پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ظرفیت های استان در جشنواره کرمان معرفی می شود

ظرفیت های استان در جشنواره کرمان معرفی می شود





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸

ظرفیت های استان در جشنواره کرمان معرفی می شود

دو هفته نامه افق نرماشیر در مطلبی به صحبت های یاسر سلیمانی، دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در جمع خبرنگاران جنوب استان پرداخته است که در زیر می آید:
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان که قرار است در تهران برگزار شود گفت: تلاش شده در این جشنواره ۱۳ سمینار و همایش با موضوعات مختلف به منظور معرفی ظرفیت های استان کرمان برگزار شود.
یاسر سلیمانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران جنوب استان کرمان در جیرفت افزود: از سال ۹۳ شهرداری تهران در قالب سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی با هدف معرفی فرهنگ سایر استان ها زمینه برگزاری جشنواره های فرهنگی استان ها را فراهم کرد.
وی بیان کرد: یکی از بحث های مهم این جشنواره ظرفیت رسانه هاست که سه شبکه تلویزیونی جشنواره هفته فرهنگی کرمان را پوشش می دهند.
وی گفت: در خصوص تبلیغات قبل از جشنواره فضای محیطی شهرها از طریق شهرداری ها بکار گرفته و در فضای محیطی شهر تهران نیز تمام اتوبان ها و فضای مترو تبلیغات جشنواره انجام می شود.
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران افزود: در کنار این رسانه ها از رسانه های مکتوب هم استفاده می شود که فضای بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی استان است.
وی اظهار کرد: اولین خودروی برقی که در استان کرمان ساخته شده در این جشنواره رونمایی خواهد شد.
سلیمانی گفت: به منظور هماهنگی هرچه بیشتر تاکنون ۱۳۰ نشست با مسوولان استانی برگزار شده است.
وی ادامه داد: انتقال مجسمه های تاریخی جیرفت به تهران انجام می شود و بعد از جشنواره این تندیس ها در پارک ها و میادین شهر تهران نصب خواهند شد.
وی گفت: با توجه به نگاه مدیریتی استان که یک نگاه اقتصادی است یکهزار و ۲۰۰ شرکت و ۱۰۰ سفیر و اقتصاددان از سایر کشورها دعوت شده اند که فرصتی برای جذب سرمایه گذار است.
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان افزود: ۱۴ کارگروه را برای توسعه سرمایه گذاری تشکیل داده ایم و سعی شده تا طرح های سرمایه گذاری توسط این کارگروه ها در همایش های این جشنواره ارایه شود.
وی اظهار کرد: در این جشنواره با توجه به ظرفیت های جنوب کرمان سعی شده تمام برنامه های جنوب و شمال از هم تفکیک شده و نمایشگاه های آنها هم از یکدیگر جداست که فرصت خوبی برای معرفی جنوب استان می باشد.
سلیمانی گفت: برای معرفی ظرفیت های هر شهرستان برای هر فرمانداری یک غرفه اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: تمدن هلیل که مهترین بحث در حوزه تاریخ شناسی است نیاز دارد تا در این زمنیه کار بیشتری صورت گیرد. دبیر کمیته تمدن هلیل هم در این نشست گفت: جشنواره ای که از ۱۶ تا ۲۳ مرداد ماه سال جاری برگزار می شود در راستای برگزاری جشنواره های هفته فرهنگی است اما تفاوت هفته فرهنگی کرمان با سایر هفته ها این بوده که نمایش توان اقتصادی هم به صورت خاص دیده شده است.
سید محی الدین طیبی اظهار کرد: برای این جشنواره بودجه های میلیاردی در نظر گرفته و کارگروه های اقتصادی با حضور تجار و اعضای اتاق بازرگانی تشکیل شده است.
وی گفت: این جشنواره می تواند روند سرمایه گذاری و اقتصادی استان را عوض کند.
طیبی خاطرنشان کرد: شاید حداقل تا ۱۰ سال آینده این فرصت تکرار نشود لذا باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.
وی با بیان این که در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی جنوب مشکل داریم گفت: این جشنواره فرصتی برای جذب سرمایه گذار و پر کردن خلاء های موجود است.
وی افزود: مهمترین بخش این جشنواره برای جنوب استان کرمان که مورد تاکید استاندار است بعد از طرح اقتصادی، تمدن هلیل است.
طیبی گفت: متاسفانه امروز این تمدن بسیار غریب واقع شده است زیرا هنوز در بحث اکتشافات در نقطه صفر قرار داریم.
وی بیان کرد: امروز این جشنواره و سمینار تمدن هلیل فرصتی است برای شناسایی این تمدن کهن و در ادامه آن رونق صنعت گردشگری در منطقه که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: غرفه تمدن هلیل رود نیز در این جشنواره راه اندازی و از کتاب شش گفتار که به تمدن هلیل پرداخته رونمایی می شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *