پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تقویت زیرساخت‌های درمانی کشور برای تحقق سلامت

تقویت زیرساخت‌های درمانی کشور برای تحقق سلامت





تقویت زیرساخت‌های درمانی کشور برای تحقق سلامت

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : برای تحقق سلامت در ابعاد مختلف باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم دسترسی بهتری به خدمات سلامت داشته باشند.

به گزارش پیام ما به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از مهم ترین اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: دسترسی عادلانه به سلامت همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی در این زمینه به دست آمده است و او استحکام نظام شبکه بهداشت در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد توجه جهانیان است.
او افزود به دلیل وجود عوامل مختلف محیطی تهدید‌کننده سلامت، متاسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و چالش های زیادی را در حوزه سلامت به وجود می آورد که با برنامه ریزی‌های صحیح بتوان آن ها را رفع کرد.
به گفته او در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند و زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.
سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تامین سلامت عنوان کرد و افزود: توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد و او عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند و تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تاثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد و با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه‌جانبه و همکاری‌های بین‌بخشی است.
سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی گفت : همه جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب تقویت سلامت می‌شود.
او به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند و با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.
سهرابی، در ادامه ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *