پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | طرح حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شد

طرح حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شد





۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

طرح حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شده و قرار است با مشارکت سه استان ساحلی خلیج فارس اجرا شود.

فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت موثری در این زمینه با مشارکت انجمن طرح سرزمین و شرکت پتروشیمی نوری انجام گرفت و طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس با همکاری سازنده آنها تدوین شده‌است.

وی بیان کرد: این طرح حاصل سال‌ها تلاش و پایش دلفین توسط این انجمن در اکوسیستم خلیج فارس است و این برنامه حفاظتی توسط سه استان ساحلی خلیج فارس  شامل بوشهر، خوزستان و هرمزگان اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در این برنامه تلاش می‌شود علاوه بر ادامه پایش نسبت به حفظ این گونه و زیستگاه آن نیز اقدام شود.

قلی نژاد گفت: مساله اولویت دار در سازمان حفاظت محیط زیست، پایش و حفاظت زیستگاه گونه‌هایی است که زیستگاه‌های  آنها تخریب شدید و گسترده داشته است.

وی افزود: تخریب زیستگاه‌های طبیعی به طور غیرمستقیم مرتبط با آلودگی‌های زیست محیطی گسترده‌تر مانند پسماندها و پساب‌های صنعتی و شهری می‌شود و از همین رو تدوین یک برنامه اقدام و عمل گسترده در این زمینه به امری بسیار مهم و حیاتی مبدل شده‌است. قلی نژاد در باره تخریب زیستگاه‌های دلفین در خلیج فارس عنوان کرد: نشت نفت از خطوط فرسوده انتقال در خلیج فارس و سایر آلاینده‌هایی که به خلیج فارس ریخته می‌شود مانند فاضلاب شهری و صنعتی و تردد گردشگران از عوامل اصلی تخریب زیستگاه این گونه ارزشمند محسوب می‌شود.

 وی افزود: با توجه به تمام این شرایط تهدیدکننده زیستگاهی به نظر می‌رسد که باید در طرح اقدام و عمل بی شک به مساله پایش زیستگاه‌های گونه‌ای نیز توجه ویژه شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *