پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳

اختصاص 2 هزار و 910 میلیارد ریال اعتبار کشاورزی در سفر هیات دولت به کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان کرمان، 2 هزار و 910 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت. به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی در آیین تجلیل از جانبازان و ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: همچنین در این سفر یکهزار و 518 طرح در جنوب کرمان به بهره‎ برداری رسید. وی اظهار کرد: طرح مجتمع یکهزار راسی دامپروری بخش ساردوئیه از جمله طرح هایی بود که در سفر هفته گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان افتتاح شد. وی گفت: مرکز تکثیر ماهیان گرم آبی شهرستان عنبرآباد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است با اعتبار بیش از 19 میلیارد ریال برای نخستین بار زمینه تکثیر ماهی در منطقه را فراهم می کند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: سال گذشته حدود هشت هزار و 920 هکتار از اراضی منطقه به آبیاری تحت فشار مجهز شد و امسال نیز برای 24 هزار هکتار برنامه داریم.

لزوم راه‌اندازی خط راه آهن جنوب کرمان به جاسک
فرماندار قلعه‌گنج گفت: اگر اتصال خط راه آهن جنوب کرمان به جاسک راه‌اندازی شود، تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌شود. به گزارش فارس وحدت عیدی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در شهرستان‌های جنوب کرمان بیکاری جوانان است به ویژه جوانان دارای مدارک علمی است که این بیکاری عامل فقر و مشکلات امنیتی می‌شود. فرماندار قلعه‌گنج با تأکید بر اینکه جنوب استان کرمان مشکلات زیادی دارد و خدماتی که انجام می‌شود، کافی نیست، بیان داشت: اگر اتصال خط راه آهن جنوب کرمان به دریای عمان و جاسک راه‌اندازی شود، تحول بزرگی را در جنوب کرمان ایجاد می‌کند. عیدی با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها و عمران شهری عنوان کرد: در این زمینه باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم. وی افزود: مالیات ارزش افزوده موجب می‌شود که شهرستان‌های غنی، غنی‌تر و شهرستان‌های فقیر، فقیرتر شوند که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید این مشکل را پیگیری کنند. فرماندار قلعه‌گنج بر افزایش سهمیه جنوب کرمان در بحث آبیاری تحت فشار و همچنین برقی کردن و تعیین تکلیف چاه‌های فرم شماره یک این شهرستان تأکید کرد.

تهدید استان کرمان از سوی گروهک‌های تروریستی
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در دیدار دانشجویان دوره 26 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: از محرم سال گذشته استان کرمان از سوی گروهک های تروریستی مورد تهدید بوده است. به گزارش ایسنا خلیل همایی راد افزود: استان، در سایه ولایت و به برکت خون شهدا و به جهت تلاش نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی علاوه بر ارائه کارنامه موفق و درخشان، مانع از انجام هرگونه عملیات های تروریستی شده است. مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با تاکید براینکه بار اغلب دستگاه ها بر دوش دستگاه های نظامی و انتظامی است، خاطر نشان کرد: در طول چند ماه گذشته از ورود دستگاه های امنیتی و انتظامی استان به دیگر حوزه ها ممانعت شده و در اعتراضات اجتماعی و صنفی و دیگر مسائل مشابه، به جای ورود نیروهای انتظامی، مسئولیت بر دوش مدیران مربوطه در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و … برای حل و فصل موضوعات قرار گرفته است و تلاش نموده ایم تا مسائل جنبه امنیتی پیدا نکنند.

بازداشت کارمند شهرداری زرند به اتهام اختلاس
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از بازداشت یکی از کارکنان شهردای این شهرستان به اتهام اختلاس خبر داد .به گزارش ایسنا سید مهدی قویدل در تشریح جزئیات این خبر ابراز کرد: پس از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر این شهرستان و در راستای نظارت بر ادارت و حسب گزارش بازرسی کل استان کرمان در خصوص اتهام یکی از کار کنان شهردار ی زرند به تحصیل مال از طریق نامشروع و اختلاس این پرونده تشکیل شده است . قویدل افزود: با توجه به نوع جرم ارتکابی و ضرورت صدور قرار بازداشت موقت در جرائم مهم از جمله اختلاس، متهم در تاریخ 21 اردیبهشت ماه با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان گردید. وی با بیان اینکه پرونده به شعبه اول بازپرسی ارجاع و تحقیقات بیشتر در خصوص موضوع ادامه دارد،خاطر نشان کرد: در هفته گذشته نیز کارمند یکی از موسسات مالی شهرستان زرند نیز به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع روانه زندان شده است .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *