پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مشاهده لاشه هزاران گربه‌ماهی‌ در ساحل جاسک

‌برای بار دوم در فروردین جاری اتفاق افتاد

مشاهده لاشه هزاران گربه‌ماهی‌ در ساحل جاسک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاسک از مشاهده لاشه گربه‌ماهی‌ها در ساحل این شهرستان خبرداد. در هفته‌های گذشته این دومین بار است که لاشه هزاران گربه‌ماهی به سواحل جاسک می‌رسد.





۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۰۰

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاسک از مشاهده لاشه گربه‌ماهی‌ها در ساحل این شهرستان خبرداد. در هفته‌های گذشته این دومین بار است که لاشه هزاران گربه‌ماهی به سواحل جاسک می‌رسد. علی رنجبر به ایسنا گفت: «در سواحل غربی شهرستان جاسک (از سواحل لافیک تا سواحل نگر) لاشه گربه‌ماهی‌ها مشاهده شده است.
او توضیح داد: «از مرگ این گربه‌ماهیان که دیروز (سه‌شنبه) به ساحل رسیده اند، حدود ۲ روز می گذرد. لاشه‌ها چندان سالم نیست، دچار فساد و تا حدودی متلاشی شده‌اند. بازدید مشترک رئیس اداره محیط زیست و رئیس اداره شیلات جاسک، انجام آمده است و هنوز نتیجه خاصی از علت مرگ گربه ماهیان به دست نیامده است.» رنجبر نخستین اقدام برای شناسایی علت مرگ گربه‌ماهی‌ها نمونه‌برداری برای ارسال به بندرعباس دانست و گفت: «ادامه این روند متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.» پیش از این سیزدهم فروردین لاشه گربه‌ماهی‌ها به ساحل مقسا در جاسک رسیده بود و پس از نمونه‌برداری و آزمایش، اداره محیط زیست دلیل مرگ این ماهی‌ها را، غرق شدن قایقی که گربه‌ماهی صید کرده بود، تشخیص داد. حبیب مسیحی‌تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان هرمزگان فرضیه مرگ گربه‌ماهیان به دلیل آلودگی دریا را «تقریبا» منتفی دانسته و گفته بود: «آن‌طور که کارشناسان مختلف مطرح کرده‌اند، علت مرگ این ماهی‌ها بلوم و مسائل زیست‌محیطی نبوده، چرا که در صورت وجود آلودگی باید لاشه گونه‌های دیگر نیز در ساحل دیده می‌شد.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *