پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بم این‌بار پیش از زلزله فروریخت

«ملیکا محمدی» ملی‌پوش فوتبال زنان و بازیکن تیم خاتون بم در سانحهٔ تصادف جان باخت

بم این‌بار پیش از زلزله فروریخت





بم این‌بار پیش از زلزله فروریخت

۳ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰

بم همانقدر که در فوتبال زنان حرف برای گفتن دارد، دردهای زیادی را هم در خود پنهان کرده است. ۲۰ سال قبل در زلزلهٔ پنجم دی‌ماه تمام اعضای تیم فوتسالی که «مرضیه جعفری»، سرمربی حال حاضر خاتون بم، آن را ساخته بود در زلزله از دست رفتند. او سالها بعد دربارهٔ آن فاجعه به روزنامهٔ «جام جم» گفت: «به یاد تیمی که در زلزله از دست دادیم، سراغ دخترهایی رفتم که هنوز در شوک مرگ عزیزان خود بودند. باید از سوگواری عبور می‌کردیم. کم‌کم تیم فوتبال دختران بم تشکیل شد. دست هم را گرفتیم و دور هم جمع شدیم» اما گویی که سوگ با بمی‌ها همزاد است. اکنون در سالگرد این فاجعهٔ بزرگ یک‌بار دیگر شهر بم و مرضیه جعفری در عزای از دست رفتن بازیکن جوان تیم فوتبال خاتون یعنی «ملیکا محمدی» سیاه‌پوش شدند.

بامداد روز یکشنبه سوم دی‌ماه سه بازیکن تیم فوتبال زنان خاتون بم در حال بازگشت از تمرین بودند که در ورودى این شهر با خودروی تیبا دچار سانحه شدند. خوشبختانه «زهرا خواجوى» و «بهناز طاهرخانى» دو تن از سرنشینان خودرو از این سانحه جان سالم به‌در بردند و راهی بیمارستان شدند. اما در کمال تأسف، «ملیکا محمدی» عضو تیم ملی فوتبال زنان و باشگاه خاتون بم، جان خود را از دست داد و جامعهٔ ورزش و فوتبال را به غمی بزرگ فروبرد.

 

این بازیکن جوان و ارزشمند فوتبال زنان ۲۳ سال سن داشت. او درحالی چشم از جهان فرو بست که مهرهٔ مهمی برای تیم ملی و باشگاه خود به‌شمار می‌رفت و اگر این اتفاق ناگوار رخ نداده بود، می‌توانست آتیه‌ای درخشان در فوتبال ایران داشته باشد.

«ملیکا محمدی» در شیراز متولد شد و در کودکی به همراه خانواده به آمریکا رفت. او در همین کشور فوتبالش را آغاز کرد و تا سطح لیگ فوتبال بانوان آمریکا پیش رفت. بعد از اینکه «کتایون خسرویار» به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال دختران جوان ایران انتخاب شد، او را به این تیم دعوت کرد.

محمدی به‌دلیل علاقه‌ای که به تیم ملی ایران داشت، این دعوت را پذیرفت. او که سابقهٔ بازی در آمریکا داشت و از لحاظ فنی در سطح بالایی بود، درنهایت به تیم ملی بزرگسالان هم رسید. 

 

این بازیکن بعد از این دعوت در فوتبال ایران ماندگار شد و به عضویت تیم‌های حاضر در لیگ ایران درآمد. ابتدا یک سال در خاتون بم به میدان رفت و دو سال در اصفهان به فوتبالش ادامه داد و امسال دوباره به تیم بم بازگشت. او با خاتون سابقهٔ قهرمانی در لیگ برتر را هم داشت. ملیکا محمدی در پست‌های مختلفی بازی می‌کرد و در این مورد گفته بود: «همهٔ پست‌ها را دوست دارم. اما بیشتر دوست دارم دفاع وسط بازی کنم.»

 

درگذشت ملیکا محمدی در روزهای نزدیک به سالروز زلزلهٔ بم بیش از همه برای «مرضیه جعفری»، سرمربی خاتون بم، اتفاق سختی بود. او سال ۸۲ در زلزلهٔ بم تمام اعضای تیم فوتسالش را از دست داد و در دو سال گذشته هم فرزندش و برادرش را از دست داده بود و به‌رغم این اتفاقات پای تیمش ایستاده بود. جعفری حالا در سوگی تازه نشسته است. او یکی از بهترین بازیکنانش را از دست داده است. فقدان «ملیکا محمدی» دوباره خاطرهٔ تیم فوتسال زنان بم در سال ۸۲ را برای بمی‌های عاشق فوتبال زنده می‌کند. فردا پنجم دی‌ماه است و مردم بم خاطرات آن روز سیاه و سال‌های سخت پس از آن را دوباره مرور خواهند کرد. 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *