نظرات

  • بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    کارگر

    کانون وکلای دادگستری سمنان و پرستاران تاج سر ما هستند

    در: بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    لینک به نظر
  • درباره دستمزد اعضای هیئت‌علمی اغراق کرده‌اند
    محمدی

    عجب اداره خوبی! کجا هست این اداره ما هم بیاییم! حرف زدن کنتور که نداره!!!

    در: درباره دستمزد اعضای هیئت‌علمی اغراق کرده‌اند
    لینک به نظر
  • بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    سم

    😂

    در: بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    لینک به نظر
  • بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    کامران

    درود بر شرافت شما.

    در: بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    لینک به نظر
  • بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    Hadi

    تو دور زمونه ایی که نامردی مد شده مرد شمائید

    در: بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    لینک به نظر
  • بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    اسماعیل صادقپور

    درود به شجاعتتون . حرف دل مردم رو زدید

    در: بیانیه «کانون وکلای دادگستری استان سمنان» در مخالفت با اینترنت طبقاتی
    لینک به نظر
  • «سوپــر ال‌نینـــــو» در راه است
    امیرحسین محزونیه

    سلام در کنار ال نینو سایر شاخصهای دورپیوندی همانند شاخص QBO شاخص AMO شاخص PDO شاخص IOD شاخص SCAND شاخص MJO و …
    در وضعیت بارش و دمای کشورمان تاثیر گذارند سال ۱۴۰۲ با وجود برقراری ال نینو به دلیل عدم همراهی سایر شاخصها برخلاف پیش بینی ها پاییزی کم بارش داشتیم .

    در: «سوپــر ال‌نینـــــو» در راه است
    لینک به نظر
  • تابستان ۱۴۰۵ زودتر از موعد از راه می‌رسد؛
    امیرحسین محزونیه

    سلام در متن به اشتباه درج شده
    با تضعیف ال نینو در صورتیکه باید نوشته میشد با تقویت ال نینو

    توضیح: تقویت ال نینو =
    تضعیف مونسون تابستانه

    در: تابستان ۱۴۰۵ زودتر از موعد از راه می‌رسد؛
    لینک به نظر
  • قطع اینترنت؛ از خسارت به کسب‌وکارها تا تخلف اپراتورها در دریافت وجوه اضافی
    حسن صادقی

    دقیقا الان تو عصر قجریم کسب و کار اجر تمام. کارها تعطیل شدن کیی هم به فکر ما مردم نیست فقط و فقط کارمندا و شغلای دولتی ما بقی هر چی سرمون بیاد کسی به هیجاش نیست

    در: قطع اینترنت؛ از خسارت به کسب‌وکارها تا تخلف اپراتورها در دریافت وجوه اضافی
    لینک به نظر
  • درباره دستمزد اعضای هیئت‌علمی اغراق کرده‌اند
    منصور

    تشریف بیارید اداره ما تا ببینید هیئت علمی ها انگار تو هتل ۵ ستاره هستند ۹۰ درصدشون حق مدیریت دارند که فقط به اندازه حقوق کارمندان است. همشون انواع و اقسام ماموریت های شهرستانها رو میرن حق الزحمه میگیرن حق ماموریت میگیرن و تفریح و صفاشون هم میکنن. بهترین اتاق ها رو در اختیارشون میزارن حتی اگه کارمند رو به یک انباری بفرستند. وزارت علوم

    در: درباره دستمزد اعضای هیئت‌علمی اغراق کرده‌اند
    لینک به نظر
  • اینترنت طبقاتی در لباس «پرو»
    مهدی

    تا الان این اینترنت را فعال نکردم
    اینترنت آزاد حق همه مردم است

    در: اینترنت طبقاتی در لباس «پرو»
    لینک به نظر
  • درخواست ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری ۱۰۰ کیلومتری در قم
    حسین حکیمی فرد

    سلام به قم فردا

    در: درخواست ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری ۱۰۰ کیلومتری در قم
    لینک به نظر
  • چرا موتورسیکلت‌ها به ضرورتی شهری تبدیل شده‌اند؟
    صفایی

    آقا ارش بی نظیرترین مربی در هرصه آموزش موتور سواری

    در: چرا موتورسیکلت‌ها به ضرورتی شهری تبدیل شده‌اند؟
    لینک به نظر
  • سیستم آموزشی، قاتل خلاقیت کودکان
    سمیه

    خیلی متن کامل و کاربری بود ممنون ازت نگین جون

    در: سیستم آموزشی، قاتل خلاقیت کودکان
    لینک به نظر
  • بازتعریف مسئولیت اجتماعی  در صنایع حیاتــــــــــی
    حکیمه خوشنما

    ممنون از به اشتراک‌گذاری این یادداشت مفید، بسیار لذت بردم از قلم ایشون

    در: بازتعریف مسئولیت اجتماعی در صنایع حیاتــــــــــی
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    جمشید

    بررسی مفهوم «همطرازی ۸۰ درصد» در قانون پرداخت کارکنان دولت

    هر از چندگاهی، بحث «همطرازی ۸۰ درصد» از سوی کارکنان غیرهیئت علمی دستگاه‌های دولتی، به‌ویژه اعضای غیرهیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، مطرح می‌شود. اما این عبارت از کجا نشأت گرفته است؟ هرچند شغل اعضای هیئت علمی ماهیت متفاوتی دارد، در این یادداشت صرفاً از منظر قوانین و مقررات اداری به این موضوع پرداخته می‌شود.

    منشأ این عبارت، ماده ۸ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰/۰۶/۱۳ است که در آن آمده:

    «حقوق و فوق‌العاده شغل دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و فوق‌لیسانس و مدارک همطراز از لحاظ استخدامی، که در مراکز یا واحدهای آموزشی، مطالعاتی و تحقیقاتی دستگاه‌های مشمول این قانون اشتغال دارند، نباید از هشتاد درصد (۸۰٪) مجموع حقوق و فوق‌العاده شغل کارکنان مشابه مشمول قانون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کمتر باشد.»

    در ادامه، سه نکته اساسی درباره این قانون بررسی می‌شود:

    نکته اول: اهمیت توجه به بستر زمانی تصویب قانون
    این قانون در سال ۱۳۷۰ و در دوران سازندگی تصویب شد. در آن دوره:

    ✓ دانشگاه‌ها عمدتاً آموزشی بودند و هدفشان تربیت کارشناس برای صنایع و ادارات بود.
    ✓ دانشگاه‌هایی مانند پیام‌نور، آزاد، غیرانتفاعی، بین‌المللی و مجازی جایگاه کنونی را نداشتند.
    ✓تحصیل همزمان با کار بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن بود.
    ✓در ادارات، اکثر شغل‌ها با مدرک دیپلم یا فوق‌دیپلم انجام می‌شد و تعداد کارکنان دارای مدرک لیسانس محدود بود.
    ✓ افراد دارای فوق‌لیسانس و دکتری در وزارتخانه‌ها بسیار انگشت‌شمار بودند و اغلب فوق‌لیسانس‌ها به راحتی عضو هیئت علمی می‌شدند.
    بنابراین، تفسیر این قانون بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و آموزشی آن دوران، ممکن است به درک نادرستی از هدف آن منجر شود.

    نکته دوم: شرط «ماهیت شغل»، نه صرفاً مدرک تحصیلی
    داشتن مدرک دکتری یا فوق‌لیسانس به تنهایی کافی نیست؛ بلکه نوع وظایف محوله باید مشابه شغل اعضای هیئت علمی (آموزشی و پژوهشی) باشد. در وضعیت کنونی، حداکثر ۱۰ درصد از کارکنان غیرهیئت علمی دانشگاه‌ها چنین ویژگی‌ای دارند. با گسترش اتوماسیون اداری، بسیاری از کارهای اجرایی و ستادی با مدرک لیسانس یا پایین‌تر به خوبی انجام می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌شود:

    ✓ ماده 8 متناسب با ضرورت‌های امروز کشور اصلاح و به‌روز شود.
    ✓ در زمان استخدام، از اعضای غیرهیئت علمی تعهد گرفته شود که ادامه تحصیل منوط به موافقت هیئت رئیسه دانشگاه باشد، مشابه برخی دیگر از دستگاه‌ها.

    نکته سوم: همطرازی فقط شامل «حقوق و فوق‌العاده شغل» است، نه کل حکم
    قانون به صراحت نمی‌گوید که کل حکم یا مبلغ پرداختی به غیرهیئت علمی باید ۸۰ درصد حکم هیئت علمی باشد؛ بلکه تأکید دارد که تنها مجموع حقوق و فوق‌العاده شغل نباید از ۸۰ درصد این دو جزء در حکم هیئت علمی کمتر باشد. این قانون شامل سایر اقلام حکم مانند فوق‌العاده جذب، فوق‌العاده ویژه، ایثارگری، حق مدیریت و بندهای مشابه نمی‌شود. در نتیجه، اگر همطرازی صرفاً بر مبنای این دو جزء اعمال شود، مبلغ نهایی حکم کارکنان غیرهیئت علمی به مراتب کمتر از وضعیت فعلی آن‌ها خواهد بود.

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    رضا

    سلام و احترام
    هیچکدام از اعضای هیات علمی مخالف افزایش حقوق کارمندان محترم در این وضعیت اقتصادی نیستند.
    ولی آنها باید بدون اعتراض به افزایش حقوق اعضای هیات علمی پیگیر حقوق خود می شدند و صبر می کردند تا حقوق اعضای هیات علمی پرداخت شود و بهتر بتوانند پیگیر حق خود شوند. با پایین کشیدن دیگران نمی توان بالا رفت.
    در سال‌های متمادی با توجه به افزایش پلکانی حقوق، حقوق اعضای هیات علمی کمترین افزایش را داشت و در مواردی حقوق و مزایای کارمندان از آنها بیشتر می‌شد که باعث شد کمتر کسی تمایل به استخدام هیات علمی داشته باشد و باعث مهاجرت و خروج تعداد زیادی از آنها از استخدام هیات علمی وکاهش کیفیت آموزش، پژوهش و... شد.
    درتمام دنیا اختلاف قابل توجهی بین حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان وجود دارد. چرا یک بهورز محترم با مدرک دیپلم یا کمتر به سابقه کار خیلی کم حقوق خود را با استاد تمام پایه 30 مقایسه می‌کند؟
    چرا در سیستم قضایی کشور کارکنان خود را با قضات مقایسه نمی‌کنند، اما در دانشگاهها این کار انجام می شود؟
    باید حقوق تمامی کارکنان محترم بالای خط فقر باشد و عدالت در پرداختها بین سازمانهای مختلف برقرار باشد.
    با امید پیروزی و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    سيده فاطمه احمدي شيخ شباني

    به نظر من این که میگن تحریم باعث شده مشکلات زیادی برای اعضای هیئت علمیها است درست نیست تحریم برای هم مشکل ایجاد کرده اگر اعضای هیئت علمی نمیتونن مسکن داشته باشند بقیه ی کارمندان واعضای غیر هیئت علمی هم نمیتوانند با این حقوق ها مسکن تهیه کنند خیلی از همین کارمندان از لحاظ نخبگی خیلی بهتر از اعضای هیئت علمی جدید هستند ،پس باید برای هم به صورت یکسان افزایش حقوق اجرا بشه

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • بهترین تریدرهای فارکس: ۶ خفن‌ترین تریدر تاریخ فارکس جهان!
    نادیا

    خیلی از تازه‌کارها عاشق اسم سوروسن، ولی نمی‌دونن اون سال‌ها صبر کرد و روی ذهنش کار کرد تا اون یه معامله معروف رو بزنه. به نظرم الانم تریدرها باید اول خودشونو بشناسن، نه فقط چارت رو. من برای همین رفتم سراغ پراپ فرم‌ها. آریا اینوستور رو تست کردم، چون فضای واقعی داره ولی بدون ریسک سرمایه شخصی. یه تجربه عالی برای اینکه بفهمی چقدر به فشار بازار مقاومی.

    در: بهترین تریدرهای فارکس: ۶ خفن‌ترین تریدر تاریخ فارکس جهان!
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    صادق رنجبر حیدری

    بله دقیقه از یک نظر دانشگاه های علوم‌پزشکی پرستاران کارمندان اداری وغیره که در خط مقدم در هر موقع و زمان چه کرونا چه جنگ تحمیلی پای کار ایستاده و خواهند ایستاد..این رسم جوانمردی نیست که اینگونه پاسخ زحمات ما را با تبعیض بدهید.

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    آلا

    کاملا موافقم
    تبعیض و تضاد طبقاتی در پرداختی ها ( بین کارکنان یک مجموعه) در هیج جای دنیا اثر مطلوبی نداشته. و شکاف بین روابط رو زیاد می کنه و بی انگیزگی افسر گی و خشم در بین سایر کارکنان زیاد می شده و اثر بخشی کل دستگاه دو تحت تاثیر قرار می ده مشکلات معیشتی برای کلیه کارکنان هست نه بک قشر خاص
    هستند افرادی که مدرک دکتری دارن شب و روز درس خوندن و زحمت کشیدن حالا هیئت علمی نشدن ولی دارن در بخشی از مجموعه خدمت رسانی می کنند.

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    حسین

    با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تورم بالا، تردیدی نیست که حقوق همه کارکنان باید متناسب با تورم سالانه افزایش یابد.
    اما در کنار این موضوع، نظام پرداخت لازم است بر پایه «عدالت» طراحی شود، نه صرفاً «مساوات». عدالت یعنی در تعیین دستمزد، عواملی مانند میزان تخصص، مسئولیت، جایگاه شغلی و ظرفیت‌های فردی نیز در نظر گرفته شود.
    بر این اساس، یکسان بودن دستمزد میان یک کارمند ساده و یک استاد تمام نمی‌تواند مصداق عدالت باشد؛ زیرا سطح تخصص، مسئولیت و نقش این دو جایگاه به‌طور طبیعی متفاوت است.

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • تخفیفِ تلخ؛ بازی برندها با اضطراب معیشت
    مسعود عباسی

    درود. توجه به اصول ضروری و تخطی ناپذیر همچون رعایت سلامت عمومی علی‌رغم اضطراب فراگیر ناشی از شرایط خاص حاکم بر کشور، نشانه‌ای تحسین برانگیز از اهتمام برای ارتقای بلوغ اجتماعی و بالندگی عمومی و ملی است. ارج نهادن به تلاش مسئولانه‌ی نگارنده‌ی محترم و اشاره به قلم شیوا و نثری روان ایشان در بیان دیدگاه، در کنار تقدیر از آن رسانه‌ی وزین، نشانه ای از توجه به ایفای مسئولیت اجتماعی است. ممنون و متشکرم

    در: تخفیفِ تلخ؛ بازی برندها با اضطراب معیشت
    لینک به نظر
  • درخواست ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری ۱۰۰ کیلومتری در قم
    حسین حکیمی فرد

    البته تصویری از جاده در دل طبیعت بهتر بود چرا که تمرکز ما بر طبیعتگردی با رکاب زدن است. درصورت همکاری استاندار محترم اپلیکیشن هم رکاب برای یافتن هم سفر طرح را جذاب تر می کند. این طرح علاوه بر علاقه مندان به طبیعتگردی فرصت مناسبی برای دیابتی ها، بازنشستگان می باشد و درصورت همکاری آموزش و پرورش با برگزاری اردوهای تابستانه فرصتی بینظیر برای دانش آموزان و اجرای طرح نوجوان مستقل خواهد شد. همچنین به مناسب های مختلف ملی میتوانیم همایش های دوچرخه سواری را در استانمان گسترش دهیم. اینجانب در تور های دوچرخه سواری زیادی شرکت کردم، در کل ایران، ما یک مسیر و صد کیلومتر طبیعت منحصر برای دوچرخه سوار نداریم، لیدر های تور مسیر هایی اطراف روستا که برای کشاورزان ساخته شده است را برای دوچرخه سواری محیا میکنند. همه چیز در دستان استاندار محترم قم است، اگر این طرح اجرا شود ما جوانان و دانشجویانی که پیگیر طرح هستیم، میخواهیم این طرح را تا تبریز ادامه دهیم که البته نیاز به هماهنگی و همکاری چهار استاندار استان های دیگر داریم. سپس با هماهنگی وزیر امور خارجه از مرز بازرگان تا وان ترکیه خواهیم رفت، تا با جذب گردشگر بین المللی در راستای برنامه ی توسعه ی گردشگری بین المللی که در زمان شهید رئیسی بنا نهاده شد، گام اساسی برداشته باشیم.

    در: درخواست ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری ۱۰۰ کیلومتری در قم
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    hossein

    با سلام
    بنده یک کارمند هستم با تجربه بیش از 25 سال سابقه کار ،از همان ابتدای ورود شاهد این تبعیضات بوده و هستم ،مشکل از آنجاست که کسانی برای کارمندان تصمیم میگیرند که خودشان هیات علمی هستند و با شرایط و حقوق کارمندی و تمام مشکلات و مسائل زندگی کارمندی بی اطلاع هستند و جالب اینجاست که تمام این روسا توسط ما کارمندان پله های ترقی را بالا رفته و تصمیم گیر شده اند ، یک کارمند هرگز نمیتوان با حقوق کارمندی زندگی را بگذراند و مجبور به شغل دوم یا سوم برای امرار معاش میشود و حق اعتراض هم ندارد !!!!!!!!!!!!

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    سارا

    وزارت علوم گل سر سبد تبعیض و نابودی معیشت کارمندان دانشگاه است واقعاً شرم آوره حقوق من کارمند رسمی با مدرک فوق لیسانس با ۲۳ سال سابقه به نصف دقت کنید نصف خط فقر نمی‌رسه و تعارض منافع و خودبرتربینی و فساد سیستماتیک باعث شده در میانگین گیری و تقلب دستمزدی حقوق من حداقل بگیر با حقوق حداکثر بگیر جمع زده بشه و میانگین گیری بشه که عده ای سودجو بتونن دوباره و صد باره به غارت و چپاول بپردازن واقعاً شرم و ننگ واژه های بی معنایی در برابر این همه ظلم سیستماتیک است

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • خلف وعده یا تخلف مالی؟
    Mostafa Gholizadeh

    سلام
    من هم تورشت اقامتگاه دارم الان یکسال شده 80ملیون طلب کارم پول منو نمیده لطفاً راه حلی است اطلاع بدین
    09101031785

    در: خلف وعده یا تخلف مالی؟
    لینک به نظر
  • خلف وعده یا تخلف مالی؟
    -مصطفی

    سلام من هم 80ملیون از سایت شب طلب کارم لطفاً اگر راهی هست راهنمایی کنید ممنون
    09101031785

    در: خلف وعده یا تخلف مالی؟
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    Jafar S

    کارمندی که ساعت کار مفید روزانه یک ساعت هم نیست (خودم کارمند غیر هیات علمی بودم)، چه ادعاهایی دارد؟!!

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر
  • شکاف دستمزدها در دانشگاه
    محسن

    حقایق دانشگاه ها و مخصوصا پیام نور را بیان کرده

    در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
    لینک به نظر