پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جوابیه آتیه‌سازان حافظ به خبر «پیام ما»

جوابیه آتیه‌سازان حافظ به خبر «پیام ما»





جوابیه آتیه‌سازان حافظ به خبر «پیام ما»

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۰:۰۰

در پی انتشار گزارشی تحت عنوان «درخواست تغییر کارگزار بیمه سلامت آموزش‌وپرورش» در تاریخ 19/10/1400 در آن روزنامه ، در راستای شفاف سازی و تبیین افکار عمومی جوابیه به این شرح ارائه می شود:
1. به استحضار مردم و فرهنگیان شریف می‌رساند قرارداد بیمه تکمیلی درمان شاغلین وزارت آموزش‌وپرورش پس از برگزاری استعلام نرخ حق بیمه از کلیه شرکت‌های بیمه ای بدون هیچگونه انحصار و صرفا بر اساس توانگری و با حداقل کارمزد و بدون دریافت هیچگونه سودی از سال 1393 با شرکت آتیه سازان ‌حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. با پوشش بالغ بر هفت میلیون و سیصد هزار نفر بیمه شده ، ۳۹ شعبه، ۱۲۳۴ نمایندگی و 4.500 مرکز تشخیصی- درمانی طرف‌ قرارداد اعم از بیمارستان‌ و مراکز سرپایی که بهترین و مناسب‌ترین خدمات را با استفاده از کد ملی به‌صورت آنلاین و یا پذیرش خسارت در مراکز غیرطرف قرارداد خود دارد منعقد و تمدید گردید. در طی این مدت ضمن پایبندی به کلیه تعهدات و رعایت قوانین مربوطه،تمام تلاش و اهتمام در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه خدمت مطلوب به فرهنگیان تحت پوشش بود .
2. بر اساس مستندات موجود در کلیه شعب این شرکت هزینه‌های خسارت متفرقه فرهنگیان شاغل پس از تحویل به واحدهای پذیرش کمتر از 20 روز کاری طبق ضوابط بررسی و به حساب فرهنگیان معزز واریز می گردد و هزینه بیماران خاص به‌صورت هفتگی و بدون توقف پرداخت می‌گردد و در صورت مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بدون هیچگونه پرداختی از جیب با ارائه کد ملی از خدمات درمانی بهره مند می گردند.ضمنا در طی سال جاری تاکنون بیش از شش میلیون سند تایید و پرداخت گردیده است.
3. متاسفانه نگارنده کارزار اطلاعات کافی در رابطه با میزان حق بیمه پرداختی فرهنگیان ندارد و بر اساس بخشنامه های وزارت آموزش‌وپرورش حق بیمه ماهانه هر نفر بیمه شده اصلی و تبعی مبلغ 495.000 ریال از افراد کسر می گردد که مستندات آن در فیش حقوق و مزایای فرهنگیان درج گردیده است و از هیچ بیمه شده مبلغی به‌صورت درصدی کسر نشده است و این مصداق تشویش اذهان عمومی است.
4. در پاسخ به افزایش مرتب تعرفه بیمه و کاهش خدمات ، در طی سنوات گذشته افزایش حق بیمه پرداختی توسط بیمه شده طبق مستندات موجود حداقل پرداختی نسبت به تعهدات ایجاد شده است (مبلغ 495.000 ریال ) و همچنین تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان هیچگونه کاهش نیافته است بلکه در برخی موارد مانند بیماران خاص با هزینه‌های سنگین که بیمه شده برای تامین آن با مشکل مواجه ‌شده است خدمت افزایش و بدون پرداخت فرانشیز گسترش داده شده است. شایان ذکر است در صورت تامین منابع مالی پایدار این شرکت آمادگی دارد خدماتی مانند دندانپزشکی را به تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز اضافه کند.
5. در حال حاضر بیش از 4.500 مرکز درمانی –تشخیصی به‌صورت برخط (آنلاین) با ارائه کد‌ملی خدمات درمانی مورد نیاز فرهنگیان را به آنها ارائه می‌دهند.
6. گزارش و ریز هزینه‌ها هر 15 روز یک بار در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرار و پس از تایید، تامین منابع مالی در وجه ذینفعان پرداخت می گیرد، با توجه به میزان حق بیمه پرداختی 495.000 ریال و افزایش هزینه‌های درمان از جمله دارو و تجهیزات و… ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی، از صندوق مذکور سودی عاید نمی‌گردد و وزارت آموزش‌وپرورش در راستای کاهش دغدغه فرهنگیان و جلوگیری از رشد بیش از حد حق بیمه پرداختی سهم بیمه شدگان، جبران هزینه های مازاد این صندوق را تقبل کرده است.
در پایان ضمن تقدیر از حسن توجه و پیگیری و همکاری‌های آن روزنامه وزین در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگیان شاغل و تاکید پایبندی این شرکت به کلیه تعهدات و تکریم ارباب رجوع مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات، پاسخ بیان شده جهت تنویر افکار عمومی در آن پورتال خبری درج گردد.
شایان ذکر است با توجه به اینکه این کارزار موجب تشویش اذهان عمومی علی‌الخصوص فرهنگیان و آسیب به جایگاه این شرکت شده است‌، شرکت آتیه سازان حافظ حق پیگیری از مراجع ذیصلاح قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

حسن روحانی در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

با همین شرایط تا چند دهه آینده دریای خزر خشک می‌شود

وزیر کشور

با همین شرایط تا چند دهه آینده دریای خزر خشک می‌شود

بیانیه دوباره روسیه با کشورهای عربی در مورد جزایر سه‌گانه و محکومیت ایران

بیانیه دوباره روسیه با کشورهای عربی در مورد جزایر سه‌گانه و محکومیت ایران

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

بحران محیط زیستی در غزه

بمباران‌های بی‌امان اسرائیل در سال‌های آینده تأثیر فاجعه باری بر فلسطینیان خواهد داشت

بحران محیط زیستی در غزه

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *