سایت خبری پیام ما آنلاین | معرفی اعضای جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

با حکم رهبر انقلاب صورت گرفت

معرفی اعضای جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی





معرفی اعضای جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۰:۰۰

رهبری در حکمی با انتصاب اعضا شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای یک دوره جدید و چهار ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضا سابق به ویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر انقلاب، متن حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله والصلاه علی رسوله‌المصطفی و آله الاطهار. سلام‌الله علیهم اجمعین.
ورود در دومین چهلواره‌ی انقلاب اسلامی که با آغاز سده‌ جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیب‌شناسانه و روزآمدساز، به مجموعه‌ای از زیرساخت‌های تمدنی را ضروری می‌سازد. در راس این مجموعه، مقوله‌ی فرهنگ است. فرهنگ، جهت دهنده‌ همه‌ اقدام‌های اساسی و زیربنایی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کُندکننده‌ آن است.
این رویکرد در مقطع کنونی، عمدتاً ناظر به ارتقاء نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه‌های گوناگون کشور به مقوله‌ی فرهنگ و پدید آمدن این باور عمیق است که فرهنگ‌سازی در هریک از اجزا تمدّنی جامعه، برترین وسیله‌ی پیشرفت و موفقیت آن و بی‌نیازکننده از ابزارهای الزام‌آور و تحکّمی است.
همچنین ناظر به این نکته‌ی حیاتی است که شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همه‌ی بخشهای گسترده‌ی آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است. این یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده‌ی بیگانگان بدخواه است.
ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاه‌های متصدی آن به سمت ارزشها و هدف‌های انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاه‌ها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.
شورای عالی خدمات با ارزشی در این زمینه‌ها ارائه داده است و اینجانب بر خود فرض می‌دانم از همه‌ی اعضاء محترم که در دوره‌های مختلف نقش آفریده‌اند، به‌ویژه از دانشمندان و اساتیدی که در دوره‌ی جدید در شورای عالی حضور نخواهند داشت صمیمانه سپاسگذاری کنم و ادامه‌ی کمک‌های مشاوره‌ای آنان را به این شورا درخواست کنم.
اینک برای دوره‌ی جدید -که از ابلاغ این نوشته آغاز خواهد شد- اشخاص حقوقی و حقیقی نامبرده در ذیل را برای چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌کنم.
اشخاص حقوقی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این شرح است: «فعلاً رؤسای سه قوه و دستگاه هایی که تاکنون عضو شورای عالی بوده‌اند.»
اشخاص حقیقی که با حکم رهبری به عضویت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در آمده اند عبارتند از: «حجت الاسلام اعرافی، ایمان افتخاری، امیرحسین بانکی‌پور‌فرد، حمید پارسانیا، عادل پیغامی، غلامعلی حدادعادل، حسن رحیم‌پور‌ازغدی، علی‌اکبر رشاد، حسین ساعی، ابراهیم سوزنچی، سعید رضا عاملی، منصور کبکانیان، علی لاریجانی، محمود محمدی‌عراقی، محمدرضا مخبر دزفولی، مرتضی میرباقری، صادق واعظ‌زاده، احمد واعظی.»
بدین ترتیب، محمدرضا عارف، رضا داوری اردکانی، سیدعلیرضا صدرحسینی، محمدعلی کی‌نژاد، مهدی گلشنی، علی‌اکبر ولایتی، محسن قمی، حسین کچویان، عبدالله جاسبی، عزت‌الله ضرغامی، محمد محمدیان از شورای عالی انقلاب فرهنگی خداحافظی کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *