پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴

روند صدور اسناد مالکیت وقفی مساجد استان تسریع می یابد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و سایر مسئولین ذیربط، بر ساماندهی و صدور سند مالکیت مساجد و اماکن مذهبی استان تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده در این جلسه اشاره کرد: از آنجا که برای اکثریت مساجد و اماکن مذهبی استان پلاک ثبتی صادر نگردیده است و این اماکن سند مالکیت رسمی ندارند، در سال جاری با تعامل و همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به دنبال ساماندهی و صدور سند مالکیت برای این اماکن می باشیم. وی تصریح کرد: با توجه به وجود 6000 مسجد و اماکن مذهبی در سطح استان، با برنامه زمان بندی سالیانه و مشخص به دنبال حل مشکلات مساجد و اماکن مذهبی در زمینه صدور سند مالکیت رسمی هستیم. طالبی زاده گفت: با توجه به سوابق موجود در بایگانی های ادارات ثبت استان، برای مساجدی که دارای پلاک های معلوم هستند از طریق قانون تعیین و تکلیف و برای پلاک های مجهول از طریق ثبت عادی بایستی اقدام قانونی توسط ادارات اوقاف صورت گیرد. وی افزود: در این راه با مشکلات فراوان و خاصی روبرو می باشیم که مهمترین آن فوت برخی واقفین و متولیان این اماکن می باشد که با تعاملات صورت گرفته با اداره کل اوقاف استان بدنبال رفع مشکل هستیم. این مقام قضایی با بیان اینکه: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آماده جانمایی دقیق اراضی وقفی در سامانه کاداستر و صدور سند تک برگ برای اراضی و املاک وقفی می باشد و در صورت درخواست اداره کل اوقاف برای تسریع این روند، قادر هستیم شرکت های نقشه برداری امین و مورد تایید را به اداره اوقاف معرفی نماییم.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در جهت همکاری موثر در صدور سند مالکیت برای 6620 رقبه موقوفه در سال 1394، یادآوری نمودند: از لحاظ شرعی و قانونی موظف به مستندسازی اراضی و املاک موقوفه هستیم و با توجه به جایگاه وقف در دین مبین اسلام، در سال گذشته با تعامل مناسب بین دو اداره کل در تسریع این عمل اقدامات گسترده ای صورت گرفت که امیدواریم این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

کسب مقام مجتمع برتر ایمنی، بهداشت و محیط زیست توسط مجتمع سنگ آهن جلال اباد زرند
نشست مدیران ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در تهران در حال برگزاری است. در این نشست و با توجه به ارزیابی عملکرد ایمنی و نظارت بر اجرای صحیح اصول و مقررات ایمنی و کاهش خسارت و افزایش ساعات کارکرد ایمن در سال 1394 ، مجتمع سنگ اهن جلال اباد توانست مقام مجتمع برتر ایمنی، بهداشت و محیط زیست را در بین مجتمع های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران کسب نماید.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *