پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۳۹

پرداخت غیر حضوری 54 درصد قبوض
انرژی برق
در حال حاضر 54 درصد از قبوض انرژی برق به صورت غیرحضوری پرداخت می گردند. بنا به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان معاونت فروش و خدمات مشنرکین در خصوص فعالیتهای آن معاونت در زمینه وصول مطالبات از طریق درگاه های الکترونیکی گفت: با توجه به راه اندازی امکان پرداخت قبوض انرژی برق به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه های مختلف بانکی از جمله دستگاه ATM، اینترانت، SMS، سامانه 1521، خود دریافت، وب کیوسک، دستگاه پوز و اینترنت، در حال حاضر 54 درصد از قبوض انرژی برق به صورت غیرحضوری پرداخت می گردند. پرویز سعید عسکری ادامه داد: راه اندازی سامانه پرداخت اینترانت، سامانه پرداخت تلفنی 1521 ، دستگاه های پوز مامورین وصول مطالبات و درگاه پرداخت اینترنتی و اینترانتی شرکت از جمله اقدامات شاخص در خصوص رفاه حال مشترکین جهت پرداخت قبوض انرژی می باشد به طوری که پرداختهای صورت گرفته توسط مشترکین در سال 93 از طریق اینترانت توسط 134119 مشترک ؛ اینترنت شرکت تعداد22526 مشترک و تلفن بانک + سامانه 1521 تعداد 53121 مشترک بوده است.

ساماندهی ساختمان قدیمی بیمارستان کرمان درمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تهمیداتی برای ساختمان قبلی بیمارستان کرمان درمان اندیشیده شده است و توانستیم در این خصوص منابعی را در پایان سال گذشته کسب کنیم. علی اکبر حق دوست در دیدار با استاندار کرمان گفت: در زمینه اعتبارات عمرانی دانشگاه رشد خیلی خوبی پیش بینی شده است و در برخی بخش ها شاهد رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی بودیم. وی ادامه داد: علاوه بر بودجه بالغ بر دو میلیارد تومانی سال گذشته بیمارستان شهید باهنر؛ امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان جذب شده است. این مسئول گفت: در بودجه امسال بودجه ۲۰ میلیاردی برای آن در نظر گرفته شده که در این زمینه رشد ۱۰ برابری را شاهد هستیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بخش زایمان اورژانس افضلی پور به زودی کلنگ زنی می شود که اعتباری حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است. این مسئول با اشاره به کمبود فضا در کیلینک بعثت ادامه داد: ساختمان قبلی کرمان درمان بعد از مقاوم سازی به عنوان کلینیک ویژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کرمان به 10 هزار کیلومتر راه روستایی نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: 10 هزار کیلومتر راه روستایی در استان کرمان نیاز داریم. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، مهندس خداداد مقبلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هشت شهرستان شمال کرمان 33 هزار واحد مسکن مهر را دستور کار داشته‌ایم که 20 هزار واحد را تحویل متقاضیان داده‌ایم و 13 هزار واحد در شمال کرمان و 7 هزار واحد هم در جنوب کرمان هنوز باقی مانده است. این مسئول با اشاره به اینکه 42 درصد جمعیت کرمان در روستاها زندگی می‌کنند، متذکر شد: یک هزار و 440 روستای دارای سکنه در کرمان داریم و 973 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند. وی در پایان با بیان اینکه برای تعریض راه‌های روستایی 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: 10 هزار کیلومتر راه روستایی در استان کرمان نیاز داریم که 4 هزار و 500 کیلومتر ساخته شده و 580 کیلومتر در دست اجرا است.

حفظ قرآن با استفاده از فضای مجازی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: سه خواهر در چاه دادخدای قلعه گنج با استفاده از فضای مجازی حافظ کل قرآن کریم شدند. حجت الاسلام سید احمد حسینی با اشاره به محرومیت شهرستان قلعه گنج افزود:حفظ کل قرآن کریم آن هم توسط افراد که در منطقه محروم زندگی می کنند اهمیت این کار را دوچندان کرده و به ما متذکر می شود که با اراده ادمی محرومیت محدودیت نیست. وی با اشاره به ضرورت بیشتر برای برنامه ریزی در جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم اظهار داشت: هم اکنون از طریق نرم افزارهای تفسیر ، روخوانی و روانخوانی کار یادگیری قرآن در مناطقی که دسترسی به مربی وجود ندارد نیز فراهم شده که باید این مهم گسترش یابد. وی با اشاره به اینکه هرچه در این زمینه کار انجام شود کم است عنوان داشت: کار در زمینه قرآنی نیازمند پشتی بانی شورای توسعه قرآنی است تا دغدغه های مقام معظم رهبری رفع شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *