پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲

کوچک ترین فلش 128 گیگابایتی جهان
شرکت SanDisk به تازگی از مدل جدید فلش خود رونمایی کرده است که قرار است با ظرفیت 128 گیگابایت وارد بازار شود. این فلش با اندازه ای بسیار کوچک ساخته شده است و می تواند به راحتی گم شود. این محصول در حال حاضر می تواند به عنوان کوچکترین فلش موجود 128 گیگاباتی در بازار شناخته شود.
این محصول از تکنولوژی USB 3.0 استفاده می کند و می تواند با سرعت 130 مگابایت در ثانیه اطلاعات را پخش کند. این سرعت در مقایسه با بسیاری از فلش های دیگر بسیار آهسته است اما با توجه به اندازه این دستگاه شاید افرادی حاضر باشند که از آن استفاده کنند.
با توجه با اینکه این فلش پس از متصل شدن به شدت نامشخص است می توان از آن برای نگه داری اطلاعات استفاده کرد. هرچند که شاید بهتر باشد به جای پرداخت 120 دلار هزینه آن یک هارد دیسک خریداری کنید.

وضعیت اسفبار فروش و در آمد در شرکت اچ تی سی
کمپانی بزرگ اچ تی سی در سال ۲۰۱۵ با مشکلات مالی خاصی دست و پنجه نرم می کند و هر روز از ارزش سهام آن کاسته می شود. این شرکت به خاطر پیش بینی های غلط از دنیای تکنولوژی گوشی عقب افتاده اچ تی سی وان ام ۹ را معرفی کرد ولی این گوشی توان رقابت در هیچ رده ای را نداشت و سریع از گردونه رقابت ها کنار رفت. در طول چند ماه گذشته نه تنها گوشی پرچمدار بلکه گوشی های مشتق شده از آن نیز نتوانستند درآمد اچ تی سی را به حالت گذشته برگردانند. در چارت های اولیه بدست آمده از وضعیت مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ مشاهده می شود که این کمپانی بعد از پرداخت مالیات نزدیک به ۲۵۶ میلیون سرمایه خود را از دست داده است و این یعنی ۳۰ سنت از هر سهم این شرکت کم خواهد شد. این شرکت سه ماه ابتدای سال یعنی زمانی که هنوز پرچمداران بزرگ وارد بازار نشده بودند را یک برهه مالی بسیار خوب یاد کرده بود چرا که در آمد 3/1 بیلیون دلاری داشتند و توانستند ۱۱ میلیون دلار نیز سود این پول را بگیرند اما درآمد آن ها در سه ماهه دوم تنها 7/1 بیلیون دلار بوده است.

فناوری تولید برق با چرخش لاستیک در جاده
محققان در پی آن هستند که الکتریسیته تولید شده از چرخش لاستیک هنگام حرکت خودرو در جاده را، به برق تبدیل کنند. خودرو یکی از اختراعات انقلابی انسان است. با در نظر گرفتن این موضوع یک تیم مهندسی تحقیقاتی از دانشگاه ویسکانسین- مدیسون مدعی‌اند یکی از بهترین راه هایی که با استفاده از تکنولوژی خودروها می‌تواند در تامین انرژی مورد توجه قرار گیرد، حرکت لاستیک‌های خودرو بر روی جاده است.
این تکنولوژی از فناوری نانو بر روی اسباب بازی‌ها استفاده می‌کند. محققان بر این باورند که این اصطکاک لاستیک با جاده دارای انرژی است که می تواند جمع آوری شده و به الکتریسیته تبدیل گردد.
این تکنولوژی می‌تواند بهره وری سوختی برتری را برای خودرو‌های آینده رقم بزند. بر اساس گفته های دکتر Xudong Wang مسئول این پروژه، اصطکاکی که در اثر سایش لاستیک خودرو بر روی جاده وجود دارد می‌تواند حدود 10 درصد مصرف انرژی خودرو را تامین نماید. در نتیجه این فرصتی است تا با استفاده از آن بهره‌وری خودروها را بالاتر ببریم.

جای خالی فناوری ، پسته ایرانی را از رونق انداخته است
رئیس اتحادیه پسته کرمان گفت: نبود فناوری ، کم آبی و نبودن آموزش موجب شده است پسته ایرانی از رونق بیفتد.
جلیل مظهری رئیس اتحادیه پسته کرمان در گفتگو با خبرنگار ما، اظهارداشت: در گذشته بهترین و با کیفیت‌ترین پسته دنیا مربوط به ایران بود. وی در این خصوص ادامه داد: در حال حاضر کشور آمریکا در تولید پسته رتبه اول و ایران رتبه دوم دارد.
مظهری علت بهتر بودن پسته آمریکا را دراستفاده از تکنولوژی دانسته و تصریح کرد: بذر اولیه پسته‌هایی که در آمریکا کشت می‌شود از ایران است ولی به دلیل دارا بودن امکانات و تکنولوژی پیشترفته، برنامه تحقیقاتی منظم و آب کافی به قطب اول تولید پسته در جهان مبدل شده‌اند. مظهری بیان داشت: در حال حاضر بحران کم آبی و نبود برنامه تحقیقاتی مناسب و نبود آموزش‌های لازم به کشاورزان باعث شده که پسته ایران از رونق بیفتد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

تغییر اقلیم عامل انقراض بزرگترین پستاندار جهان

تغییر اقلیم عامل انقراض بزرگترین پستاندار جهان

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: ثبت ۵ بار حضور یوز ایرانی در میاندشت

حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: ثبت ۵ بار حضور یوز ایرانی در میاندشت

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *