پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حفظ محیط‌زیست آشوراده از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است

ضرغامی:

حفظ محیط‌زیست آشوراده از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است





حفظ محیط‌زیست آشوراده از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به سهم جزیره آشوراده در توسعه اقتصادی و گردشگری استان، تاکید کرد: حفظ محیط‌زیست جزیره آشوراده و سایر منابع طبیعی ارزشمند سطح کشور از اولویت‌های کاری مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش پیام ما به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، جلسه مشترک وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی‌آباد کتول، عبدالحکیم آق‌آرکاکلی نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس، عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، بندر گز و گمیشان و محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌منظور گفت‌وگو و تبادل نظر درباره مسائل مربوط به استان دیروز، یکشنبه ۲۰ خردادماه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

«عزت‌الله ضرغامی» در بخش دیگری از این دیدار گفت: استان گلستان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است. مناظر و جاذبه‌های بسیار زیبا، آثار تاریخی فاخر و تنوع اقلیمی و قومیتی از ویژگی‌هایی است که گلستان را به نگارستان ایران شهره کرده اما از این ظرفیت‌ها در راستای رونق اقتصادی منطقه بهره‌برداری نشده است.

او افزود: با توجه به کمبود تاسیسات زیرساختی در استان گلستان، از هر اقدام که بتواند این عقب‌ماندگی تاریخی را جبران کرده و زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران را برای ورود به حوزه گردشگری استان فراهم سازد، حمایت می‌کنیم.

ضرغامی با اشاره به عملیات مرمت میراث جهانی گنبد قابوس، عنوان کرد: میراث جهانی گنبد قابوس یکی از آثار ارزشمند تاریخی در سطح ملی و بین‌المللی است. مرمت مورد نیاز از این اثر فاخر می‌بایست در کمترین زمان اجرایی شده و به پایان برسد.

او اضافه کرد: یکی از مطالبات مردم منطقه اتمام عملیات مطالعات و مرمت و همچنین برچیده‌شدن داربست‌های این اثر جهانی است که حتما در برنامه پیش رو، اقدامات لازم را برای تسریع انجام این پروژه انجام خواهیم داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر