پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سخنگوی دولت: تشخیص تعطیلی به عهده ستاد ملی کرونا است

سخنگوی دولت: تشخیص تعطیلی به عهده ستاد ملی کرونا است





۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶

با‌وجود تقاضای فرمانده ستاد عملیات کرونا برای تعطیلی تهران

سخنگوی دولت: تشخیص تعطیلی به عهده ستاد ملی کرونا است

سخنگوی دولت: تشخیص تعطیلی به عهده کمیته سلامت ستاد ملی کرونا است.

فرمانده ستاد عملیات کرونا در تهران: پیشنهاد ما  تعطیلی  ۲ تا ۳ هفته ای در تهران است.

درحالی که در تعدادی از شهرستان‌های کشور با محدودیت تعدادی از مشاغل مواجه هستیم فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران خواستار تعطیلی دوتا سه هفته‌ای در شهر تهران شد. در مقابل سخنگوی دولت نیز گفته شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در زمینه تعطیل شدن یا نشدن نداشته و تشخیص همه تعطیلی‌ها به عهده کمیته سلامت ستاد ملی کرونا است که ریاست آن به عهده وزیر بهداشت است.

همه‌گیری کرونا وضعیت وخیم‌تری بهم زده است، تا آنجا که حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران از افزایش 100 درصدی مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از شیوع کرونا خبرداده‌و گفت که برنامه‌ریزی‌ها جهت ایجاد 3 آرامستان جدید در پایتخت آغاز شده است. او در گفت‌وگو با فارس بابیان اینکه آمارها نشان می‌دهد مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از کرونا به دو برابر رسیده است،‌گفت: ظرفیت بهشت‌زهرا به‌صورت کلی تکمیل شده ولی این سازمان با طرح ابتکارهایی پیش‌بینی‌ انجام داده تا دفن اموات با مشکل مواجه نشود. همزمان درخواست‌ها برای تعطیلی دوهفته‌ای تهران ادامه دارد.

پیشنهاد تعطیلی ۲ تا ۳ هفته ای تهران

در این‌باره فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا با تعطیلات چند هفته‌ای تهران موافق هستید؟ گفت: تعطیلی تهران صرفا برای کنترل اپیدمی نیست بلکه برای فرصت احیا و ایجاد بازیابی توان کادر پزشکی است و براین اساس  پیشنهاد ما  تعطیلی  ۲ تا ۳ هفته‌ای در تهران است.

زالی ادامه داد: این تعطیلی به جز در مشاغل امدادی، حیاتی و توزیع مواد غذایی باید اجرا شود.   

او از افزایش میزان مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت: شاهد روند نامطلوب در این زمینه هستیم، در حال حاضر با بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار بستری مواجه هستیم که عدد قابل توجهی است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: از این تعداد حدود هزار و ۷۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که از وضعیت نامناسبی برخوردارند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به ایرنا  گفت: به نظر می‌رسد در اوج‌ها و پیک‌های بعدی کرونا به احتمال زیاد شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنیم.

دکتر علیرضا زالی  در حاشیه جلسه ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پیک بعدی کرونا قوی تر از پیک های قبلی خواهد بود، افزود: هم اکنون در پیک سوم این بیماری  به سر می بریم و در حال حاضر صحبت کردن از پیک چهارم شاید مقداری شتاب زده باشد.

او با یادآوری این که شرایط سخت‌تری به دلیل سرما در پیش داریم، تاکید کرد: با شروع سرما و تغییرات اقلیمی و نتایج حاصل از آن، شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان در دنیا به خصوص در نیمکره شمالی از جمله در ایران خواهیم بود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون در برخی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی شاهد این وضعیت هستیم و در هفته اخیر در کشورهای نیمکره شمالی با افزایش چشمگیر مبتلایان روبرو بودیم.

زالی ادامه داد: تا پایان فصل سرما شاهد وضعیت روبه افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا خواهیم بود. وجود بیماری تنفسی همراه، آلودگی هوا و تغییرات فصلی سرما عواملی هستند که سبب افزایش بیماری کرونا می‌شود.

وی افزود: همچنین بیماری آنفلوآنزا که معمولا از اواسط آبان ماه شروع می‌شود و تا اوایل دی ماه موج اول آن ادامه پیدا می‌کند، می تواند در افزایش روند کرونا نقش داشته باشد.  

تشخیص تعطیلی به عهده کمیته سلامت ستاد ملی کرونا است

سخنگوی دولت با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در زمینه تعطیل شدن یا نشدن نداشته است، گفت: تشخیص همه تعطیلی‌ها به عهده کمیته سلامت ستاد ملی کرونا است که ریاست آن به عهده وزیر بهداشت است.

به گزارش ایرنا، «علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اجرای تعطیلات گسترده و قرنطینه و مخالفت شورای عالی امنیت ملی با ‌آن گفت: اساسا شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در زمینه تعطیل شدن یا نشدن نداشته است، و این خبر شایعه، نگاه تقلیل گرایانه و جهت‌دار نسبت به تصمیمات است؛ تنها مصوبه و تایید شورای امنیت ملی، تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است که اعلام کرده مصوبات آن مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است که این مصوبه به امضای رهبر معظم انقلاب رسیده است.

 

سخنگوی دولت به جلسه ستاد ملی کرونا  در حضور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: تشخیص همه تعطیلی‌ها به عهده کمیته سلامت ستاد ملی کرونا است که ریاست آن به عهده وزیر بهداشت است. معمولا در کشور ما همه نظر می‌دهند که این هم یکی از مواهب کشور ما است که در هر رده تصمیم گیری هر کسی هر نظری دارد اعلام می‌کند

وی تاکید کرد: آنچه که ملاک عمل است تصمیم کمیته بهداشت و سلامت ستاد کرونا به ریاست وزیر بهداشت است و هر تصمیمی که آنها در مورد تعطیلی‌ها بگیرند، قطعا اجرا می شود، اساسا دنیا یک شیوه خاص برای مقابله کرونا نداشته است و صرفا از یک کشور حرف نمی‌زنیم و کشورهای مختلف سیاست‌ها و شیوه‌های مختلف داشته‌اند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر