پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مصرف برق صنایع بزرگ بیش از ۹ درصد افزایش یافت

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

مصرف برق صنایع بزرگ بیش از ۹ درصد افزایش یافت





مصرف برق صنایع بزرگ بیش از ۹ درصد افزایش یافت

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

سخنگوی صنعت برق گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری و تا به امروز (۷ آبان ماه) به حدود ۵ درصد رسیده است و امسال صنایع بزرگ کشور رشد بیش از ۹ درصد را تجربه کردند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری به حدود ۵ درصد رسیده که این میزان در سه ماه تابستان جاری ۶/۵۵ بود که عدد بسیار بزرگی است.
او با اشاره به اینکه در مهرماه و چند روز ابتدایی آبان‌ماه رشد ۳/۷ درصدی مصرف انرژی را تجربه کردیم گفت این میزان تقریباً نصف رشد مصرف انرژی در دوره تابستان بی‌سابقه امسال بود.
رجبی مشهدی تأکید کرد: این میزان رشد غیرمعمول در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها بود که حدود ۳۲ هزار مگاوات و یا ۴۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده بودند که بار سنگینی بر روی شبکه سراسری برق کشور بود.
سخنگوی صنعت برق در خصوص رشد مصرف صنایع انرژی بر تحت پایش مرکز راهبری شبکه برق کشور گفت: این صنایع رشد ۹/۲۲ درصدی را از ابتدای سال جاری تجربه کردند و آمارها حاکی از آن است ۲۹/۲ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی مصرف کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶/۸ میلیارد کیلووات‌ساعت بوده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *