پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

هدف، تداوم کاوش ها در هلیل است
یکی از دبیران کمیته میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان گفت: هدف ما از این جشنواره، تداوم کاوش ها در هلیل است.
ناصر علیدادی اظهار داشت: یکی از کمیته های جشنواره اقتصادی و فرهنگی کرمان، کمیته میراث فرهنگی و گردشگری است و در دل این کمیته، کارگروهی برای تمدن هلیل وجود دارد.
وی افزود: برای معرفی تمدن هلیل برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است و یک سمینار هم در این رابطه داریم. علیدادی تصریح کرد: یک غرفه هم برای نمایش کتاب های مربوط به این تمدن و صنایع دستی که با الهام از تمدن هلیل شکل گرفته اند، وجود دارد. ناصر علیدادی درباره اهمیت تمدن هلیل گفت: پتانسیل های زیادی در این زمینه وجود دارد و از قبل کاوش های زیادی انجام شده است و در این جشنواره می خواهیم توجهات را به تمدن هلیل جلب کنیم تا کاوش ها در این منطقه همیشگی باشد. وی خاطرنشان کرد: در حوزه باستان شناسی می توان با پژوهش زیاد، به حوزه گردگشگری هم کمک کرد. همان کاری که برخی کشورها انجام می دهند. چرا که منطقه جنوب کرمان از ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است.

جلسه دبیر جشنواره با محمد صنعتی
یاسر سلیمانی دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان با محمد صنعتی دیدار کرد. در این جلسه این پیشکسوت عرصه های ورزش، فرهنگ و سیاست استان کرمان در رابطه با تاریخ کرمان با دبیر جشنواره گفتگو و از کتابخانه ارزشمند و منحصر به فرد حاج محمد صنعتی بازدید شد. دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان در این دیدار از محمد صنعتی دعوت کرد تا به عنوان یکی از سخنران های اصلی شب کرمان در گذر تاریخ در این جشنواره حضور پیدا کند. سلیمانی خطاب به صنعتی گفت: گنجینه ای از عکس های تاریخی در نزد شما وجود دارد که امیدواریم با نمایش بخشی از آن ها در جشنواره مردم کشور را با تاریخ معاصر کرمان آشنا کنید. دبیر جشنواره ابراز امیدواری کرد کتاب رهگذار عمر که خاطرات و فعالیت های محمد صنعتی در هفت دهه اخیر تا زمان برگزاری جشنواره منتشر شود تا بتوان در افتتاحیه نمایشگاه از آن رونمایی کرد. محمد صنعتی ضمن تشکر از حضور و دعوت یاسر سلیمانی این جشنواره را بسیار مهم دانست و حضور جناب رزم حسینی استاندار کرمان را به عنوان رئیس جشنواره بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد.

برگزاری نشست مطبوعاتی حوزه جنوب جشنواره
درپی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی حوزه جنوب در روز پنجشنبه یازدهم تیرماه سلیمانی دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، کارگروه تمدن هلیل به مدیریت سید محی الدین طیبی را یکی از پربارترین و موفق ترین بخش های جشنواره معرفی نمود، وی همچنین از حمایت و زحمات دکتر علیدادی مسئول اکتشافات حوزه هلیل در خصوص کارگروه تمدن هلیل تشکر و قدردانی نمود. سلیمانی یکی از موانع عمده در خصوص اجرایی نمودن برنامه های کارگروه تمدن هلیل را در مباحث بودجه ای دانسته و اعلام نمود و افزود: با رایزنی های صورت گرفته با مسولین شهرستان جیرفت در حال حل این مشکل هستیم و جناب دکتر موسوی مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان قول اسپانسری بخش عمده ای از برنامه های کارگروه را داده اند که ان شاءالله به زودی محقق خواهد شد. در ادامه طیبی دبیر کارگروه تمدن هلیل به شرح اهداف راهبردی و برنامه های کارگروه موصوف پرداخته و بیان داشت: متاسفانه تمدن هلیل علی رغم عظمت غیرقابل وصف و جایگاه ویژه ای که باستان شناسان دنیا در تاریخ تمدن بشریت برای آن قایل هستند در کشور و حتی شهر خودمان مغفول و مظلوم واقع شده است، وی در ادامه اظهار داشت: توقع آن بود که بعد از حدود دوازده سال از آغاز اکتشافات ما امروز در مرحله‌ ای میبودیم که بجای برگزاری سمینار در تهران و معرفی این حوزه تاریخی به هموطنان به فکر برگزاری سمینار در شهرهای مهم دنیا و معرفی تمدن هلیل به جهانیان می بودیم، وی برگزاری برنامه هایی از این دست را در هموار نمودن مسیر توسعه حوزه هلیل موثر دانسته و بیان داشت: معضلات و مشکلات این حوزه تنها با یاری علاقه مندان و دلسوزان منطقه حل و فصل خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *