پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳

جنگل‌های
جگ در جبالبارز جنوبی عنبرآباد طعمه حریق شد
در یک آتش‌سوزی بزرگ از بعدازظهر جمعه چندین هکتار از باغات، مراتع و جنگل‌های جگ روستای کلجگ در آتش سوخت. به گزارش فارس محمد سالاری بخشدار جبالبارز جنوبی اظهار داشت: نخستین گزارش آتش‌سوزی ظهر به ما اعلام شد و در کمترین زمان ممکن اکیپ‌های آتش‌نشانی به منطقه نرگسان و روستای کلجک ارسال شد. وی بیان داشت: میزان زیادی از باغات مرکبات و نخیلات روستای کلجک در کنار جنگل‌های سبز جگ کاملا نابود شده است. سالاری افزود‌: به دلیل دامنه گسترش آتش‌‌سوزی و احتمال از سر‌گیری آن یک ماشین آتش‌نشانی و سه مامور آتش‌نشان در روستای کلجک مستقر هستند و دیگر اکیپ‌های آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در این زمینه اظهار داشت: بیش 10 میلیارد تومان به جنگل روستا خسارت وارد شده است. رضا ناصری بیان کرد: با ابراز تأسف اصلی‌ترین مأمن درخت جگ آسیب‌های جبران‌ناپذیری به خود دیده است. وی با بیان اینکه در منطقه نرگسان وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی بسیار ضروری است، عنوان کرد: برای احیا دوباره این جنگل به همکاری مردم روستا نیاز داریم تا با کاشت بوته‌های جگ و مواظبت از درختان آسیب‌دیده جنگل جگ را احیا کنیم.

پیام مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به مناسب روز کارگر
تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همزمان با روز جهانی کار و کارگر و هفته بسیج کارگری در پیامی خطاب به کارگران پرتلاش منطقه، این روز را به این عزیزان تبریک گفت. متن این پیام به این شرح است:
دستانت که ایینه ی تلاش روزگارند، پربرکت باد…
کارگران پرچم داران عرصه ی کار و تلاش و سفیران لایق رشد و توسعه اقتصادی ایران اسلامی اند که برای سربلندی و پیروزی این مرز و بوم از هیچ کوششی دریغ نمیکنند و در این راستا رشد و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.
یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر و هفته بسیج کارگری فرصت مغتنمی است که از همه کارگران زحمت کش ایران عزیز و بالأخص فعالین در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر که با اعتقاد راسخ و همت والای خود چرخ های صنعت و معدن این دیار را به گردش در می آورند و کار را عبادت و آن را سرلوحه خود قرار داده اند تجلیل و قدردانی شود.
اینجانب به نوبه ی خود این روز را به همه این عزیزان کارگر تبریک و تهنیت گفته و با گرامیداشت هفته بسیج کارگری
از سعی و کوشش بی وقفه و شبانه روزی کارگران که با همت والای خود در مسیر سربلندی ایران عزیز گام برمی دارند و زمینه ساز شکوفایی بیش از پیش اقتصادی این کشور سربلند هستند قدر دانی مینمایم و سلامتی و توفیق روز افزون آنان را از خداوند متعال مسالت دارم.
ناصر تقی زاده
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رایزنی برای تامین سرمایه پارک علم و فناوری کرمان
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان: برای تامین سرمایه شرکت های مستقر در کرمان با پنج کشور همزمان در حال رایزنی هستیم. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان عباس قوام با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی مبادلات تجاری و فناوری در پارک علم و فناوری استان افزود: با هدف تامین سرمایه برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و پارک استان کرمان علاوه بر کشور امارات متحده عربی با چهار کشور افغانستان، عراق، اتریش و ایتالیا رایزنی هایی صورت گرفته است. وی بیان کرد: این کشورها تمایل دارند ارزش‌گذاری طرح‌ها را انجام دهند و طی مذاکراتی که با نمایندگان تجار ایرانی مقیم دبی انجام شد، توانستیم برگزاری جشنواره تجاری‌سازی فن‌آوری‌های برتر را در دبی استارت بزنیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: بیش از 110 شرکت درخواست حضور در جشنواره را داشتند که مجری آن شرکت الانجاز امارات است و با رایزنی‌هایی که با پارک‌های کل کشور صورت گرفت، مقرر شد شرکت‌های علاقمند در جشنواره حضور داشته و طرح‌های خود را ارائه کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

مطالبهٔ اقلیمی باید وارد ادبیات عمومی شود

عضو هیئت‌علمی آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی مطرح کرد:

مطالبهٔ اقلیمی باید وارد ادبیات عمومی شود

چراغ سبز به معدن‌کاوان در غیاب کارشناسان

شورای‌عالی محیط‌زیست مجوز معدن‌کاوی در پارک ملی ساریگل و منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ انگوران را صادر کرد

چراغ سبز به معدن‌کاوان در غیاب کارشناسان

شورای‌عالی؛ منهای متخصصان محیط زیست

شورای‌عالی؛ منهای متخصصان محیط زیست

نمی‌توانم بدوم

افزایش دمای کره زمین و آلودگی‌ها در حال تهدید ورزش و جان ورزشکاران در نقاط مختلف دنیا است

نمی‌توانم بدوم

صیانت از تالاب صالحیه

سازمان بازرسی به مسائل محیط زیستی تالاب صالحیه ورود کرد

صیانت از تالاب صالحیه

تهدید تغییر اقلیم برای میراث فرهنگی

«بهلول علیجانی»، اقلیم‌شناس، در گفت‌وگو با «پیام ما» تشریح کرد

تهدید تغییر اقلیم برای میراث فرهنگی

یک سال مذاکرهٔ نفس‌گیر برای حفاظت

آشنایی با «منوچهر ریاحی» رئیس کانون شکار که در کتاب «سراب زندگی، گوشه‌های مکتومی از تاریخ معاصر ایران» تاریخ محیط‌زیست را روایت کرده است

یک سال مذاکرهٔ نفس‌گیر برای حفاظت

احیای دیم‌زارها با فناوری‌های نوین

احیای دیم‌زارها با فناوری‌های نوین

جریمه شکار غیرمجاز حیات‌وحش ۴ برابر شد

سازمان حفاظت محیط‌زیست :

جریمه شکار غیرمجاز حیات‌وحش ۴ برابر شد

«پاشدان» علیه «خراسان»

یک سد جدید بر روی هریرود از سوی طالبان با حضور «ملا عبدالغنی» افتتاح شد

«پاشدان» علیه «خراسان»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *