پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سلیمانی دبیر جشنواره فرهنگی ، اقتصادی استان کرمان: گستردگی جشنواره ۸ برابر دیگر جشنواره های استانی است

سلیمانی دبیر جشنواره فرهنگی ، اقتصادی استان کرمان: گستردگی جشنواره ۸ برابر دیگر جشنواره های استانی است





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵

سلیمانی دبیر جشنواره فرهنگی ، اقتصادی استان کرمان: گستردگی جشنواره ۸ برابر دیگر جشنواره های استانی است

دبیر جشنواره فرهنگی، اقتصادی استان کرمان، مدرس دانشگاه و مشاور اجرایی دبیرخانه کلان شهرهای کشور گفت: از سال ۹۳ شهرداری تهران در قالب سال اقتصاد و فرهنگ، هفته های فرهنگی را برنامه ریزی کرد، تهران به عنوان پایتختی است که فرهنگی های مختلف در آن زندگی می کنند و برنامه ریزی جشنواره های استانی می تواند باعث تعاملات فرهنگی و اقتصادی شود. هفتمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی ویژه استان کرمان می باشد که شانزدهم مردادماه افتتاحیه آن خواهد بود و تا ۲۳ مردادماه ادامه خواهد داشت. هفته استان کرمان هم از نظر ماهیت و هم از نظر نوع کار با دیگر جشنواره های استانی، متفاوت است. یاسر سلیمانی افزود: در این جشنواره سمینارهای مختلف برای تمامی حوزه ها لحاظ شده و ۲۸ کارگروه و کمیته ۱۸ سمینار را مدیریت خواهند کرد.
وی اظهار داشت: بیش از هفت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برای بر پایی این جشنواره بزرگ در نظر گرفته شده و گستردگی آن را ۸ برابر دیگر نمایشگاه های استانی می توان ذکر کرد. وجود پنج سالن با گنجایش های متفاوت ۳۵۰ الی ۱۶۰۰ نفری ۳ مکان در فضای سایت و یک فضا در طبقه اول برج و یک فضا در بیرون برج میلاد، از جمله امکانات مناسبی است که این جشنواره بزرگ را برگزار کنیم، سعی خواهد شد در طول جشنواره آن گونه که شایسته است تمامی فرصت های سرمایه گذاری استان را معرفی کنیم. هنوز خیلی از فعالان، ظرفیت های کشاورزی، معدنی و صنعتی، گردشگری استان را به خوبی نمی شناسند و در معرفی ظرفیت ها باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.
وی تصریح کرد: در برنامه ریزی ها ۱۲۰۰ شرکت بزرگ و شناخته شده کشور را دعوت کرده ایم، بر پایی نمایشگاه های تخصصی در حوزه اقتصاد و صنعت و معدن و کشاورزی و برگزاری سمینارهای تخصصی از بخش های عمده جشنواره خواهد بود. حضور پررنگ شرکت های عضو کانونهای نهاد سرمایه گذاری شرکت های عضو اتاق بازرگانی و بورس، حضور ۱۰۰ تن از سفرای خارجی و ده ها وزیر اقتصاد و صنعت کشورهای خارجی اهمیت و جایگاه این جشواره را نمایان می سازد.
وی افزود: جمعی از بزرگان استان در حوزه های مختلف به جشنواره دعوت شده اند. آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ) که در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت( آقای مجید انصاری و آقای جلال پور، وزیر کشاورزی، وزیر یا معاون صنعت و معدن، استاندار کرمان و جمعی دیگر از شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی از جمله مدعوین جشنواره می باشند. دبیر جشنواره در ادامه افزود: در روز ۲۲ مرداد ماه کارگروه فرصت های سرمایه گذاری را ارائه خواهیم کرد، کارگروه ها در برنامه های صبح و عصر تلاش خواهند کرد تمامی پروژه های استان را معرفی کنند.
این مسئول اظهار داشت: در قالب مثلث توسعه، طرح های استانداری توسط کارشناسان استانداری و مسئولین کمیته سرمایه گذاری دکتر مظفری و سنجری آماده سازی شده که در جشنواره ارائه و در مورد آنها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. آقای سلیمانی بیان داشت: برای برگزاری چندین سمینار تخصصی، برنامه ریزی لازم انجام شده است. از جمله سمینار کشاورزی، سمینار صنعت و معدن، بانوان کارآفرین و اقتصاد مقاومتی، سمینار تمدن هلیل – بم و زلزله و میراث جهانی- کویرشناسی – کرمان در گذر تاریخ – علمی و فناوری و شب ها نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت، ازجمله شب شعر و اهل قلم و رسانه – گردشگری و تاریخی – ایثارگران و دفاع مقدس – فرهنگ دینی – ورزش و جوانان – شب فرصت های سرمایه گذاری و شب اختتامیه )شب همدلی و هم زبانی( و اجرای هر شب موسیقی در فضای باز با استودیوی مجهز و اجرای تئاتر محلی. وی بیان داشت: تا قبل از عید کارهای محتوایی جشنواره را به اتمام رساندیم و پس ازآن تاکنون بالغ بر ۱۳۰ جلسه با مدیران کل، مدیران ارشد، مدیران فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ۱۸ فرمانداری در کل استان انجام شده و سعی کردیم هیچ فرصت سرمایه گذاری پنهان نماند.
وی گفت: در جلسه ای با استاندار، گزارشات روند کار ارائه شد. آقای یاسرسلیمانی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم این جشنواره را به طور مستمر در خارج از کشور نیز برگزار کنیم و افزود: برای برگزاری جشنواره فرهنگی، اقتصادی در خارج از کشور نیز تلاش خواهیم کرد. وی گفت: برگزاری جشنواره استان کرمان، حاصل همکاری متقابل بین استانداری و شهرداری تهران است و مدیریت و نقطه نظرات آقای رزم حسینی استاندار کرمان در جهت برگزاری جشنواره، بسیار اثر گذار بوده است. وی تصریح کرد: مدیریت حوزه های مختلف همگی از بزرگان کرمان هستند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *