کرمان به تکنولوژی پیشرفته آسفالت جاده ها پیوست
۲۹ دی ۱۳۹۴، ۹:۴۸
کرمان به تکنولوژی پیشرفته آسفالت جاده ها پیوست
معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: با خرید دستگاه بازیافت سرد آسفالت و امکان بازیافت آسفالت قبلی جاده ها برای ایجاد آسفالت جدید ؛کرمان به سوی تکنولوژی پیشرفته آسفالت جاده ها پیوسته است. ابوالقاسم سیف الهی در بازدید از پروژه بازیافت سرد آسفالت محور باغین -رفسنجان افزود: بسیاری از جاده های ما در دوران گذشته ساخته شده اند و زیرسازی مناسبی ندارند و عبور بار زیاد از روی این آسفالت ها، موجب از بین رفتن کیفیت جاده و ایجاد ترک هایی در آسفالت شده است. وی ادامه داد: منطقی ترین راه این است که آسفالت قبلی را بازیافت کرده و موارد مورد نیاز را به آن اضافه کنیم زیرا در اثر بازیافت آسفالت زیر اساس مناسب برای ایجاد لایه آسفالت جدید ایجاد می شود و می توان آسفالت جدید را روی آن پیاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: روش جدید آسفالت در کرمان می تواند طول عمر و کیفیت راه ها را افزایش داده وضمن کاهش هزینه نگهداری راهها در مصرف قیر نیز صرفه جویی می شود. سیف الهی اظهار داشت: اگر این کار در استان توسعه یابد قیمت تمام شده کاهش می یابد و پیمانکاران می توانند به سمت استفاده از روش های نوین در دنیا حرکت کنند .وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی در کرمان اجرایی شده می تواند در شهرهای استان مورد استفاده باشد .وی تاکید کرد: این اقدام یک کار ارزشمند، خوب، و مقرون به صرفه است وبرای بازآموزی وتجربه کارشناسان فنی مفید وحائز اهمیت است.
گفتنی است چندی پیش هم مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته گفت: 9 هزار کیلومتر راه آسفالته و 5 هزار کیلومتر راه خاکی در استان کرمان وجود دارد.
وی بیان داشت: طول راههای شریانی حوزه استحفاظی استان کرمان 2 هزار و 950 کیلومتر ثبت شده که باید به 3 هزار کیلومتر برسد. مقبلی افزود: یک هزار کیلومتر گردنه برفگیر و 600 کیلومتر گردنه شنگیر در استان کرمان وجود دارد. وی با اشاره به اینکه سطح رویه آسفالت در ایمنی راهها تاثیر زیادی دارد، تصریح کرد: سال گذشته 270 کیلومتر روکش آسفالت در جادههای کرمان انجام شد که از منابع قیر و اعتبارات ملی استفاده کردیم.
مطالب مرتبط
در سمینار بینالمللی تأثیر بحرانهای طبیعی بر بناهای تاریخی مطرح شد
تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی
هنر مخملبافی در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد
روزگار سپریشدهٔ مخمل
نگاهی به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی درباره گردشگری داخلی
کیفیت سفر کم شد
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین خبر داد
ریزش بخشی از دیوار مرمتشده شهر تاریخی «بلقیس»
رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی:
ساختمانهای قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شدهاند
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:
آیین «بیلگردانی» در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت
توقف فروش ورقِ قرآن سرقتی از ایران
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:
مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد
دستیابی مغولستان به درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری
توزیع کیسههای پارچهای با نماد یوز در یک روستای گردشگری
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید