سایت خبری پیام ما آنلاین | ایلام، شهر ملی گلیم نقش برجسته می شود

ایلام، شهر ملی گلیم نقش برجسته می شود





۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ایلام به عنوان نامزد شهر ملی گلیم نقش برجسته به شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی معرفی شده است که با تصویب این شورا به جمع شهرهای ملی صنایع دستی کشور می پیوندد.

عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گلیم نقش برجسته مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و با توجه به شاخص هایی از جمله پیشنیه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت به عنوان نامزد انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه شهرها و روستاهای جدید ملی صنایع دستی تا شهریور امسال انتخاب می شوند، یادآور شد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته مقدمه ای برای انتخاب به عنوان شهر جهانی در آینده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در صورتیکه ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته پذیرفته شود باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.
شنبه زاده تاکید کرد: همچنین باید تلاش شود اقدامات لازم در زمینه جهانی شدن گلیم نقش برجسته ایلام انجام شود.
وی یادآور شد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: تاکنون 2 روستای پشت قلعه آبدانان و زنجیره چرداول به عنوان روستای هدف صنایع دستی در حوزه حصیربافی و گلیم نقش برجسته انتخاب شده اند.
شنبه زاده افزود: این روستاها علاوه بر روستای هدف گردشگری روستای هدف صنایع دستی نیز هستند و شناسایی و برنامه ریزی برای تقویت و احیای رشته های صنایع دستی از برنامه هایی است که در طرح روستاهای هدف صنایع دستی پیگیری می شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *