پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صدور ۶ مجوز گردشگری کشاورزی در استان البرز

صدور ۶ مجوز گردشگری کشاورزی در استان البرز





صدور ۶ مجوز گردشگری کشاورزی در استان البرز

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ۶ مجوز گردشگری کشاورزی در استان البرز از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از میراث‌آریا، «رحیم خاکی» دراین‌باره گفت: این اقدام در نتیجه تلاش‌ها، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های اداره کل میراث‌فرهنگی با سازمان جهاد کشاورزی استان برای رفع موانع موجود در صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی امکان‌پذیر شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: از این تعداد ۴ پروانه در شهرستان‌ طالقان، یک مورد در چهارباغ و یک مورد در ساوجبلاغ صادر شده است.

 

او میزان اشتغالزایی حاصل از راه‌اندازی این مزارع گردشگری کشاورزی را ۳۸ نفر به‌صورت مستقیم عنوان کرد که در کنار آن اشتغال فصلی و غیر مستقیم نیز برای افراد ایجاد می‌شود.

 

خاکی ادامه داد: این طرح‌ها با کاربری‌های مختلف از جمله مزرعه گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، باغ و مزارع مختلف و… به بهره‌برداری می‌رسد و گردشگران می‌توانند با حضور در مزرعه فعالیت‌های کشاورزی را در این مزارع تجربه کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گردشگری کشاورزی را از سبک‌های نوین گردشگری و جزو شاخه‌های گردشگری اجتماع‌محور برشمرد که هدف آن ایجاد منافع اقتصادی-اجتماعی، حفاظت از منابع‌طبیعی، حفظ هویت و فرهنگ محلی و بهبود کیفیت زندگی جامعه به‌ منظور رفع نیازهای نسل‌های حال و آینده است.

 

او افزود: تفاوت بین زندگی شهری و روزمره با روستایی باعث محبوبیت چشمگیر این نوع گردشگری در بین مردم شده‌ است. از طرفی استقبال گردشگران از خرید محصولات ارگانیک روستا باعث افزایش انگیزه روستاییان به تولید این محصولات و اشتغال و توسعه اقتصادی روستا می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر