پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

تجهیز بیمارستان‌های جیرفت
فرماندار جیرفت گفت: در قالب طرح تحول نظام سلامت در شهرستان جیرفت 120 میلیارد ریال برای تجهیز و بازسازی بیمارستان ها هزینه شده است. به گزارش ایرنا احمد امینی روش در جمع کارکنان بهزیستی شهرستان جیرفت افزود: این میزان اعتبار برای تجهیز دو بیمارستان امام خمینی (ه) و آیت الله کاشانی هزینه و موجب بهبود کیفیت خدمات رسانی در حوزه سلامت شده است. وی با بیان این مطلب که دولت یازدهم توجه خاصی به معیشت مردم دارد گفت: در طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی هزینه های درمان از جیب مردم بسیار کاهش یافته به نحوی که هم اکنون 22 پزشک متخصص در کلینیک های دولتی با 30 هزار ریال اقدام به ویزیت بیماران می کنند. وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهزیستی نیز خدمات خوبی به مددجویان داده می شود که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی نیاز است تا از مشارکت خیرین برای پیشبرد برنامه ها استفاده شود. فرماندار جیرفت گفت: بهزیستی باید به جای پرداخت یارانه نقدی تلاش کند که مددجویان را توانمند سازد و ین توانمندسازی با ایجاد اشتغال امکان پذیر است.

سنگ ۷۰۰ ساله امامزاده انار مرمت می‌شود
مسئول میراث فرهنگی انار گفت: کار مرمت سنگ ۷۰۰ ساله مزار امامزاده محمد صالح (ع) شهرستان انار بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، منصورآبادی گفت: پیمانکار و مرمت‌کار این پروژه تعیین شده و کار مرمت در انار و تحت تدابیر ویژه حفاظتی کار مرمت این سنگ انجام خواهد شد. وی افزود: سنگ‌هایی که روی این قبر قرار گرفته از هم جدا شده‌اند و خطر فرو افتادن و شکستن آن‌ها را تهدید می‌کند. بنای امامزاده محمدصالح انار نهم بهمن ۱۳۸۴ با شماره ۱۳۹۶۲ و قدمت دوره ایلخانی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. بنای اولیه امامزاده انار ۸۱۰ سال قبل احداث شده است این بنا توسط تاجری به نام «برهان»، در سال ۶۲۶ هجری قمری همزمان با دوره ایلخانی ساخته شده و گچبری‌های زیر گنبد قدیمی نیز مربوط به همین دوره است. تاریخ روی سنگ قبر امامزاده محمد صالح انار، سال ۷۵۷ هجری قمری را نشان می‌دهد که در این سال این سنگ روی قبر قرار گرفته است.

بازار کرمان به سمت نو شدن در حرکت است
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه 35 فروشگاه بزرگ در سطح استان کرمان فعالیت می کنند گفت: بازار کرمان به سمت نو شدن، به روز شدن و استفاده از امکانات جدید در حرکت است. به گزارش ایرنا مصطفی زریسفی استقبال مردم را از علت های اصلی گسترش فروشگاه های بزرگ در سطح استان کرمان دانست و افزود: فروشگاه های بزرگ کالاهای اساسی مردم را به صورت یکجا و با تنوع بالا عرضه می کنند. وی خاطرنشان کرد: این فروشگاه ها دارای امکانات خرید مناسب و مجهز به فناوری های مفید در زمینه پرداخت هزینه می باشند. وی اظهار کرد: در بخش بازرگانی داخلی که مربوط به اصناف می شود تعداد 70 هزار واحد صنفی در سطح استان کرمان فعالیت می کنند که حدود 26 هزار واحد در شهر کرمان مستقر هستند. وی با بیان اینکه این تعداد واحد صنفی بیشتر در شمال استان کرمان و در شهرهای بزرگ مستقر هستند، اضافه کرد: حدود 60 درصد از این واحدهای صنفی در استان کرمان توزیعی و 40 درصد هم در بخش تولیدی و خدمات فنی فعالیت می کنند.

مسدود شدن دوربرگردان های حادثه خیز
به دلیل عملیات عمرانی قبل از سه راه دانشجو و مسدود شدن دوربرگدان در بلوار جهاد، ترافیک در این منطقه زیاد شده است. زنگی آبادی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان در گفتگو با پیام ما در پاسخ به این سوال که بهتر نبود دوربرگردان این قسمت پس از اتمام عملیات عمرانی بسته شود؟ گفت:مسدود شدن دور برگردان قبل از سه راه دانشجو ارتباطی با سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ندارد و سازمان آب و فاضلاب شهر کرمان این دور برگردان را مسدود کرده است. سازمان حمل و نقل شهرداری فقط دوربرگردان روبرو کوچه 46 را مسدود کرده است. وی در ادامه گفت :با پیگیری های که انجام داده ایم اداره آب و فاضلاب نسبت به باز کردن این دور برگردان اقدام می کند. احمد زنگی آبادی همچنین با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در خیابان‌های سطح شهر به تسنیم گفت: با درخواست پلیس و مصوبه کارگروه ترافیک استان، برخی از دوربرگردان‌های سطح شهر به‌عنوان نقاط حادثه خیز مسدود شد. این دور برگردان ها باعث گره ترافیکی و حتی تصادف می شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *