سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه‌های نظارتی مراقب حیاط خلوت ها و اقدامات پنهان باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه‌های نظارتی مراقب حیاط خلوت ها و اقدامات پنهان باشند





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۲

رئیس کل دادگستری استان کرمان:
دستگاه‌های نظارتی مراقب حیاط خلوت ها و اقدامات پنهان باشند
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت حیاط خلوت ها و اقدامات پنهان باشند تا به نام عمران اتفاقاتی به کام عده ای سودجو روی ندهد.
به گزارش مهر، یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کرمان اظهار داشت: پروژه زمین خواری مورد اجرا، در محدوده زمانی و مکانی نیست بلکه فرایندی دائمی و همیشگی است چرا که تعدی به اراضی متعلق به دولت در همه زمان ها و از سوی همه افراد انجام می شود. وی افزود: باید مراقب زمین خواری عمده و کلان در قالب طرح های مختلف صنعتی، گردشگری و عمرانی از سوی افراد سودجو و ذی نفوذ و به تعبیری یقه سفیدها بود تا روی ندهد. موحد با بیان اینکه هزاران هکتار اراضی به بهای ناچیزی به بهانه اجرای پروژه، انتقال می یابد گفت: مقدار کمی از زمین در پروژه واگذار و عمده اراضی تفکیک و به بهای گزاف به افراد مختلف واگذار می شود.
وی عنوان کرد: مدیران باید به صورت جدی هوشیار باشند و از حقوق بیت المال در مقابل افراد سودجو که از این اراضی درآمدهای کلان دریافت می کنند حراست کنند. وی افزود: نگرانی ما از آنجاست که میزان قابل توجهی از اراضی دولت به افراد حقوقی یا حقیقی به اشکال مختلف به صورت سازمان یافته و هدفمند واگذار می شود و در این واگذاری سند به دست مدیران امضا شده و انتقال صورت می گیرد که این موضوع یک خطای بزرگ است که از دید مردم هیچگاه نادیده نخواهد ماند.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید مراقب حیاط خلوت ها و اقدامات پنهان باشند و این قبیل مسائل را با اطلاع رسانی به سمع و نظر مردم برسد تا به نام عمران، اتفاقاتی به کام عده ای سودجو روی ندهد. وی گفت: وظیفه همه ما حفاظت و نگهداری از اموال دولتی است که باید با جدیت در این عرصه گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه زمین خواری و تعدی به اراضی ملی طی دهه اخیر در کشور ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است گفت: پیچیده ترین نوع زمین خواری سوء استفاده از خلاءهای قانونی است. وی افزود: سامانه ای طراحی شود تا مردم اطلاعات خود درباره تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تعدی به اراضی دولتی را در این سامانه مطرح کنند.
وی در پایان از حمایت استاندار کرمان و همت بلند وی در مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی که بر کسی پوشیده نیست تشکر کرد و گفت: حمایت استاندار را برای مقابله با زمین خواری های هدفمند ضروری می دانیم و از مدیران می خواهیم در این حوزه هوشیاری مضاعفی داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *