سایت خبری پیام ما آنلاین | گزارش «پیام ما» از سفر دو روزه استاندار به جنوب استان کرمان از زیر صفر تا صفر

گزارش «پیام ما» از سفر دو روزه استاندار به جنوب استان کرمان از زیر صفر تا صفر





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۳۸

گزارش «پیام ما» از سفر دو روزه استاندار به جنوب استان کرمان
از زیر صفر تا صفر
پس از دریافت پیامکی مبنی بر سفر دو روزه‌ی استاندار کرمان و معاون وزیر کشور به شهرستان‌های عنبرآباد و قلعه‌گنج یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ساعت ۶ صبح از مقابل استانداری کرمان به سمت جنوب استان به راه افتادیم، و در میانه‌ی راه صبحانه را در جبال‌بارز میل کردیم که به غایت هم شایسته‌ی مهمان‌نوازی مردم جنوب بود و سفره‌ای رنگین گسترده بودند و… بگذریم پس از صرف صبحانه به سمت پل سقدر به راه افتادیم و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان از پیشرفت این پروژه بازدید کرد و به گفته‌ی مسولین و دست‌اندر کاران برپایی این پروژه در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
پل سَقدر
محمد ساردویی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان درباره‌ی این پروژه گفت: این پل که در محور بزرگراه جیرفت، سه راهی بم قرار دارد 65 متر طول دارد که برای اجرای آن 17 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
پس از آن استاندار کرمان از روند عملیات اجرایی بزرگراه جیرفت – سه راهی بم و بازدید کرد.
محمد ساردویی در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: طول مسیر بزرگراه جیرفت – سه راهی بم 95 کیلومتر است که 45 کیلومتر آن در حوزه اداره راه و شهرسازی جنوب قرار دارد. وی افزود: 25 کیلومتر از 45 کیلومتر راه این بزرگراه به بهره برداری رسید. او در ادامه گفت: عملیات اجرایی 10 کیلومتر دیگر از این مسیر نیز در دست اجراست و در زمینه تکمیل 10 کیلومتر باقی مانده هم هنوز اقدامی انجام نشده است. ساردویی تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح بزرگراهی 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
خوابگاه دانشجویی
پس از آن استاندار کرمان و هیات همراه برای بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی به جیرفت و سپس شهرستان قلعه گنج سفر کردند و در ابتدا با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، فرماندار جیرفت و جمعی از مدیران این شهرستان خوابگاه دانشگاه ملی جیرفت افتتاح شد. در این مراسم پس از تلاوتی آیاتی چند از کلام‌الله مجید فاز یک خوابگاه دانشجویی افتتاح شد که محمدرضا محمدی‌ساردو رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت درمراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی دانشگاه جیرفت گفت: یکی از مشکلات دانشگاه در حوزه آموزشی و دانشجویی عدم وجود فضا و محل اسکان مناسب برای دانشجویانی است که از راه‌های دور می‌آیند.
وی با بیان اینکه توانستیم در سال جاری در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت این مشکل را رفع کنیم، تصریح کرد: 60 درصد دانشجویان این دانشگاه متقاضی خوابگاه هستند که با این اقدام همه متقاضیان از خوابگاه مناسب بهره‌مند می‌شوند افزود: این خوابگاه شامل دو ساختمان خوابگاه پسرانه شاهد و دخترانه کوثر در مساحت 4 هزار و 500 مترمربع با ظرفیت حدود 400 نفر احداث شده است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در آخر افزود: خوابگاه دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای احداث فضای فیزیکی و یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان برای تأمین تجهیزات و ایجاد تأسیسات به بهره‌برداری رسید.
علیرضا رزم حسینی پیش از بریدن روبان گفت: قبلا از هرچیز تبریک عرض می‌کنم به دانشجویان و دانشگاهیان عزیز که فضای مناسبی برای اسکان ایشان فراهم آمده و اضافه کنم که یکی از سیاست‌های دولت در زمینه‌ی توسعه‌ همین فعالیت‌های دولت تدبیر و امید برای دانشجویان و دانشگاهیان است چرا که ایشان نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت کشور بر عهده دارند و مساله‌ی بعدی اینکه سعی شده فعالیت‌های استان در جهت توسعه‌ی متوانزن باشد و هر امکانی که برای توسعه باشد، اولویت آن در جنوب استان است. وی پس از بازدید از خوابگاه و فضایی که به عنوان کتابخانه و سالن مطالعه در نظر گرفته شده بود به همراه هیات همراه به سمت فرمانداری جیرفت به راه افتادند تا در جلسه‌ای به نام نشست اقتصادمقاومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با حضور فرماندار جیرفت و امام جمعه‌ی آن شهرستان و دیگر مسولین جیرفت و عنبرآباد شرکت کنند.
نشست قتصادمقاومتی
شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد
در آغاز این نشست فرماندار جیرفت با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به تنهایی محقق نمی شود و همه باید پای کار بیایند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همت، عزم ملی و حضور ملی است و در این مسیر به جای مچ گیری باید دست گیر یکدیگر باشیم.
احمد امینی روش در این نشست و درحضور استاندار کرمان افزود: استاندار کرمان توجه ویژه‌ای به جنوب استان دارد و همین امر موجب شده که یکی از معاونان ایشان در هر هفته به جنوب استان سفر کرده و مشکلات را رصد کنند.
وی با تاکید بر اینکه توجه به زیرساخت ها یکی از سیاست ها در استان کرمان بوده است، عنوان کرد: استاندار کرمان از بدو قبول سمت مدیریت عالی استان کرمان موضوع فرودگاه ها، استاندارد، گمرکات و مرز هوایی در جنوب استان دنبال کرده و تنها حلقه مفقوده بحث مرز هوایی است.
وی به اجرای طرح همیاران آب اشاره‌کرد و افزود: با اجرای این طرح، 250 حلقه چاه غیرمجاز در جیرفت پلمپ ، 35 مورد حفاری غیر مجاز کنترل و 332 اخطار در مورد کنتورهای هوشمند صورت گرفته است.
امینی‌روش به توانمندسازی روستائیان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در حوزه اعتباری و پولی دولت با کمبود مواجه بوده‌ایم اما انقلابی در شهرستان جیرفت صورت گرفت، شهرستان جیرفت از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته و زمینه حضور بخش خصوصی را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فراهم کرده است.
وی عنوان کرد: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی 110 پروژه با هزینه ای بالغ بر 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و برای 500 نفر اشتغال زایی شده است.
فرماندار جیرفت افزود: گرچه حرف و حدیث هایی که درباره ناامنی در جنوب استان کرمان وجود دارد اما با کمک نیروهای مسلح امروز هیچ اشرار شناسنامه داری در جنوب استان نداریم و این بهترین فرصت برای حضور سرمایه گذاران است.
حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه‌ی جیرفت گفت: مردم در سال 92 با حضور گسترده در پای صندوق های رای حماسه سیاسی را رقم زدند اما در موضوع حماسه اقتصادی طی سال های اخیر اقدامات عملیاتی چندانی انجام نشده است و به همین دلیل رهبری امسال را به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده اند.
وی افزود: امید است در هفته دولت عملکرد خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی ارائه شود. امام جمعه جیرفت گفت: باید عمده سیاست ها در جنوب استان کرمان در حوزه کشاورزی و سپس در حوزه صنعت باشد. وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به درون است، عنوان کرد: بایدکار را در داخل کشور آغاز کنیم و نگاه به بیرون نداشته باشیم و باید بحث انرژی و منابع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان نیز در این نشست گفت: در سال 95 بیمارستان قلعه گنج به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان اضافه شده است. محمدی یکی از دغدغه های بیمارستان ها را کمبود تخت بیمارستانی در جنوب استان کرمان دانست و گفت: تحقق برنامه هتلینگ بیمارستانی در شهرستان جیرفت پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده است. وی اظهارداشت: ساخت کلینیک ویژه شهرستان جیرفت تاکنون 30 درصد پیشرفت داشته است و هفت میلیارد تومان برای اجرای این طرح برآورد شده است که نیمی از آن تاکنون تخصیص یافته است.
پس از پایان نشست اقتصاد مقاومتی مدعوین برای نماز و صرف ناهار و استراحت به مکان دیگری رفتند و پس از ساعتی استراحتی به سمت شهرستان قلعه گنج به راه افتادند این‌بار دو تن از خبرنگاران بومی آن منطقه هم همسفر ما شدند و تا قلعه گنج از هم‌صحبتی با ایشان لذت بردیم این دو به عنوان مردمی که درجریان جزئیات تغییر منطقه بودند تاکید بسیار داشتند که قلعه گنج در حال تجربه کردن روزهای بسیار مهمی‌است و تغییرات خوبی نیز کرده و اشتغالزایی تاثیر مشهودی بر اقتصاد منطقه گذاشته و خانواده‌های بسیاری نان آورشان در یکی از پروژه‌های راهسازی، هتل، بیمارستان و یا کارخانه‌های منطقه مشغول به کار است که این اشتغالزایی پررنگ‌تر هم خواهد شد.
اما در این میان آنچه که کمی خوشایند نبود گرایشات بومی‌گرایی رادیکالی بود که طبیعتا اهالی رسانه‌‌ای که چنین تعصباتی را با خود یدک بکشند بیشتر احتمال خارج شدن از دایره‌ی بی‌طرفی را خواهند داشت.
بیمارستان قلعه گنج
در بدو ورود به شهرستان قلعه گنج استاندار کرمان و هیات همراه برای بازدید از پیشرفت بیمارستان قلعه گنج از این بیمارستان بازدید کرد، بیمارستان قلعه گنج 3 هزار و 500 متر زیربنا دارد که با هزینه سه و نیم میلیارد تومان ساخته شده و هفت میلیارد تومان نیز هزینه‌ی خرید تجهیزات برای این بیمارستان شده است.
اورژانس بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه و زایشگاه از اسفندماه سال گذشته راه اندازی شده و در سال جاری نیز رادیولوژی با دریافت مجوزها لازم، فعال می شود.
این بیمارستان تنها یک آمبولانس دارد و آمبولانس دیگر مجهز نیست و شهرستان در این زمینه با مشکل مواجه است.
در حین بازدید “رزم حسینی” از این بیمارستان یکی از پزشکان آن مجموعه به استاندار کرمان گفت: علاوه بر مشکلاتی که می‌بینید این بیمارستان تا وقتی که رادیولوژی ندارد با یک درمانگاه فرقی ندارد و تشخیص کوچک‌ترین و ساده‌ترین شکستگی‌ها به شدت سخت می‌شود و اکثر بیماران حادثه دیده را باید به جاهای دیگر بفرستیم ، که رزم‌حسینی در پاسخ گفت:
شما صفر را می‌بینید اما زیر صفر را نمی‌بینید شاید الآن از بعضی نظرها قلعه گنج صفر باشد اما پیش از این به شدت زیر صفر بوده‌ و همین دستاوردها هم به واسطه‌ی مدیریت جهادی به دست‌آمده‌اند.
پروژه‌ی دامداری 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج
در ادامه‌ی این سفر برای بازدید از پروژه‌ی دامداری 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج به سایت این پروژه رفتیم و یوسف محمدی در حاشیه بازدید معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و استاندار کرمان ازاین پروژه اظهار داشت: تا خردادماه سال جاری 500 رأس بز از نژاد «موسیا» به وسیله هواپیما از اسپانیا به بندرعباس وارد و سپس به پروژه دامداری 3 هزار رأسی قلعه‌گنج منتقل می‌شود.
وی این چنین ادامه داد که: طی دو سال آینده نیز 2 هزار رأس دام به پروژه دامداری 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج افزوده می‌شود.
مدیر پروژه دامداری 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج با اشاره به اینکه دستگاه شیردوشی از آلمان خریداری و در این مجموعه نصب می‌شود، ادامه داد: هر یک از سوله‌های پروژه دامداری، 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج ظرفیت 500 رأس دام را دارد.
محمدی از پیشرفت 40 درصدی پروژه دامداری 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج خبر داد و اضافه کرد: علوفه موردنیاز پروژه دامداری 3 هزار رأسی شهرستان قلعه‌گنج از کشاورزان منطقه خریداری می‌شود و محصولات را در انبارها ذخیره‌سازی می‌کنیم.
جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه‌گنج با حضور محمد حسین فروزان‌مهر معاون وزیر کشور
محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه‌گنج که با حضور استاندار کرمان، فرماندار جیرفت و دیگر مسولین و خدمتگزارن مردم جنوب استان گفت: با همتی که در استاندار کرمان است هر روز شاهد یک حرکت جدید در استان کرمان هستیم. استان کرمان و به‌ویژه منطقه جنوب در آستانه جهش بزرگی است و قلعه‌گنج نیز تحت‌الشعاع این طرح قرار می‌گیرد.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: مثلث توسعه یکی از ایده‌های مهم استاندار کرمان است و سعی کردیم این ایده را به سایر استان‌ها تسری دهیم.
فروزان‌مهر ادامه داد: 80 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در استان کرمان طی دو سال گذشته قابل توجه است و چنین رقمی را در دیگر استان‌ها نداشته‌ایم و این موفقیت حاصل توانمندی بالای استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است، افزود: سهم ایران از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کم است، باید با استفاده از ظرفیت‌های خارج از دولت و با مشارکت مردم برای اجرای برنامه‌ها اقدام کرد.
وی یادآور شد: دو استان از جمله کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور پیشنهاد شده‌اند تا در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مورد توجه قرار گیرد.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اضافه کرد: اگر کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شود، این می‌تواند آغاز جدیدی برای توسعه استان و عمل به شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.
پی نوشت :
در راه برگشتن ماشینی که حامل خبرنگاران فارس، ایرنا،پیام‌ما و غیره بود خراب شد و استاندار و معاونین محترم ناهار را با وجود هوای گرم و خستگی بسیار میل نکردند تا از به سلامت رسیدن خبرنگاران به محل صرف غذا مطمئن بشوند و این اخلاق جهادی واقعا ما را تحت تاثیر قرار داد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *