای سایبری انجام می‌شود. او گفت: زیرساخت‌های حیاتی کشورها یا بخشی از فضای سایبری محسوب شده یا اینکه در این فضا کنترل می‌شوند عمده فعالیت رسانه‌ای و مبادلات مالی به سبب سهولت دسترسی نیز از طریق این فضا انجام می‌گیرد. وزیر کشور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت دانشمندان از فضای سایبری است، تاکید کرد: سهم درآمد حاصل از کسب و کار در این فضا در تولید ناخالص ملی کشورها افزایش یافته است.

امضا موافقت‌نامه تعیین مرز دریایی ایران و عمان
موافقت نامه تعیین مرز دریایی میان سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان دیروز به امضای وزیر امور خارجه ایران و وزیر کشور عمان رسید. اساس توافقنامه تعیین مرز دریایی بین دو کشور،طولانی ترین مرز دریایی به دریای عمان بین کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به طول تقریبا 450 کیلومتر تحدید حدود شد. بر این اساس این اولین تحدید حدود پس از انقلاب اسلامی است که میان ایران و عمان امضا شد. گفتنی است موافقت نامه دریایی ایران و عمان پس از انجام 10 دوره نشست هیات های کارشناسی دو کشور امروز به امضا رسید. پیش از این در دهه 70میلادی دو کشور مرز دریایی خود را در تنگه هرمز تعیین کرده و با امضای موافقت نامه حاضر تعیین مرز دریایی دو کشور کامل شد. مرز دریایی ایران و عمان در مرز دریایی عمان طولانی ترین مرز دریایی کشورمان با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و دریای عمان است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *