پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در حاشیه تخریب رییس جمهور توسط رسانه منتسب به اصولگرایان دم خروس پیداست!

در حاشیه تخریب رییس جمهور توسط رسانه منتسب به اصولگرایان دم خروس پیداست!





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۱۶

در حاشیه تخریب رییس جمهور توسط رسانه منتسب به اصولگرایان
دم خروس پیداست!

خبرگزاری فارس که پیش از این هم نشان داده بود جزو منتقدان سرسخت دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان محسوب می شود، در سفر وی به کرمان هم از هر راهی برای تخریب روحانی استفاده کرد.
ادعای استقبال از رییس جمهور برای نمره!
این خبرگزاری در اولین اقدام در حالی که کرمانی ها استقبال پرشور و بی نظیری از کاروان تدبیر و امید داشتند، گزارشی با عنوان «روحانی وارد شهر بنرها شد/ حضور در مراسم استقبال با چاشنی نمره و ارزشیابی سالانه!» (رمزینه 1) منتشر کرد و نوشت: « طبق اعلام مسئولان دولتی مراسم استقبال رسمی از چهارراه ولیعصر(عج) شروع و تا چهارراه کاظمی، خیابان فلسطین و بلوار شهید عباس‌پور ادامه داشت در صورتی که در سفر رئیس دولت گذشته استقبال رسمی از میدان آزادی شروع شده بود و حضور مردم در مسیر بلوار جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بود.»
خبرگزاری فارسهمچنین مدعی شد:« با توجه به اینکه یک‌سوم از جمعیت بیش از 3 میلیونی استان کرمان در مرکز استان سکونت دارد، دولتی‌ها با اعزام 800 دستگاه اتوبوس از سراسر استان کرمان و پذیرایی رایگان ناهار از آنان دست به ریخت و پاش زده‌اند و حتی شنیده شده به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهداری‌ها ابلاغ شده هزینه ایاب و ذهاب و ناهار را تامین و به عنوان هزینه جشن مبعث فاکتور کنند.»
در ادامه این گزارش سراسر تخریبی آمده بود:« ابلاغ به مدارس از سوی آموزش و پرورش مبنی بر اعزام دانش‌آموزان به مراسم استقبال با چاشنی قول افزایش تا سه نمره‌ای، نمره ارزشیابی سالانه، اعزام به سفر گردشگری از جمله به ماهان و تعطیلی مدارس حتی بخش‌ها و شهرستان‌های نزدیک کرمان از ترفندهای دولت تدبیر برای اعزام سیاهی لشکر به مراسم استقبال است.»
خبرگزاری فارس در پایان این گزارش هم آورده بود: «حتی از برخی دانشگاه‌های جنوب استان کرمان خبر رسیده که برخی اساتید قول افزایش نمره ترم را به دانشجویان اعزامی به کرمان داده‌اند. در هر صورت دولت تدبیر از تمام تدابیر خود برای اعزام سیاهی لشکر در استقبال از حسن روحانی استفاده کرده است.»
عکاس خبرگزاری فارس، یک شبه اصلاح طلب شد
اما این گزارش تنها حرکت این خبرگزاری علیه رییس جمهور در سفر به استان کرمان نبود. خبرگزاری فارس روز پنج شنبه خبری با عنوان «گلایه یک عکاس اصلاح‌طلب از رئیس جمهور: من کسی بودم که به شما رای دادم، اما به شدت پشیمونم» منتشر کرد.(رمزینه 2) این خبر از وبلاگ یکی از عکاسان کرمانی برداشته شده بود.
فارس در پایان این خبر مدعی شده بود:« محسن رجب‌پور عکاس نشریات اصلاح‌طلب کرمان، امروز در نشست شورای اداری کرمان با رئیس جمهور در حین عکسبرداری با بی‌احترامی از سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان اخراج شد.»
جدای از این که خبرگزاری فارس حتی در بازنشر این خبر از وبلاگ محسن رجب پور، عکاس مورد نظر، رسم امانت داری را به جا نیاورده و قسمتی از متن را حذف کرده بود، این خبرگزاری عکاس خودش را به عنوان عکاس نشریات اصلاح طلب استان کرمان معرفی کرد! محسن رجب پور بیش از 4 سال است که با خبرگزاری فارس همکاری می کند. او حتی در سفر اخیر رییس جمهور به کرمان هم دو گزارش تصویری برای فارس فرستاده است. (رمزینه 3) و (رمزینه 4).
رجب پور، عکاسی که خبرگزاری فارس از او به عنوان عکاس نشریات اصلاح طلب نام برده است، در ماه های اخیر هم چندین گزارش تصویری برای این خبرگزاری کار کرده است. گزارش های تصویری همچون: پاکسازی نمادین زباله در کرمان مورخ 17 فروردین 95 (رمزینه 5)، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دراستانها مورخ 7 اسفند 94 (رمزینه 6)، اعطای دکترای افتخاری به پرفسور سمیعی مورخ 4 اسفند 94 (رمزینه 7)، انهدام ۳ باند سرقت در کرمان مورخ 18 آبان 94 (رمزینه 8)، بازسازی صحنه قتل پاساژ ولیعصر(عج) در کرمان مورخ 29 شهریور 94 (رمزینه 9) و چند گزارش تصویری دیگر که در آرشیو خبرگزاری فارس موجودند.
اما گزارش های تصویری محسن رجب پور برای خبرگزاری فارس فقط به این چند ماه اخیر خلاصه نمی شود. اگر بیشتر در آرشیو عکس خبرگزاری فارس جست و جو کنیم، گزارش های تصویری قدیمی تری که به چند سال پیش مربوطند بر می خوریم. چند گزارش تصویری محسن رجب پور که در خبرگزاری فارس در سال های پیش منتشر شده را در ادامه می بیند: مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا بمناسبت هفته پاسدار در کرمان مورخ 2 تیر 91 (رمزینه 10)، کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و آموزشی هنزا با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرمان مورخ 26 خرداد 91 (رمزینه 11) یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای‌ اسلامی شهر در کرمان مورخ 24 خرداد 92 (رمزینه 12)، یک روز با طبیعت مورخ 13 فروردین 93 (رمزینه 13) و چندین و چند گزارش تصویری دیگر.
دم خروس پیداست
همچنین در طول سال های اخیر، محسن رجب پور، عکاسی که خبرگزاری فارس مدعی شده عکاس نشریات اصلاح طلب است، در وبلاگ خود 178 گزارش تصویری منتشر کرده است که بیش از 80 درصد این گزارش ها برای خبرگزاری فارس کار شده اند. حال چگونه است خبرگزاری فارس، گلایه های عکاس خود را به عنوان گلایه یک عکاس اصلاح طلب از رییس جمهور منتشر می کند؟!
چگونه این عکاس تا پیش از این که با خبرگزاری فارس کار می کرده، اصلاح طلب به حساب نمی آمده اما پس از نوشتن این متن در وبلاگ خود، اصلاح طلب به حساب آمده است؟ ضمنا با توجه به اینکه خبرگزاری فارس مدعی شده محسن رجب پور، عکاس نشریات اصلاح طلب است، اما این عکاس در همین سفر روحانی به کرمان هم دو گزارش تصویری برای فارس کار کرده، آیا منظور خبرگزاری فارس از نشریات اصلاح طلب، خود آن خبرگزاری است؟
نکته بعدی که باید به آن اشاره شود، استعفای محسن رجب پور از خبرگزاری فارس است.(رمزینه 14) این عکاس در وبلاگ خود متن استعفایش از خبرگزاری فارس را منتشر کرده و نوشته: «اینجانب محسن رجب پور عکاس خبرگزاری فارس استان کرمان که از چهارسال پیش فعالیت خودم را در این رسانه شروع کردم به علت پاره ای از مشکلات که شاید گفتنش صحیح نباشد استعفای خودم را از این رسانه و این سرویس اعلام میدارم.» رجب پور چهارشنبه گذشته استعفا داد و خبرگزاری فارس یک روز بعد یعنی پنج شنبه متن گلایه های وی را به عنوان گلایه یک عکاس اصلاح طلب منتشر کرد. شاید توجه به این نکته در کنار توضیحات ذکر شده راهگشای چرایی این عمل غیراخلاقی خبرگزاری فارس باشد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *