سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴

تیمهای جستجو کودک مفقود شده در کرمان را نجات دادند
رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به مفقود شدن یک کودک روستایی در کرمان گفت: تیمهای نجات این کودک را پس از ساعتها از مفقود شدن نجات دادند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، محمد حیدری از مفقود شدن یک پسربچه پنج ساله در یکی از روستاهای شهربابک خبرداد و بیان کرد: با تلاش سه تیم جستجو و نجات متشکل از۱۴نفر نجاتگر پرسنل و نجاتگر داوطلب و با به کارگیری دو دستگاه خودروی آمبولانس از شهرستان شهربابک در یافتن فرد مذکور، سرانجام بعد از ۲۴ ساعت جستجو و نجات این پسر بچه به آغوش گرم خانواده بازگشت. وی با اشاره به این که طی ۲۴ساعت گذشته دو حادثه جاده ای در محورهای مواصلاتی استان رخ داد، بیان کرد: حادثه اول مربوط به واژگونی یک دستگاه سواری پراید کیلومتر ۲۰ محور انار – رفسنجان بود که در این حادثه با اعزام تیم امداد جاده ای شهرستان انار، به یک نفر از سرنشینان خودروامدادرسانی شد.

وقف ناتمام ….
حاج ماشاالله داستان وقف ناتمام ما از جرگه خیران خیرخواهی است که اکنون در سرای باقی چشم به آینده مبهم صدقه جاریه خود دوخته است.داستان یک وقف ناتمام در هوتک از آنجایی آغاز شد که حاج ماشاالله رمضانی کریم در سال 1373 زمینی را به منظور احداث بیمارستان 45 تختخوابی وقف کرد و در زمان حیات وی قریب 70 درصد کار انجام شد. کار اجرایی این بیمارستان تا جایی پیش رفته که حتی گچ کاری و خرید تخت های این بیمارستان نیز انجام شده و در زمینه برق کشی و تاسیسات آن نیز اقدام شده است. حاج ماشاالله همچنین تعدادی تلمبه آب کشاورزی و مقداری زمین را نیز به منظور کمک به احداث این بیمارستان وقف کرده است اما این بیمارستان پس از فوت حاج ماشاالله، ناتمام به جای مانده است. تنها اقدامی که پس از فوت حاج ماشاالله انجام شده، تعویض تابلوی درب بیمارستان و تبدیل آن به مرکز بهداشتی و درمانی در سال 85 بوده است و این ظرفیت مغفول، همچنان بی استفاده باقی مانده است. رییس اداره اوقاف و امور خیریه تاحیه دو کرمان در این خصوص گفت: این ساختمان موقوفه دارای متولی است و اداره اوقاف در امور موقوفات دارای متولی، نقشی ندارد.

به کشف 2ونیم تن مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس امروز در سه عملیات جداگانه موفق شد بیش از دو و نیم تن مواد مخدر را از سوداگران مرگ کشف و ضبط کند.سردار حسین چناریان گفت: پلیس شهرستان کهنوج با انجام اقداماتی اطلاعاتی و فنی توانست محل دپوی مواد مخدر را در حاشیه شهر پیدا کند. سردار چناریان در ادامه افزود: پلیس با هوشمندی هر چه تمام تر پیش از آن که قاچاقچیان بتوانند با خودرو وانت سفید رنگ خود مواد را به شهرستان کهنوج منتقل کنند در عملیاتی غافلگیر کننده خانه مورد نظر را محاصره کرد. وی تصریح کرد: در بازرسی از محل مقدار یک تن و 170 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، یک قبضه سلاح غیر مجاز و خودرویی که قاچاقچیان برای حمل مواد از آن استفاده می کردند، کشف و ضیط شد. سردار چناریان به عملیات مشترک پلیس شهرستان کهنوج، قرارگاه ابوذر و یگان تکاوری 116 نیز اشاره کرد و گفت: اشرار مسلح قصد داشتند تا با سه دستگاه خودرو نیسان، تویوتا و پژو مواد مخدر خود را ازروستای « آهوان چاه مازگی» به مقصدی نامعلوم حمل کنند.

واژگونی کشنده هوو جان دو نفر را گرفت
فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان گفت: واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده هوو در محور جیرفت-کرمان جان دو نفر را گرفت. سرهنگ آبکار در تشریح این خبر به خبرنگار پلیس گفت: صبح امروز یک دستگاه کامیون کشنده هوو در حالی که در محور جیرفت- کرمان در حال حرکت بود، واژگون شد. وی افزود: با حضور ماموران پلیس و پرسنل اورژانس در محل حادثه مشخص شد که سرنشین و راننده کشنده در دم فوت کرده اند. سرهنگ آبکار در توضیح علت این حادثه بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت واژگونی کشنده هوو را نقص ترمز این کامیون عنوان کرده اند. وی در ادامه به توقیف یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 نیز اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس راه محور کهنوج-بندر عباس حین کنترل خودروهای عبوری، استعلام شماره پلاک خودرو های مشکوک را در دستور کار قرار داده بودند.آبکار اضافه کرد: در استعلام صورت گرفته مشخص شد که خودرو پژو دارای 30 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است. فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان بیان داشت: خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

شرایط نرمال آنفلوآنزا در کشور

شرایط نرمال آنفلوآنزا در کشور

زمانی برای توزیع سفر

یک قدم تا اوج‌گیری دوباره کرونا

وزارت بهداشت در مورد شیوع زیرسویۀ جدید اومیکرون هشدار داد

یک قدم تا اوج‌گیری دوباره کرونا

جان باختن ۴۲ بیمار کرونایی و شناسایی ۸۴۶ بیمار جدید

وزارت بهداشت روز گذشته از جان باختن ۴۲ بیمار کرونایی دیگر در روز ۱۹ فروردین‌ماه خبر داد

جان باختن ۴۲ بیمار کرونایی و شناسایی ۸۴۶ بیمار جدید

سرمای کمبود دارو گریبان آی.سی.یوها را گرفته است

موج‌ هشتم کرونا و آخرین وضعیت بخش مراقبت‌های ویژه

سرمای کمبود دارو گریبان آی.سی.یوها را گرفته است

آماده‌باش علیه موج هشتم کرونا

وزیر بهداشت و معاونانش از احتمال اوج‌گیری موج هشتم همه‌گیری کرونا و تمهیدات دولت برای مقابله با ۳ سویه جدید کووید ۱۹ سخن گفتند

آماده‌باش علیه موج هشتم کرونا

صدای پای موج جدید کرونا

نشست ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود

صدای پای موج جدید کرونا

افزایش دستمزد عامل تورم نیست

چطور سیاست‌گذاری یکپارچه و حمایت اجتماعی به ترمیم انسان‌محور پیامدهای همه‌گیری کووید-19 منجر می‌شود؟

افزایش دستمزد عامل تورم نیست

علیه امپراطوری

شهروندان چینی در اعتراض به سیاست «کووید صفر» دولت کمونیست، به خیابان‌ها آمدند

علیه امپراطوری

نفس تنگی مشکوک

همزمان با باران‌های پاییزی خوزستان ۴۵۶ نفر دچار عارضه تنفسی شدند

نفس تنگی مشکوک

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *