سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

درختان کهنسال استان شناسنامه دار می شوند
به گزارش فارس محمد علی کدوری، با بیان اینکه درختان استان کرمان اغلب از نوع سرو، چنار و گردو بوده و از قدمتی بیش از 3 هزار سال برخوردار هستند، اظهار کرد: بر همین اساس و به‌منظور حفظ این آثار طبیعی ارزشمند، اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به مستندسازی این درختان قدیمی اقدام کرده است. کدوری با اشاره به اینکه درختان کهنسال این استان باید مورد توجه و حفاظت بیشتری قرار گیرند، تصریح کرد: تمام مراحل مستندسازی در مورد این درختان در حال انجام و پس از این مرحله درختان شناسنامه‌دار می‌شوند. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: این اقدام از سوی واحد پژوهش معاونت حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در حال انجام است.

سومین نشست همکاری‌های تخصصی برگزار می‌شود
در حالی که قرار بود سومین نشست منطقه‌ای همکاری‌های تخصصی و شبکه‌ای سازمان‌ های غیر دولتی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده فروردین ماه سال جاری برگزار شود، اکنون اعلام شده این نشست ۴ تا ۶ مرداد در کرمان برپا می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به ایسنا گفت: سومین نشست منطقه‌ای با حضور 80 نفر از سازمان‌های مردم نهاد استان‌های کرمان و هرمزگان برگزار می‌شود و جغرافیای این استان‌ها به گونه‌ای است که برای سهولت در رفت و آمد، این دو استان با هم انتخاب شدند. وی درباره موضوع سومین نشست منطقه‌ای همکاری‌های تخصصی و شبکه‌ای سازمان‌های غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده گفت: هدف از آموزش‌ سمن‌های زنان ایجاد هم افزایی بین سمن‌ها در راستای بهره‌وری بیشتر از منابع مالی و انسانی در جهت حل مسائل جامعه است و با استفاده از تجربه به دست آمده از برگزاری نشست‌های قبلی سعی می کنیم مصادیق کار شبکه را هم به سمن‌ها آموزش دهیم؛ چرا که برای فعال‌سازی سمن‌ها، آموزش مفاهیم شبکه و هم‌افزایی تخصص‌ها و منابع، ضروری است.

اجرای طرح تولید نان سالم در کرمان
مجید نژادبیگلری در جلسه بررسی مشکلات آرد و نام شهرستان بم اظهار داشت: مشکلات حوزه آرد و نان در استان کرمان زیاد است، حتی این مسئله در کل کشور نیز مشاهده می‌شود.
به گزارش فارس وی با اشاره به تصویب طرح تولید نان سالم در استان کرمان بیان داشت: استاندار کرمان طرح تولید نان سالم را به تصویب رسانده است که این طرح جامع و کامل توسط اداره‌کل غله و با همکاری فرمانداران از هفته آینده اجرایی می‌شود. نژادبیگلری عنوان کرد: این طرح اهدافی همچون بهینه‌سازی کاشت و برداشت گندم، استانداردسازی و اختصاصی شدن ناوگان حمل و نقل آرد، استانداردسازی فضای ذخیره گندم، بروزرسانی و افزایش کیفیت کارخانه‌های آرد و بهینه‌سازی و مدرن شدن نانوایی را در نظر دارد.
مدیرکل غله استان کرمان گفت: در این طرح با هماهنگی دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و اتحادیه نانوایی‌ها، همه مشکلات موجود رفع می‌شود.

افزایش مصرف بنزین در استان
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان از کاهش 12.8 درصد مصرف انواع فرآورده های نفتی در خرداد ماه امسال نسبت به سال 93 خبر داد.جعفر سالاری نسب با اعلام این خبر به ایسنا گفت:در خرداد ماه امسال 263 میلیون و 308 هزار لیتر فرآورده نفتی در استان مصرف شده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل این میزان 12.8 درصد کاهش داشته است.وی در خصوص مصرف سی ان جی گفت: با توجه به تک نرخی شدن بنزین و سهمیه ذخیره شده در کارتهای سوخت و اعلام ابطال این سهمیه تا شهریور ماه ،همانگونه که پیش بینی می شد تمایل به استفاده از C.N.G کاهش پیدا کرد و در خرداد ماه سال 94 در منطقه کرمان 10میلیون و 849 هزار و 430 متر مکعب C.N.G مصرف شده که این میزان نسبت به ایام مشابه سال قبل 4.71 درصد کاهش را نشان می دهد. مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان گفت: در این مدت 94 میلیون و 481 هزار لیتر بنزین معمولی توزیع شد که این میزان 5.3 درصد نسبت به خرداد 93 افزایش داشته است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *