پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ریزگرد نفس ریگانی‌‌ها را به شماره انداخت

ریزگرد نفس ریگانی‌‌ها را به شماره انداخت





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

ریزگرد نفس ریگانی‌‌ها را به شماره انداخت

بروز پدیده ریزگرد و افزایش غلظت گرد و غبار طی روزهای اخیر در ریگان باعث بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی شده و مراکز درمانی این شهرستان به حالت آماده باش در آمده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، خشکسالی هر روز چهره ای جدید از خود را در استان کرمان رخ می کند و امسال بروز پدیده ریز گرد و گرد و غبار بیشتر از سال های دیگر در جای جای استان پهناور و کویری کرمان رخ نمایانده است.
این پدیده شهرستان های مناطق شرقی استان کرمان را بیشتر از سایر نقاط تحت تاثیر قرار داده و سلامتی آنها را در معرض خطر قرار داده و زندگی عادی مردم را مختل کرده است.
مردم ریگان چندین سال است که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کنند اما این روزها غلظت ریزگردها به حدی رسیده که سلامتی مردم را به مخاطره انداخته و شهروندان به سختی نفس بر می آورند. مسئولان بهداشتی نیز توصیه اکید دارند که گروه های حساس نظیر کودکان، سالمندان و افراد بیمار تا حد امکان در منازل بمانند و در صورت خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنند.
گفته می شود در اثر پدیده ریزگردهای دو روز اخیر که متاثر از بادهای ۱۲۰ روزه سیستان است حدود ۶۰ نفر از شهروندان ریگانی را راهی مراکز درمانی کرده است. این در حالی است که این روزها مردم روزه دار ریگان پدیده ریزگردها را در دمای بالای ۴۰ درجه و گرمای فوق العاده این شهرستان تحمل می کنند.
آماده باش مراکز درمانی ریگان
فردین حشمتی رئیس مرکز بهداشت ریگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه پدیده ریزگردها طی ۴۸ساعته گذشته در ریگان تشدید یافته تمامی مراکز درمانی این شهرستان در حالت آماده باش هستند .
وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ نفر در اثر مشکلات تنفسی به مراکز بهداشتی درمانی ریگان به منظور مداوا مراجعه کرده اند که تعدادی از آنها سرپایی مداوا و برخی دیگر در حال مداوا هستند . این مسئول تصریح کرد: این بیماران از شب گذشته تاکنون در شهرستان دچار مشکلات تنفسی شده اند.
رئیس شبکه و مرکز بهداشت ریگان گفت: امسال تاثیر بادهای ۱۲۰روزه سیستان در ریگان بیشتر شده به طوری که غلظت ریزگردها و مشکلات تنفسی مردم را به دنبال داشته است .
حشمتی تصریح کرد: کودکان، سالمندان و افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند از منازل خود خارج نشده و در صورت حضور در فضای باز از ماسک استفاده کنند . وی از مسولین ذیربط خواستار کنترل ریزگردها در این شهرستان شد.
خانه نشینی کودکان و سالمندان ریگانی
فرماندار ریگان نیز در گفتگو با مهر با اشاره به شدت پدیده ریزگرد طی روزهای اخیر در ریگان اظهار داشت: این پدیده سبب شد کارکنان ادارات این شهرستان با مشکلات تنفسی مواجه شوند. امین باقری از آماده باش مراکز درمانی ریگان خبر داد و افزود: این پدیده هر روز در ریگان شدیدتر شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است. وی از خانه نشین شدن کودکان و سالمندان ریگانی طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: بادهای ۱۲۰روزه سیستان، خشکسالی های پی در پی و خشک شدن دریاچه تک فرهاد ریگان باعث تشدید پدیده ریزگردها در شهرستان ریگان شده است. فرماندار ریگان خواستار پی گیری محیط زیست در این خصوص شد و گفت: باید در اسرع وقت برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *