پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در جلسه عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد خلع ید پیمانکار پل سیدی

در جلسه عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد خلع ید پیمانکار پل سیدی





۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

در جلسه عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد
خلع ید پیمانکار پل سیدی
جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطابق روال هفته های گذشته یکشنبه در محل شورای شهر کرمان برگزار شد. در این جلسه پس از ارایه مصوبات کمیسیون ها، در خصوص خلع ید پیمانکار پل سیدی صحبت شد.
بدهی 100میلیون تومانی پیمانکار پل سیدی
به شهرداری
محمدرضا محمدخانی معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان در این نشست در خصوص پل سیدی گفت: پیمانکار این پل تا کنون 100 میلیون تومان به شهرداری بدهکار است. نایب رییس شورای شهر کرمان گفت: چطور یک پیمانکار خودش هزینه می کند و کار را به اتمام می رساند اما پیمانکار پل سیدی نه تنها کار انجام نمی دهد بلکه به شهرداری هم بدهی دارد.ضمنا من قبلا شنیده ام که پیمانکار پل سیدی بیش از 100 میلیون تومان به شهرداری بدهکار است و الان بدهی به این مقدار رسیده است.چگونه از شهرداری پول می گیرد بدون اینکه کاری را انجام دهد؟ منصوری در ادامه اظهار داشت: مردم کرمان به اعضای شورا بد و بیراه می گویند و واقعا هم حق دارند و معتقدند ما به منطقه مستضعفین توجهی نداریم.درست نیست پیمانکار 100 میلیون تومان بگیرد و کار را انجام ندهد. رییس شورای شهر کرمان از معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان خواستار ارایه نظر خود در این خصوص شد. رییس سابق شورای شهر کرمان نیز خطاب به فرقانی گفت: پیمانکار پل سیدی با توجه به اینکه پیمانکار پل با قدرت هم بوده است هنوز در خصوص پل باقدرت هم یک میلیارد و 200 هزار تومان از شهرداری طلبکار است. فرقانی با تایید حرف مویدی گفت: پیگیری های لازم در خصوص طلب این پیمانکار در پروژه باقدرت انجام خواهد شد. صورت وضعیت پل سیدی به این دلیل منفی شده است که در یک دوره از اعتبارات استانی به پروژه پل سیدی تزریق شده است.
گیلانی نیز خواستار رسیدگی سریعتر در خصوص پل سیدی شد.
فرقانی نیز گفت: در جلسه شورا باید تصمیم گیری شود که بر اساس ماده 46 یا 48 با این شخص برخورد شود. اما من با خلع ید (ماده 46) پیمانکار مخالفم زیرا حداقل 6 یا 7 ماه زمان می برد و ماده 48 هم با شرایطی که در این پروژه داریم نمی توان انجام داد.یکی از شرایط ماده 48 این است که بدون اینکه هیچ تقصیری متوجه این پیمانکار شود نسبت به فسخ قرارداد اقدام شود. وی افزود: دو راه داریم یا اینکه شرایط این پروژه همینطور ادامه پیدا کند و یا اینکه براساس ماده 46 پیش رویم که در این صورت شورای شهر 6 ماه معطل می ماند.
خلع ید پیمانکار پل سیدی
مشرفی در ادامه گفت: با توجه به اینکه چندین سال است که مشکل پل سیدی حل نمی شود، من به عنوان رییس شورا تقاضا خلع ید برای این پیمانکار را دارم و اگر اعضای شورا به من اختیار بدهند در کمترین مدت زمان، بر اساس ماده‌ی 46 پیمانکار پل سیدی را خلع ید می کنیم. پیشنهاد رییس شورای شهر کرمان مورد تایید اعضای شورای شهر قرار گرفت. رییس شورای شهر کرمان خطاب به فرقانی اظهار داشت: هیچ راه دیگری برای ما باقی نمانده است و باید بصورت قانونی با این موضوع برخورد شود. گیلانی درخواست کرد که شهردار تا هفته آینده با پبمانکار صحبت کند و بعد تصمیم گیری شود. وی تصریح کرد: قانون می گوید شورا نمی تواند در کار اجرایی دخالت کند و شهرداری کرمان باید کتبی نامه ارسال کند و شورا نیز بصورت کتبی موافقت خود را با شهرداری کرمان اعلام کند.
شهردار کرمان نیز گفت: تاکنون، چندین جلسه با پیمانکار پل سیدی داشته ایم و برای سرعت بخشیدن به کار 10 صورت جلسه امضا شده است. ‌پیش ازاین نیز برای خلع ید این پیمانکار پیگیری کرده ایم و منتظر بودیم تا صورت وضعیت پیمانکار مثبت شود. رییس شورای شهر کرمان خواستار شد که شهرداری سریعا نامه کتبی به شورا ارسال کند و بابایی نیز در پاسخ گفت: فردا این نامه به شورا ارسال خواهد شد. مشرفی در پایان گفت: اگر در این رابطه محکم برخورد نکنیم، پل سیدی تا 10 سال دیگر هم ساخته نمی شود و وضعیت به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد. در پایان جلسه مقرر شد که خلع ید پیمانکار پل سیدی در اولویت کاری شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *