پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صمصامی بازیکن تیم هندبال مس کرمان: شرایط بازیکنان هندبال بسیار بد است

صمصامی بازیکن تیم هندبال مس کرمان: شرایط بازیکنان هندبال بسیار بد است





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶

صمصامی بازیکن تیم هندبال مس کرمان:
شرایط بازیکنان هندبال بسیار بد است
مهرداد صمصامی بزرگترین معضل موجود در هندبال را عدم حمایت مالی از بازیکنان عنوان کرد و اظهار کرد: تیم‌هایی که اوت شدند و به پلی آف راه نیافتند، برای پرداخت مبلغ قرارداد‌های خود زیربار تعهد نمی‌روند.
او یکی از عیب‌های برگزاری لیگ به شکل دوگروهی که سبب آسیب به بازیکنان شده را این‌گونه عنوان کرد: تیم‌هایی که زودتر اوت شدند زیر بار تعهد قرارداد بازیکنان خود نمی‌روند. ولی اگر لیگ دوره‌ای و رده‌بندی بود و تا روز آخر تیم‌ها به صورت یکسان بازی می‌کردند، باشگاه‌ها به تعهدات خود عمل می‌کردند و بازیکنان به حق خود می‌رسیدند.
بازیکن تیم ملی در این بین از تیم‌هایی چون بافق و سپاهان نام برد و افزود: این تیم‌ها از جمله‌ی تیم‌های خوب هستند اما الان با این وضعیت که مقام‌های پنجم و ششم را کسب کرده‌اند طوری در میان باشگاه‌ها جا افتاده است که چون این تیم‌ها به ‌پلی‌آف راه نیافته‌اند، حذف شده‌اند. ولی این اوت شدن محسوب نمی‌شود.
او در مورد دریافت مبلغ قرارداد خود نیز به صراحت گفت: 30 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان مس مثل سایر تیم‌ها، قرار بود به صورت یکجا چند ماه پیش پرداخت شود ولی به صورت 5 یا 6 درصد و کم کم پرداخت شد. دیگر هیچ دریافتی تا شب عید نوروز نداشتیم، شب عید 8 درصد از مبلغ پرداخت شد. حدود 5 روز قبل نیز 20 درصد قرارداد را دریافت کردیم. در مجموع 55 درصد قرارداد را دریافت کرده‌ایم. امیدوارم 45 درصد مبلغ باقی‌مانده را مطابق قول باشگاه، در مدت باقی‌مانده تا آخر لیگ دریافت کنیم.
او در مورد شرایط هندبالیست‌ها افزود: در سال جاری شرایط بازیکنان هندبال بسیار بد و همه تحت فشار بودند. خیلی از ملی‌پوشان بدون تیم ماندند. به نظر من این‌ها به دلیل نحوه برگزاری لیگ به صورت دو گروهی بود. بازیکنان سایر تیم‌ها وضعیت خوبی ندارند و حتی برخی اواخر لیگ اسپانسر جذب کرده‌اند. برخی بازیکنان هنوز مبلغ قرارداد‌های لیگ سال گذشته‌ی خود را نیز دریافت‌ نکرده‌اند. شغل ما هندبال است و شغل دیگری نداریم. 10 ماه برای آن تلاش می‌کنیم و درگیر برگزاری مسابقات و تمرین هستیم و باید بدن خود را آماده نگه داریم.
او همچنین در مورد نحوه‌ی برگزاری لیگ به صورت دوگروهی افزود: از دیدگاه من برگزاری لیگ به این شکل جذابیت را بالا می‌برد. لیگ‌های والیبال و بسکتبال نیز به این‌صورت و به صورت پلی‌آف برگزار می‌شود. فقط در این بین حق تیم‌هایی که امتیاز بیشتر دارند و اول و دوم جدول هستند در بازی های آخر ضایع شد.
این ملی‌پوش در ادامه گفت: در پلی آف، تیم ما که چهارم جدول بود با منیزیم که هشت امتیاز از ما بالاتر بود بازی کردیم و در کرمان به تساوی رسیدیم. اگر در فردوس با یک اختلاف آن‌ها را می‌بردیم آن‌ها باید برای دیدار رده‌بندی آماده می‌شدند و ما به فینال راه می‌یافتیم. اما اگر لیگ نرمالی داشتیم باید منیزیم و گچساران که اول و دوم جدول بودند هفته‌ی قبل با هم به رقابت می‌پرداختند و به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی دست می‌یافتند. هرچند که این‌ها شرایط لیگ است و باید تیم‌ها از لحاظ آمادگی و امتیاز طوری رفتار کنند که حقشان ضایع نشود.
او در پایان با ابراز امیدواری خاطر نشان کرد: امیدوارم در لیگ آینده کیفیت لیگ بالاتر رود. لغو محدودیت سهمیه ملی‌پوش هم به جذابیت لیگ کمک خواهد کرد./ایسنا

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *