نظرات
-
-
کاردربهتره اینا رو به همین صورت بزارن باشه که مردم از خاطرشون نره که قارونها باید کشته بشن و خداوند خانه های اونا رو هم دوست نداره، فرهنگ در عمق جانه مردمه ، مفاهیمه دوست داشتن غیرت مهربانی ، خشم در برابر شیاطین و دشمنان خدا ، اگر قرار بود ساختمانها جاودانه بمانند ، همه خانه های گذشتگان اثری جاودانه میشدن بعد مردم کجا زندگی میکردند! استاینگراد در جنگ دوم تخریب شد دوباره ساخته شد ، باید زمانه را شناخت ، نزدیک ۸۰ستله اسراییل نسل کشی و تخریب کرد ،ایا در نسل فلسطین تغییر ایجاد شد یا تمدنشان پایان یافت، هرگز ، یا سرخ پوستان را کشتار جمعی کردن آیا تفکرشان تمام شد ، آنچه میماند فکر است که باید بالنده بماند، عاقبت این کاخها رو دیدن و بزرگانی دوباره کاخ نشین شدن ، اینها نه تمدن است نه عبرت میشود ، مکانهایی پر هزینه برای نگهداری و مرمت !! و الاف الوف عدهای ،
در: شهــرکُــشــــــی |پیام ما
لینک به نظر -
کاردرهمون بهتر که خراب شدن ، در آنها دشمنان خدا زندگی کردن، و زیبایی آنها بزرگان را به کاخ نشینی ترغیب میکرد ، وگرنه بدبخت بیچاره که دسترسی نداشتن ، کاخ قارون و جالوتها با خودشان میبایست از بین میرفت، تا همگان بدانند زندگی واقعی که خداوند برای انسان در نظر گرفته همدلی دوستی مهربانی و غیرت و دشمنی با دشمنه خدا و جنگ و مقاومت در برابر آنهاست ، ما موظفیم خانه آدمها رو باز سازی کنیم نه اینکه خاطره ام الفسادها را مرمت کنیم، بگزارید همانطور بماند ، حداقل اینه عبرت میشود ، نه الاف الوف برای عده ای ،
در: شهــرکُــشــــــی |پیام ما
لینک به نظر -
رسا شیخ اکبریبا تشکر از زحمات شما خواهشمندم در متن خبر نام آقای رسا شیخ اکبری را اصلاح بفرمایید
در: شاهنامه در میان نتها و ماشینها |پیام ما
لینک به نظر -
رساشیخ اکبریبا تشکر از زحمات شما ، فقط خواهشمندم اسم بنده درست نوشته بشود ، رسا شیخ اکبری هستم
در: شاهنامه در میان نتها و ماشینها |پیام ما
لینک به نظر -
ساراخیلی ممنون بابت توجه تون به این موضوع مهم
در: درس و ترس
لطفا این موضوع رو پیگیری کنید 🙏
لینک به نظر -
علییه فرمول ساده حاکمه چون اکثر وزرا و وکلا اعضای هیات علمی دانشگاهها هستن حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها رو 100درصد افزایش دادن بیخیال بقیه خب نخبگان اینجوری هم داریم دیگه نارحتی نداره که
در: درباره دستمزد اعضای هیئتعلمی اغراق کردهاند
لینک به نظر -
علیرضا نظرزادهبسیار علاقه مند به شرکت در برنامه شمارش پرندگان شکاری عبوری از آسمان کشورم ایران هستم
در: پرواز ۱۰۰۰ عقاب مهاجر در ۲ ساعت بر فراز ایران
آماده هر گونه همکاری هستم
ساکن تهرانم 09120223404
لینک به نظر -
هاشم والابنظر میاد باید برگشت به شرکتهای پیمانکار. وظایف کارمندان را میتوانند شرکتهای خصوصی انجام دهند تا هم صرفهجویی شود و هم راندمان بالا برکد.
در: درباره دستمزد اعضای هیئتعلمی اغراق کردهاند
لینک به نظر -
زهراخب شما هم تشریف ببرید هیات علمی بشید.
در: درباره دستمزد اعضای هیئتعلمی اغراق کردهاند
لینک به نظر -
سارینااگه میخوان بهینه سازی مصرف انرژی و آموزش بدن باید توی مدرسه باشه و به بچه ها از سن کم آموزش بدن . طرز درست شستن ظرف ، بخاری با شعله کم و پوشیدن جوراب پشمی و پتو و لباس کاموایی ، کاشتن درخت برای رفع آلودگی هوا درختهای بزرگ و بسیار بلند مثل صنوبر که زود هم رشد میکنن و هم هوای شهرا اینجوری خیلی خنک میشه و چون خیلی بلند هستن سایه هم میدن و گرمای تابستون از بین میره . مثلن طرز ظرف شستن خانومهای ایرانی کاملن اشتباهه من توی فامیل و آشنا و دوستها و حتی فیلمها و مستندها و ولاگها و یوتیوبرها هم دیدم که خانومها این مدلی طرف میشورن : اول آب و تا آخر باز میکنن و هم زمان که شیر آب بازه آشغالهای ظرفها رو پاک میکنن و دونه دونه کف میزنن و بعدم میشورن و حدود یک ساعت اون شیر آب تا درجه آخر بازه و هدر میره بهشون هم گفتم بارها ولی گوش نمیدن و بهشون برمیخوره . من خودم اینجوری ظرف میشورم که اول خورده غذاها و برنج و باقی غذاهای ته بشقابها رودونه دونه پاک میکنم و میریزم توی کیسه آشغال کنار دستم وبعد ظرفها رو دونه دونه کف میزنم و بعد آب و باز میکنم و میشورم ظرفهارو . یا مثلن توی رستورانها کلی آب و انرژی هدر میره با روش برنج صاف کردن و هم آلودگی هم داره اگه رستورانها و مطبخها برنج شون رو با پلوپز بپزن هم انرژی کمتر و وقت کمتری میبره و هم اونهمه آب مصرف نمیشه و سالمتر و قشنگتر هم هست و مثلن برای پخت برنج پلوپز فقط کمی کره لازمه ، اما برای برنج آبکش شده یه سطل روغن روی برنج میزنن که ناسالم هم هست . یا مثلن به بچه ها از توی مدرسه و سن کم یاد بدن که سیزده بدر کهمیخوان بیرون برن از قبل توی خونه غذا و یا ساندویچ درست کنن ومیوه و هرچی که دوست دارن و بعد غذاهارو توی سبد پیکنیک بزارن و بیرون بخورن و بعد آشغالهاشون و توی کیسه برگردونن خونه و بریزن سطل آشغال و به هیچ وجه توی طبیعت و جنگل و پارک کباب و آتیش درست نکنن . و مثلن سیزده بدر فقط برن بیرون بگردن یا پیاده روی کنن و دونه میوه هایی که خوردن و بکارن یا با خودشون بذر و نهال ببرن و بکارن و اینجوری همه جا رو سرسبز کنن . باید روی این فرهنگها از بچگی کار بشه . به پدر و مادرهاشون که بگی توی پارک آتیش روشن نکنیم و کباب درست نکنین میخوان باهات دعوا کنن حداقل به بچه هاشون یاد بدین که اونها اجازه ندن پدرو مادرهاشون به طبیعت آسیب بزنن . یا مثلن جریمه های سنگین برای آشغال ریختن توی خیابون یا در خونه ها بزارن یا جریمه های نقدی میلیونی و خیلی زیاد برای آشغال ریختن توی طبیعت و رودخونه . یاد بدن به بچه ها که بیشتر پیاده روی کنن و خرید کنن و کمتر ماشین و بیرون ببرن تا هوا پاکتر بشه . کاش درختهای عجیب و بی نهایت خوشگلی گثل درخت ویستریا هم همه جا بکارن تا زیبایی توی شهرها بیشتر بشه . کنار خیابونها و جاده ها درختهای صنوبر بلند بکارن که تا چهل پنجاه متر هم میرسن و خیلی سایه میدن و جلوی گرما و تابش شدید خورشید و میگیرن و زود هم رشد میکنن . کنار خیابونها گلدونهای سنگی خیلی بزرگ و قشنگ بزارن و درختچه های برگ انجیری و ... بکارن و اینجوری فضای شهر خوشگل میشه و همه خوشحالتر میشن . درختهای با شکوفه های صورتی رنگ بکارن توی خیابونها و اینجوری مردم روحیه بهتر و سادتری پیدا میکنن
در: مسابقه ملی ایدهپردازی «ایدانو» به آنتن شبکه دو رسید
لینک به نظر -
ساریناخواهشن درباره سوپرمارکتها و رستورانهای بین راهی هم مطلب بنویسین . خیلی کثیف و زشتن . مسافرت که میری مثلن توی یه رستوران بین راهی میخوای یه خوراکی یا غذایی بخری اولن همه شون بلااستثناع یه مرد چرکو کثیف بداخلاق صاحب رستورانه بعد سیبیل هم داره و لباس خونگی پوشیده یه دستمال چرکو کثیف که پنجاه ساله نشسته اش هم دستش گرفته باهاش میز و پیشخوان مغازه رو تمیز میکنه . بعد همه میزهاشون پلاستیکی و زشت و کثیف و بدبو . مثلن املت سفارش میدی میره سه ملاقه روغن و با رب گوجه سوخته و تخم مرغ مخلوط میکنه بوی زهم هم میده و ظاهر چندش حالت بهم میخوره . بعد سوپری ها و مغازه های بین راهی هم مثلن میخوای آب معدنی یا پنیر و کره یا شکلات یا بیسکوییت بخری هیچ کدوم از برندها و مارکهای معروف توی ایران و ندارن . مثلن پنیر دارن با برند اصغربقال ، شکلات با برند کپک آباد ، آب معدنی چرکو با برندهای نامعتبر و نامشخص که اصلن شناخته شده و قابل اعتماد نیستن و آدم از خرید پشیمون میشه . خب آخه آدم عاقل که رفتی سوپری زدی بین راه خب برو مثلن پنیر روزانه یا رامک ، کاله یا مارکهای معروف بیار که تاریخ مصرف و علامت استاندارد دارن نه یه پنیری که توی افغانستان تولید شده . میرن مارک تقلبی با جلد کیسه ای و بدون آدرس و تاریخ میارن ادم عوقش میگیره . اون مغازه هاشون باید همیشه چک بشه الکل بزنن ، پنجره هاش باز نباشه که پشه بیاد . چرک و کثیفی روی در یخچالهاشون و میزها نباشه . پنجره هاشون و توری بزنن کهپشه نیاد . مواد خوراکی و باز و بدون حفاظ نزارن . مثلن بعضی آبنباتها یا آجیل و پفک هندی و اینا توی ظرفهای در دار و شیشه ای باشه که غبار و خاک کف کشفهای مردم و تنفس مردم نشینه روشون . اینارو باید به اون صاحب مغازه های شپشو چرکو یاد بدن . یه توالت تنگ و ترش هم دارن توی رستوران بین راهیا همه کثیف و بدبو و انقدر تنگه که باید مثل خرچنگ کجکی بری توالت تا جا بشی . یکم فرهنگ سازی کنن این مغازه دارها روجریمه کنینن تا تمیزی یاد بگیرن اه
در: چالش توالت عمومی برای گردشگری
لینک به نظر -
ساریناسه تا چیز توی ایران هیچ وقت و تا ابد پیشرفت نمیکنه اول توالت بین راهی و رستوران بین راهی
در: چالش توالت عمومی برای گردشگری
و طراحی توالت و حموم . دوم عکاسی مثلن مرلین مونرو یا هنری کویل و بیار پیش یه عکاس ایرانی بعد اینارو یجور ازشون عکس میندازه میشن شبیه یه شیره ای مفنگی زشت عنو . سومی هم طراحی لباس مثلن لباس طراحی میکنن برا استیل بدنی عنکبوت شلوار میخری اندازه پاچه شلواره میاد تا روی زانوت بعد کمرش انقدر گشاده که از پات میفته یا برعکس بلندی شلواره انقدر بلنده که نیم متر اضافهمیاد وقتی میپوشی و باید پول بدی خیاط کوتاهش کنه بعد کمرش انقدر تنگه که دکمه و زیپش بسته نمیشه . یا بازوی لباسها رو انقدر تنگ میدوزن که به گوه خوردن میفته آدم . لباسها حجم ندارن برا تلوزیون فلترون ال جی لباس میدوزن .
لینک به نظر -
منصور شمساییوزارت نیرو کل مصرف آب صنایع در ایران را تنها ۳ میلیارد متر مکعب و مصرف آب کشاورزی ۹۰ تا ۹۲ میلیارد متر مکعب گزارش کرده، چرا روی تبلیغات گمراه کننده که صنایع زیاد آب مصرف مینمایند تبلیغ میکنید؟ مثلا کل صنعت فولاد استان اصفهان (قبلا از جنگ) تنها ۵۰ میلیون متر مکعب آب مصرف میکرد که در مقابل مصرف آب کشاورزی اصفهان هیچ بود ولی دولت و برخی رسانهها خشکی زاینده رود را به این ۵۰ تا نسبت میدادند!
در: نساجـی تشنـــــه آب
لینک به نظر -
ساریناهمین عکس توالت عمومی که بالای صفحه هست ، همه توالتهای بین راهی و داخل پارک و همه جا همین شکلی و همین مدلی هستن . طراحی شبیه طویله و زشت ، پره مگس و عن و بدبو و کف زمین پره شاش و گوه . باید حتی طراحی بیرون توالت هم خیلی زیبا و شیک و مدرن باشه چه برسه به فضای داخل توالت . همین شکل بیرونیش شبیه عنه چه برسه به داخلش . اه اه
در: چالش توالت عمومی برای گردشگری
لینک به نظر -
سارینااینارو باید رُک گفت تا بدونین چجوریه . قسمت مثلن زنونه اون توالتها یه سطل بدبو گذاشتن برای نوار بهداشتی و این خانومها همینطوری نوار و دستمال و باز انداختن توی سطل و بو و ظاهر چندش گرفته که نمیشه نگاه کرد حتی . باید براشون کیسه های سیاه کوچیک بزارن که اون نوار و بزارن توی کیسه و گره بزنن و بعد بندازن توی سطل . همه جا پره پشه و مگس . توالت باید خشک و خوشبو و تمیز و زیبا و شیک باشه . باید دائم خشک کنن و الکل بزنن و خوشبو کننده و تهویه داشته باشه . توی پینترست پره از مدل های توالت به چه زیبایی و تمیزی . یاد بگیرین خب . سنگ کاری شده و زیبا و شیک و بزرگ . توالتها تو ایران معمولن خیلی هم کوچیکه . حتی توالت توی آپارتمان فامیل مون هم بیش از حد کوچیک بود و وقتی میرفتی مثل سونا بود . طراحی توالت صفره . حتی زیره صفره . باید دائم تمیز بشه . هرکی توی توالتهای عمومی میره باید یه نفر باشه که بره پشت سرشو نگاه کنه که عن جا نزاشته باشن . چون معمولن کاسه ها رو پره عن رها میکنن و پنج هزارتا پشه میشینن روی اون عنا . ازین آدم گریگوریها هم زیاد بین راه هست و همه شون هم عنو و کثیفن و عن میندازن و پا میشن میرن بدون اینکه پشت سرشون آب بریزن . چندش اه 6
در: چالش توالت عمومی برای گردشگری
لینک به نظر -
ساریناتوالت عمومی های بین راهی پره عن هستن . کف زمین خیس و توی کاسه های توالت پره عن و گوه . بوی شاش و عن گاو میده و حتی نمیشه چند ثانیه اونجا وایسی . صابون مایع نیست و اگه هم هست توش آب ریختن . همه جا پره پشه و مگس و حشره . دستشویی ها شبیه طویله طراحی شده و بی نهایت زشت و بدمدله . آیینه چرکو و کثیف هم وصل کردن . بوی گندش از پنجاه متری میاد . همه جا کثیف و چرک . شیلنگ های توی دستشویی ها روی زمین خیس افتاده و چرک و سیاه شده . کنار بعضیهاش یه پیرمرد چرکو هم نشسته و پولم میگیره . یعنی گاو و گوسفند هم اونجا بند نمیشن انقدر کثیف و زشت و بدبوعه . به در و دیوارش هم عن مالیدن انگار . اون کاسه توالت که سیاه و چاه ماننده و پره مگس و بدبو .همش عنه . اون رستورانهای بین راهی هم همینه بدبو و چرکو و بی کیفیت . اه اه حال بهم زن
در: چالش توالت عمومی برای گردشگری
لینک به نظر -
شاهینانقدرررر نت ضعیفه هیچ فیلترشکنی وصل نمیشه.
در: پایان ۸۸ روز خاموشی
پیرمون کردین.
چی میخواین از جون مردم.
داغ عزیزاشونو ببیننن
لینک به نظر -
بزرگ زادهدرود جناب مهندس
در: بهرهکشی پنهان از پیکــــر هیرکانی
فرمایشات شما متین و سخنانتون کاملا شفاف و واضح بود، اکثر دانشجویان و اساتید به خوبی به این موضوع آگاه هستند که این رویه از مدیریت قطعا میتواند خللی بزرگ در ساز و کار جنگل های بزرگ هیرکانی وارد کند.
همانظور که اشاره کردید موضوع اصلی "کاسه زیر نیم کاسه بودن" است
چرا مدیریت جنگل ها با ضعیف ترین شکل ممکن پیش می رود؟
نه تنها موضوع بهره برداری بی رویه چوب بلکه باید به نکات دیگه ای همچمون عدم مدیریت و آتش سوزی های جنگل هم اشاره کرد.( که هر ساله با این موضوع دست و پنجه نرم می شود اما باز هم اندیشه ای برای آن نمیشود).
اتفاق افتادن همهٔ این ها، آن هم به گفته برخی مسئولین غیر عمد یا دور از چشم قابل قبول نیست و باز م به مسئلهٔ بزرگِ "کاسه ای زیر نیم کاسه بودن" میرسیم.
امیدوارم مدیریت جنگل های هیرکانی به دست مسئولانی باشد که هر درخت را از دورهٔ نهال بودن تا درختی تنومند بودن همانند فرزندی بدانند که خودشان باعث رشد آن می شوند.
در نتیجهٔ این عمل جنگل هایی پربار، با ابعاد بزرگ و در عین حال با مدیریت درست را دارا خواهیم بود.
اما متاسفانه همه چیز بر عکس است.
لینک به نظر -
محسن ثالثبنده هم میزبان هستم
در: خلف وعده یا تخلف مالی؟
مبلغ ۲۱۱ میلیون از مرداد ماه ۱۴۰۴ از سایت شب طلبکار هستم و از طریق مراجع قضایی پیگیر هستم ولی تا کنون به پولم نرسیدم
لینک به نظر -
-
-
شبنم مسعودیوقتی دانشگاه از کسب و کار چوبهای جنگلی سهم طلب میکند!
در: بهرهکشی پنهان از پیکــــر هیرکانی
لینک به نظر -
سارا شبانی مزراییواقعا هیچ دلسوزی برای شهر بندر پیدا نمیشه ما بندریها رسم استحمام چهار شنبه ها و از بین بردن پلیدیها با آب پاک دریا داشتیم حالا باید از این ساحل زیبا دوری کنیم ،وچه بچه های بی گناه که تو ساحل لجن زار دارن بازی میکنن و نمی فهمن به چه بیماریهای مبتلا خواهند شد ۰
در: آسیب به دریا و ساکنان بندرعباس با ورود فاضلاب شهری به خلیج فارس
لینک به نظر -
شیرینممنونم از مطلب مفیدتون
در: درس و ترس
جا داره بیشتر به این موضوع غیرحضوری شدن آموزش دانش آموزان پرداخته بشه
واقعاً این موضوع معضل شده برای اکثر خانواده ها و همه نگران آینده تحصیلی فرزندانشون هستند
لینک به نظر -
-
Ghasemدر هفتههای اخیر بحثهای متعددی درباره ترمیم حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاهها مطرح شده است. بخشی از این مباحث متأسفانه از فضای کارشناسی فاصله گرفته و به تقابل صنفی میان ارکان دانشگاه نزدیک شده است؛ در حالی که مسئله اصلی، نحوه تنظیم نظام جبران خدمات در نظام آموزش عالی کشور است.
در: شکاف دستمزدها در دانشگاه
بر اساس برخی گزارشهای منتشرشده از دانشگاهها، از جمله گزارش معاونت اداری و مالی دانشگاه اصفهان، درصد افزایش حداقل دریافتی کارکنان و حداقل دریافتی اعضای هیأت علمی در سال جاری فاصله چشمگیری نداشته است. بنابراین تصویرسازی از اینکه تمامی افزایشها صرفاً به نفع هیأت علمی بوده، با دادههای موجود کاملاً منطبق نیست.
در عین حال باید توجه داشت که مقایسه صرفِ «درصد افزایش» نیز برای تحلیل وضعیت کافی نیست. آنچه اهمیت دارد «سطح واقعی دریافتی» و «مقایسه بینبخشی» است. در حال حاضر دریافتی بسیاری از اعضای هیأت علمی تازهاستخدام، بهویژه در مرتبه استادیار پایههای اولیه، در مواردی از دریافتی برخی مشاغل در دستگاههای اجرایی، شرکتهای دولتی یا نهادهای اقتصادی پایینتر است. این وضعیت در شرایطی رخ میدهد که مسیر رسیدن به عضویت هیأت علمی مستلزم سالها تحصیل، پژوهش، رقابت علمی و طی فرآیندهای پیچیده ارزیابی تخصصی است.
و در زمان خدمت هم فعالیت یک عضو هیات علمی تنها به ساعات حضور در کلاس درس و دانشگاه خلاصه نمیشود و به تصحیح و رسیدگی پروپوزال و نوشتن مقاله و کتاب و فعالیت های علمی در خارج از فضای دانشگاه و در زمانی که بقیه کارمندان در کنار خانواده خود هستند سپری میشود .
از طرف دیگر کلا روند هیات علمی شدن با روند کارمند اجرایی شدن دو مجرای متفاوت و با دو سازو کار متفاوت است و مقایسه این دو خطاست .
عضو هیأت علمی شدن نتیجه یک مسیر عادی اداری نیست؛ حاصل ۱۵ تا ۲۰ سال تحصیل تخصصی، رقابت علمی، پژوهش مستمر، عبور از فیلترهای دشوار جذب، تولید مقاله، تدریس، راهنمایی پایاننامه، فعالیت پژوهشی و تحمل فشار دائمی ارزیابی علمی است. مقایسه این مسیر با یک شغل اداری صرفاً به دلیل قرار گرفتن هر دو در محیط دانشگاه، قیاسی غیرعلمی و غیرمنصفانه است.
در تمام دنیا میان «مسیر حرفهای تولید علم» و «مسیر اداری» تفاوت حقوق و مزایا وجود دارد؛ همانگونه که میان قاضی و کارمند دادگستری، پزشک متخصص و کارمند بیمارستان، یا مهندس طراح و کارمند اداری تفاوت وجود دارد. این تفاوت نه آپارتاید است و نه تبعیض؛ بلکه نتیجه تفاوت مسئولیت، تخصص، سالهای آموزش و نقش راهبردی هر حرفه است.
از این رو تحلیل وضعیت معیشتی هیأت علمی تنها با مقایسه دروندانشگاهی میان استاد و کارمند قابل فهم نیست؛ بلکه باید در مقیاس کل نظام اداری کشور بررسی شود. اگر نظام پرداخت در آموزش عالی بهگونهای باشد که یک فارغالتحصیل نخبه پس از سالها تحصیل در مقطع دکتری، در نهایت با دریافتی کمتر از بسیاری از مشاغل اداری یا اقتصادی مواجه شود، طبیعی است که انگیزه ورود به مسیر علمی بهشدت کاهش یابد.
پیامد چنین روندی صرفاً یک مسئله صنفی نیست؛ بلکه یک مسئله راهبردی برای آینده علمی کشور است. کاهش جذابیت حرفه دانشگاهی میتواند به کاهش تمایل نخبگان به ادامه تحصیل در مقاطع عالی، گرایش آنان به مشاغل غیرعلمی در دستگاههای اجرایی یا بخش خصوصی، و در نهایت تشدید مهاجرت علمی منجر شود.
هیچ فرد منصفی نقش ارزشمند کارکنان دانشگاه را انکار نمیکند. اداره دانشگاه بدون حضور کارکنان متخصص و متعهد ممکن نیست؛ همانگونه که بدون هیأت علمی نیز دانشگاه معنا ندارد. مسئله واقعی، رقابت میان استاد و کارمند نیست، بلکه ضرورت طراحی نظام پرداختی عادلانه و پایدار برای همه ارکان دانشگاه است.
اگر قرار است عدالت در دانشگاه محقق شود، این عدالت باید با نگاه جامع به کل نظام اداری کشور، حفظ انگیزه نخبگان برای فعالیت علمی، و تقویت جایگاه حرفه دانشگاهی دنبال شود؛ نه با ایجاد شکاف و تقابل میان کسانی که همگی در خدمت آموزش عالی این کشور هستنذ .
لینک به نظر -
-
بهروز آرستهبا درود .
در: حفاظت از زاگرس بدون مردم ممکن نیست
ضمن تایید متن، به نظر من مدیریت اقتصادی مهمترین نقش را در احیاء، حفظ و نگهداری جنگل ایفا میکند،
شخصی که بخاطر سیر کردن شکم خانواده خود، درخت بلوط 200 ساله را قطع و تبدیل به زغال مینماید به راحتی از تکرار چنین عملی منع نمیشود مگر آنکه از حفظ و نگهداری درخت بلوط سود بیشتری نصیبش شود، چگونه؟ از راه فروش میوه بلوط؟ خیر. از راه پرورش نهال بلوط و فروش آن؟ خیر. از طرق جمع آوری برگهای بلوط و تولید کمپوست؟ خیر. بنظر من با توجه به امکان پرورش قارچ ترافل می توان در همین مورد امکان سنجی کرد، بدین معنی که به چنان اشخاصی آموزش تکثیر و پرورش قارچ ترافل از طریق درختان بلوط آموزش داده شود آنگاه شخص تبر را به زمین گذاشته و بیل بدست میگیرد و خود محافظ درختان شده و حتی اقدام به پرورش نهالهایی مینماید که ریشه آنگا حاوی قارچ ترافل باشد..
البته این یک مورد است ..
با سپاس از بابت وقتی که صرف خواندن نمودید.
لینک به نظر -
علیاینکه نظر و خواست گروهی محدود به همه مردم تحمیل شود، برای بسیاری از شهروندان قابل پذیرش نیست. پرسش اینجاست که چرا بهجای حل ریشهای مسائل، سادهترین راه یعنی قطع اینترنت انتخاب میشود. ادامه این وضعیت باعث خستگی، ناامیدی و دلخوری بسیاری از جوانان شده و احساس بیاعتمادی نسبت به آینده را افزایش داده است. مردم خواهان زندگی عادی، آرامش، رفاه و امکان بیان دغدغههایشان هستند. ایران با ظرفیتهای فراوانش میتوانست شرایط بهتری برای شهروندانش فراهم کند و انتظار میرود مسئولان بیش از گذشته به مطالبات و مشکلات جامعه توجه کنند.
در: سوءتفاهم اینترنـــــــت
لینک به نظر
