پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حکم، فعلا روی هیچ!

حکم، فعلا روی هیچ!





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱

حکم، فعلا روی هیچ!

سعید قرایی
قرار بود تقریبا یک ماه قبل رای نهایی فدراسیون فوتبال در رابطه با پرونده اتهام تبانی به مس کرمان اعلام شود و نتیجه این موضوع که در مقطعی حسابی ذهن جامعه فوتبال کشور را در گیر کرده بود، مشخص گردد.
در حالی که برخی از رسانه‌های ورزشی معتبر کشور نیز از صدور رای نهایی این موضوع مبنی بر عدم اثبات تبانی خبر می دادند و به نظر می‌رسید جمع بندی‌های فدراسیون فوتبال در این زمینه انجام شده است، اما همچنان حکم نهایی و رسمی در این باره صادر نشده است تا این موضوع به خصوص برای کرمانی‌ها و هواداران مس مجهول باقی بماند.
این در حالی بود که کلیه نهادهای نظارتی فدراسیون فوتبال، به صورت همه جانبه به این موضوع پرداختند و حتی علیپور رئیس کمیته صیانت از لیگ نیز به کرمان سفر کرد و از نزدیک تمامی مسائل باشگاه مس را مورد بررسی قرار داد.
جدیت مقامات فوتبال کشور نشان می داد که این رای به زودی صادر خواهد شد اما با گذشت چند هفته از این بررسی ها، محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون روز گذشته صراحتا اعلام کرد که بررسی این موضوع یکی دو هفته دیگر زمان می برد و این یعنی فعلا تحت هیچ شرایطی منتظر صدور این رای نباشید!! گفته می شود که برای بررسی این موضوع باردیگر علیپور به کرمان سفر خواهد داشت که با توجه به بررسی های همه جانبه او در سفر قبل که حتی قراردادهای چندین سال پیش باشگاه را هم مورد بررسی قرار داد، این سفر مجدد نیز جای تعجب دارد.
کرمانی ها از این تاخییر فدراسیون فوتبال برای اعلام این حکم در حالی تعجب می کنند که در زمان برگزاری بازی‌های مس به خصوص در زمان انجام بازی‌های پلی‌اف، موج وحشتناکی از اظهار نظر مقامات فدراسیون فوتبال از جمله تاج، علیپور، محمد زاده و… شکل گرفته بود که به نوعی با خشونت تمام علیه تیم مس کرمان صحبت می کردند و از محکومیت این تیم حرف می زدند اما به محض عدم صعود مس به لیگ برتر نه تنها این صحبت ها فروکش کرد که چندی بعد حتی همین مقامات از دلجویی برای تیم مس کرمان بابت اتهامات صحبت می کردند تا هواداران مس در این قضیه با یک گیجی مطلق روبرو شوند.
بسیاری از رسانه های ورزشی کشور نیز به شدت به دنبال نتیجه این رای هستند و بارها در مطالب خود عنوان کرده بودند که این قضیه باید یک برنده داشته باشد و یا با اثبات اتهام تبانی به مس باید با آن برخورد شود و یا اینکه در صورت عدم اثبات آن، به شدیدترین شکل ممکن علیه اتهام زنندگان برخورد صورت گیرد.
اما ظاهرا فدراسیون فوتبال بعد از همه کش مکش‌های این ماجرا که در عدم صعود مس به لیگ برتر کاملا اثرگزار بود، حالابه شکل عجیبی در اعلام رای نهایی در رابطه با آن اصلا عجله ندارد و به نظر می رسد که دوست دارد این مسئله را کاملا به مرور زمان واگذار کند!
بهرشکل این تاخییر و این برخورد دو گانه فدراسیون با این قضیه سبب شده است که حرف و حدیث ها و گمانه‌زنی های نه چندان خوبی در رابطه با آن شکل گیرد. بهرحال بعد از انتشار اسناد باشگاه مس و اینکه پول مد نظر مطابق نامه رسمی سازمان لیگ با امضای مقامات این نهاد پرداخت شده است و در برنامه نود نیز کاملا مشخص شد که باشگاه های زیادی بر اساس این نامه واریزی هایی مشابه مس داشتندٰ، بهرحال پای سازمان لیگ نیز کاملا به میان آمد که چطور برای این قضیه زمینه چینی داشته است و پول هایی که از باشگاه ها از سال 91 پرداخت گردیده است چگونه توسط فرد معرفی شده از سوی سازمان لیگ خرج شده است و یا مهمتر اینکه پس از اینکه مشخص شد فرد معرفی شده در حال دریافت وجوهات مشکوک از باشگاه هاست که به کلاهبرداری شباهات دارد و سازمان لیگ نیز مطابق صحبت های شخص بهروان در برنامه نود، از این ماجرا آگاه شده بود، چرا با نامه دیگری جلوی همکاری باشگاه ها با این فرد را نگرفت؟!
به نظر می رسد تقصیر سازمان لیگ در این میان در مسکوت گذاشتن ماجرا توسط فدراسیون فوتبال بی تاثیر نباشد و در حالی که بعد از برنامه نودی که به این موضوع پرداخت، مشخص شد سازمان لیگ نیز در این قضیه با نامه های خود دخالت داشته است، با مرور زمان این قضیه به دست فراموشی سپرده شود.
نکته دیگر اظهار نظرهای تند مقامات رسمی فوتبال کشور در زمان بازی های مس به خصوص در زمان پلی آف بود که موجب شد این مخمصه برای فدراسیون فوتبال بزرگتر شود….بهرحال اظهار نظرهای این مقامات در آن زمان به گونه ای بود که اگر تبانی مس ثابت نمی شد، سبب می گشت که کرمانی ها از این افراد به شدت مدعی شوند و حالا تاخییر در این ماجرا سبب می شود با منحرف شدن اذهان کرمانی ها به مسائل دیگر از جمله تیم فصل بعد، از شدت خشم آن ها نیز کاسته شود و مقامات فدراسیون کمتر مورد سوال در رابطه با صحبت‌های قبل خود قرار گیرند.
از سوی دیگر تاخییر در این رای این شائبه را نیز به وجود آورده است که فدراسیون با صادق درودگر تعارفاتی دارد که نمی تواند حکم قاطعی علیه وی اعلام کند و در صورت این کار با صحبت های بعدی درودگر دچار چالش خواهد شد و از این رو درصدد است با گذشت زمان برای این ماجرا خروجی مناسبی پیدا کند.
آنچه که از قبل برای کرمانی ها و هواداران باشگاه مس کاملا هویدا بود این است که اگر فدراسیون فوتبال به کوچکترین مسئله ای مبنی بر اثبات اتهام تبانی به تیم مس برخورد می کرد، با توجه به رفتار و اظهار نظرهای مقامات این نهاد، با شدیدترین شکل ممکن، خیلی پیش تر از این با باشگاه مس برخورد می کرد اما همین تعلل نشان می دهد که موردی برای محکومیت قاطع مس وجود نداشته است مگر اینکه فدراسیون در این زمینه هم برنامه های دیگری در سر داشته باشد.
با استعفای امیر سیف الدینی از سمت مدیریت باشگاه مس به نظر می رسید دست فدراسیون فوتبال برای اعلام حکم بازتر شده باشد اما تاخییر در اعلام این رای و موکول کردن آن به مرور زمان همچنان برحجم حرف و حدیث ها در رابطه با این موضوع روز به روز اضافه تر می کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *