پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷

جذب آموزش دهنده توسط نهضت سواد آموزی بم
جلال دهقان رئیس اداره نهضت سواد آموزی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بم گفت:از منظر دین مبین اسلام پرداختن به دانش و اعتلای سطح شناخت و آگاهی ، جایگاه ویژه ای دارد و جستجو و طلب آن را فریضه ای واجب می داند. خداوند در باب اهمیت و فراگیری سواد وعلم می فرماید وای به حال کسی که از دانش بشنود و آن را نجوید، دانش بجوئید و آنرا فراگیرید که اگر شما را خوشبخت نسازد بدبخت هم نمی کند. اگر شما را سربلند نکند سرشکسته هم نمی سازد واگر شما را توانگر نکند نادار نمی سازد واگر به شما سود نبخشد زیان نمیرساند. سواد آموزی تنها فرایند یادگیری ومهارت خواندن و نوشتن نیست بلکه کمک کردن به آزاد سازی انسان و رشد کمال اوست و شرایط مناسب را برای زندگی کردن بهتر فراهم می کند و باعث قدرت، فکر ابتکاری مردم در راستای دست یابی به توسعه اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی می شود. وی در ادامه افزود: با توجه به سرشماری و آمار نفوس مسکن سال 90 و همچنین کامل نمودن فرم های یارانه به صورت خود اظهاری 101871 نفر در استان کرمان را بی سواد اعلام نموده اند و از این تعداد 3118 نفر آنها شامل شهرستان بم می باشد و در سال جاری اداره سواد آموزی در نظر دارد از این تعداد بی سواد ذکر شده بین گروه سنی 10 تا 49 سال جهت آموزش افراد بی سواد، آموزش دهنده برادر و خواهر با حداقل مدرک دیپلم تحت پوشش شرکت خدمات آموزشی، برای برگزاری کلاس ها جذب نماید و در پایان پس از سواد آموزی هر کس که موفق به اخذ مدرک دوره سواد آموزی شود، 20 در صد از کل مبلغ حق الزحمه آموزش دهنده که حداقل 130 هزار تومان می باشد به نامبرده پرداخت می گردد.

عزم قاطع شرکت گاز برای تسریع گازرسانی به جنوب استان کرمان
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: این شرکت و کلیه واحدهای زیرمجموعه در تلاش هستند برای کاهش مصرف فرآورده های نفتی به عنوان سرمایه ملی ، اجرای پروژه های گازرسانی را از طریق اعتبارات بند ماده ق تسریع نمایند. بندق تبصره 2 بودجه 93 یک جهش بزرگ برای توسعه اقتصاد کشور است که با اجرای آن اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری محقق می‌شود. محمد علی ودیعتی با اشاره به اجرای این طرح در استان کرمان گفت: با توجه به وسعت زیاد این استان از لحاظ جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی ، حجم کار زیادی ، در طرح و قالب اولیه گازرسانی به 244روستا و 16شهر پیش بینی شده است که بیشتر حجم کار مربوط به جنوب استان و شهرهای بم ، کهنوج، جیرفت، رودبار و عنبر آباد می شود. وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات طراحی و اجرایی این پروژه ها در استان شروع شده است افزود ، با توجه به وسعت کار ، پروژه ها در دو محور جداگانه خط انتقال و تغذیه و شبکه پلی اتیلن برنامه ریزی و در شرف انجام می باشد. وی ادامه داد در پروژه های گاز رسانی به شهرها به 250کیلومتر خط انتقال و 145کیلومتر خط تغذیه و 680کیلومتر شبکه پلی اتیلن نیاز است که امکان استفاده از نعمت گاز برای 87 هزار خانوار شهر را فراهم نماید. در پروژه های روستایی نیز به بیش از 185کیلومتر خط تغذیه و 660کیلومتر شبکه پلی اتیلن نیاز است تا 22هزار خانوار روستایی از این نعمت الهی برخوردار و بهره مند شوند.

اعتراض ساکنان بلوار جمهوری به مسدود شدن دور برگردان
جمعی از ساکنین مجتمع های مسکونی واقع در بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل سه راه بلوار رضوان تا فرودگاه بنا به بسته شدن دور برگردان واقع در حد فاصل فوق، ضمن امضای نامه ای از راهنمایی و رانندگی در خواست دارند که باند کند رو بلوار جمهوری، حدفاصل سه راه بلوار رضوان تا فرودگاه را دو طرفه اعلام نمایند تا ساکنین بتوانند راحت تر تردد کنند و سالانه از هدر رفت میلیون ها لیتر بنزین و همچنین وقت مردم جلوگیری شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *